Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pimaude schreef:Nayomie.. er is geen optie meer. Ik heb een opname nodig, veel therapie.. maar het wordt afgewezen. Ik wil het niet voor de lol ik red dit zo niet.
Janneke: ja echt balenhet is best krom geregeld. Ik heb nu hulp nodig.. 4 weken terug al, maar ik sta weer bij nul.
Joolien schreef:Wat balen dat er geen plek voor je is.
Ik zou ook aanbevelen om voor deeltijdtherapie te gaan, dit heeft mij ook erg goed geholpen, terwijl ik er goed doorheen zat.
Het lijkt me verstandig dat je nu eerst met de psych gaat praten over hoe je huidige periode door komt. Ik herken je paniek(alleen niet dat ik een poging heb gedaan), en met goede hulp kun je deze periode echt wel doorkomen.
Wannneer je een paniekaanval of huilbui krijgt, is het goed om te blijven relativeren, hoe gek dat ook klinkt. 'Ok, je voelt je nu heel poedersuiker, maar je valt niet om, je gaat niet dood, je bent er nog.'
Door dit te herhalen in de 'je' vorm, kun je als het ware tegen jezelf praten en op die manier je gedachten en gevoel beinvloeden. Wat bij mij ook heel goed heeft gewerkt, is tegen mezelf zeggen 'je moet niet alles geloven wat je denkt'. Je gedachtes zijn niet altijd reeel, die kloppen niet altijd.
Nayomie schreef:Joolien schreef:Wat balen dat er geen plek voor je is.
Ik zou ook aanbevelen om voor deeltijdtherapie te gaan, dit heeft mij ook erg goed geholpen, terwijl ik er goed doorheen zat.
Het lijkt me verstandig dat je nu eerst met de psych gaat praten over hoe je huidige periode door komt. Ik herken je paniek(alleen niet dat ik een poging heb gedaan), en met goede hulp kun je deze periode echt wel doorkomen.
Wannneer je een paniekaanval of huilbui krijgt, is het goed om te blijven relativeren, hoe gek dat ook klinkt. 'Ok, je voelt je nu heel poedersuiker, maar je valt niet om, je gaat niet dood, je bent er nog.'
Door dit te herhalen in de 'je' vorm, kun je als het ware tegen jezelf praten en op die manier je gedachten en gevoel beinvloeden. Wat bij mij ook heel goed heeft gewerkt, is tegen mezelf zeggen 'je moet niet alles geloven wat je denkt'. Je gedachtes zijn niet altijd reeel, die kloppen niet altijd.
Graag wil ik hier nog aan toevoegen is dat je ook kunt leren accepteren dat die gedachtes er zijn. 'He hallo, jij hier ook weer. Leuk dat je me dit allemaal verteld, maar ik trek even mijn eigen plan. Je mag aanwezig zijn, maar je hebt geen invloed op me'
Sonja89 schreef:Furrow schreef:Als het echt niet gaat, is de acute psychiatrie afdeling van een ziekenhuis geen optie?
Daar krijg je alles behalve therapie en kom je geen stap verder. Het enige wat daar gebeurt is medicatie opstarten, is mijn ervaring![]()
Sterkte TS!
pimaude schreef:Fijne tips, maar hoe moet ik dat mezelf aanleren? Ik raak bij teveel prikkels in paniek en kan dan niks meer.. dus ook niet gedachtes laten gaan. Ik heb er echt hulp bij nodig!
GUSTIxBILL schreef:Het herkennen van de gevoelens (is het echt wat ik voel, of is het wat ik denk dat ik voel. Heel vaak voelde ik "woede" tot ik begon met te analyseren en dan werd het eerder onmacht omdat ik niks aan de situatie kon doen.
Door te analyseren wat het echt was leerde ik dat gevoelens niet slecht zijn, maar gewoon bij mij horen.
Gebeurt nog geregeld dat ik er tegen vecht (vaak met de gedachten dat ik niet zwak wil zijn).
Maar als ik dan in de camion terug zit en tot rust gekomen ben (of thuis via asmr filmpjes) besef ik welk gevecht ik mezelf aangedaan heb.