Alweer ziek, welke vitamines?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Thats_Me

Re: Alweer ziek, welke vitamines?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 06:18

Niet zomaar gaan prutsen maar alles eerst eens goed laten uitzoeken. Daarbij is het regelmatig slikken van ibuprofen geen aanrader. Kunnen je rug/knie klachten niet op een andere manier worden aangepakt?

Kortom laat je eens goed doorlichten en bezoek eventueel een holistische praktijk mocht je in de reguliere sector niet verder komen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 06:18

Yenni schreef:
Heb laatst nog bloed laten prikken. Was niks mis mee. Maar ik merk dat ik eigelijk amper weerstand heb.

Spirulina :j en dan die van rohrer, werkt enorm goed.
En neem voldoende rust, slaap je genoeg?

ChiVet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 06:26

Ibuprofen is een NSAID en zal daarmee bepaalde enzymen in het lichaam remmen. Sommige daarvan zijn doelenzymen die de pijn verlichten, andere zijn o.a. enzymen die je maagslijmvlies aanmaken. Door het gebruik van ibuprofen zal er dus minder maagslijmvlies zijn, waardoor je meer last hebt van maagzuur, maar ik denk (ik ben geen huisarts) dat dat ook een oorzaak kan zijn van de buikgriep. Als de pijnklachten zo heftig zijn dat je de pijnstiller MOET hebben, zou ik naar de dokter gaan, om te overleggen over mogelijk een andere pijnstiller en überhaupt of ibuprofen daadwerkelijk je buikgriep kan veroorzaken.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 06:36

Yenni schreef:
Ik denk dat je slecht gelezen hebt. Groenten en fruit eet is tussen door . Maar even goed bedankt voor je reactie.

Dat heb ik zeker gelezen, maar je hebt groente en je hebt groente.. Als jij elke dag een blik worteltjes eet dan wordt je daar natuurlijk niet gezond van. Daarom zei ik dat het wel belangrijk is dat je vers en gevarieerd eet. Ook wat fruit betreft. Twee stuks fruit kunnen natuurlijk ook twee aardbeitjes zijn :Y) Je mag sowieso wel meer dan twee stuks fruit. Vooral bosbessen, frambozen en kiwi enzo zijn enorm gezond.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 06:44

Langere tijd dagelijk iboprufen slikken is verre van gezond en slecht voor je maag. Heeft je huisarts je dit aangeraden dit voor langere tijd te slikken of ben je dit zelf gaan doen? Is er zicht op stoppen daarmee?

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-16 15:23

Over de iburofen: ik mag geen parastitemol meer hebben en andere pijnstilling zoals dicofinac word ik ziek van. Dit is in overleg met mijn behandelend arts en chirug. Pijnklachten zijn chronisch.
Over een paar maanden krijg ik te horen of ik geopereert word ivm de pijnklachten. Dus vandaar de maagbeschermer.

Over het fruit en groentes: ik loop bij een diatiste en ik hou mij aan de aanbevolen hoeveelheid. Dus 2 stuks fruit en bij de avond maaltijd een half bord groentes. Tussendoortjes worden opgevult met groentes of zuivel.

Slapen: ja ik slaap genoeg :) bedankt.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 15:54

Ik denk dat je darmen een opdonder krijgen of hebben gekregen van de pijnstillers. En ik weet niet of je anti biotica hebt gehad of narcose, dat doet ook geen goed.
Het is dus zaak je darmen op te knappen.
Maar het beste doe je dat onder begeleiding van een orthomoluculair arts.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 18:03

Yenni schreef:
Over de iburofen: ik mag geen parastitemol meer hebben en andere pijnstilling zoals dicofinac word ik ziek van. Dit is in overleg met mijn behandelend arts en chirug. Pijnklachten zijn chronisch.
Over een paar maanden krijg ik te horen of ik geopereert word ivm de pijnklachten. Dus vandaar de maagbeschermer.

Over het fruit en groentes: ik loop bij een diatiste en ik hou mij aan de aanbevolen hoeveelheid. Dus 2 stuks fruit en bij de avond maaltijd een half bord groentes. Tussendoortjes worden opgevult met groentes of zuivel.

Slapen: ja ik slaap genoeg :) bedankt.

Als dit is, wat jou is voorgeschreven dan is dat zo.
Maar wat mij treft: ibuprofen en diclofenac horen tot dezelfde groep pijnstillers - paracetamol tot een andere.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-16 18:05

Janneke2: wat bedoel je daarmee? Mijn arts heeft mij voorgeschreven om geen paracetamol meer te nemen. Iburofen mocht wel mits maagbeschermer.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 18:07

Het zij herhaald: als dit is, wat jou is voorgeschreven dan is dat zo.

Uiteraard is het mogelijk 'dat je ziek wordt van nsaid nummer 1' en niet van nsaid nummer 2.

(Zelf mag ik wegens gedoe geen enkele nsaid en "moet" ik paracetamol of bijv dlpa bij pijn.)

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-16 18:19

Ah oke zo. Bedankt allemaal. Ik ga dit met mijn ouders overleggen en ook met de arts.