Dam tot damloop (by night) 2016, wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 09:51

Ik loop hem dit jaar voor de tweede keer by night. Vond het echt een hele leuke loop!
Het is een heel mooi rondje en ik heb vorig jaar de hele weg met een big smile rondgelopen om de warme manier waarop je wordt aangemoedigd door de Zaandammers. Die bouwen hele feestjes langs de route.
Vorig jaar was mijn doel hem in 45min te lopen, werd 43 en een beetje. Stiekem hoop ik dit jaar onder de 41 minuten.. maar in ieder geval wil ik hem net ietsjes sneller lopen dan vorig jaar en net zo hard genieten.

DBiancaL

Re: Dam tot damloop (by night) 2016, wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 10:04

Ooo wat leuk een topic over Dam tot dam by n8
ik heb ik 2013 16,2 km gelopen (10 em) heeeeel blij dat ik die nog heb kunnen doen... trainen deed ik tot 13 km alleen de laatste week voor de loop maar ging opzich goed af.
2014 moest ik helaas overslaan omdat ik aan het revalideren was van een verbrijzelde enkel (alle botjes gebroken enkel en alle middenvoetsbeentjes... dus stond ik langs de kant)
2015 heb ik de byn8 gedaan wat is dat een leuke/gezellige avond... ik had daarvoor al meer kleine wedstrijdjes gedaan (lees electric run, en nog wat van die fun runs).
MAAAARRRR Dam tot dam is toch wel de meest goed georganiseerde run die ik ken!
Ook bij de avond loop kan je een goede tijd neerzetten aangezien er echt genoeg ruimte is om te lopen.. alleen bij de start is het nog wat druk maar lost gauw op.
Het shirt heb ik idd ook nog niet binnen
Ga dit jaar weer gezellig mee doen ZIN IN *\o/*

eline95enile

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 11:05

Xjosee schreef:
...

@eline95enile: Leuk dat je mee gaat lopen! Loop je alleen of heb je een loopmaatje? Hoelang denk je erover te gaan doen?
...

Vorig jaar net iets boven de 45 min gelopen, en dat was de allereerste keer dat ik zo ver had gelopen. Normaal loop ik alleen met mijn vader die me er wel doorheen trekt, alleen hij loopt de volgende dag de 16 dus ik moet dit keer alleen. Denk dat ik wel sneller kan als de 45, maar omdat ik toch alleen moet lopen en dat niet mijn sterkte kant is probeer ik niet te optimistisch te zijn en heb ik als doel gewoon weer 45 min. Dat moet wel lukken hoop ik :D

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 11:33

Ik zal tussen de 45 en 50 minuten zitten. Ik ben niet zo'n snelle

marjo1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 13:23

Xjosee schreef:
@Niwla: Ik zie dat je vraag nog niet had beantwoord. Mijn rondje gaat een stuk door het bos. Ik denk dat hij daar verbinding is verloren en heeft gedaan alsof ik via de weg had gelopen op het moment dat hij het signaal heeft opgepakt.

@Xmaritt: Fijn om te horen dat de sfeer mee helpt. Ik was bang dat het wellicht zwaarder zal zijn omdat je mogelijk fanatieker van start gaat.

@benangelique: Hoelang denk je dat je over de 8 km gaat doen? Welke afstand loop je zelf met trainen? Je valt wel lekker op met je lichtgevende zooi! :) Als ik je zie, zal ik hoi zeggen ;)

@Melissa: Goed bezig! Knap hoor 13 km! De 15 km is mijn doel voor volgend jaar. Wil uiteindelijk graag een keer kwart triatlon doen. Dit jaar begin ik met trainen van hardlopen en fietsen. Dan wil ik volgend jaar graag zwemmen erbij trainen.

@eline95enile: Leuk dat je mee gaat lopen! Loop je alleen of heb je een loopmaatje? Hoelang denk je erover te gaan doen?

@marjo1996: Blessures voorkomen is altijd beter dan genezen. Hoelang train je nu?

@bloempie: Oei, dat is inderdaad nog wel een groot gat naar 16 km. Hoe lang ben je bezig met trainen?

@Debby: Het hielp voor mij om me maar gelijk op te geven, dan heb ik een stok achter de deur. Ik denk dat plezier wel gaat lukken.

@Murthul: Leuk! Had je zelf geen zin om met je vriend mee te trainen?

Ik ben begin augustus begonnen, dus nu net een maand. Ik ga zondag wel mee doen met de vlietloop 5 km :) Gaat tot nu toe erg goed! Hierna ga ik beginnen met trainen voor de 10 km

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 14:29

Hoe is de 5 km gegaan marjo1996?

Mijn planning voor deze week valt een beetje in het water. := Ik wilde maandag 7, woendag 14 en zaterdag 5 lopen maar het was gister veel te warm om 14 te doen vond ik. Misschien doe ik dat zaterdag en dan volgende week nog 1 of 2 x 5 km. Wat doen jullie deze laatste weken?

eline95enile

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 14:40

Deze week nog wel lekker aan de slag, maar van hardlooptrainer dinsdag ook te horen gekregen dat ik volgende week echt rustig aan moet doen. Dus nog 2x 20 minuutjes rustig dribbelen maar meer niet.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 16:52

Ik train zoals ik altijd train. Geen aanpassingen

bloempie186

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 11:40

Ik heb zondag en woensdag 10 km gelopen en wil dit weekend nog een keer 12 doen. Denk dat ik dan die woensdag nog een keer 8 doe en die vrijdag een klein rondje en dan gaan we er maar voor!

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-16 12:39

Ik loop inderdaad mijn gewone schema. Heb startnummer al wel binnen maar t shirt nog niet.

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 08:59

alles binnen alleen mijn shirt is te groot in de tussentijd dat ik heb aangemeld en tot nu ben ik een confectiemaat kleiner geworden :')
Maar goed even in dam tot dam dorp omruilen en anders lopen met een te groot shirt (beter te groot als te klein)
Ik heb vanaf woensdag niet meer hardgelopen (te druk geweest.. echt super balen) ik was er vanmorgen vroeg uit om een rondje te doen maar vind het nu ook al warm dus doe het vanavond denk ik.. ik heb steeds tot 5 km gelopen maar die 8 moet ook wel lukken... ik doe het voor de fun :D
Ik start in het oranje vak :)

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 10:19

Zo, dat is op zich wel een goede reden om een te groot shirt te hebben toch? :D

Wij dachten zondag de laatste keer 14 te lopen maar waren ons standaard rondje een beetje zat. Dus we hebben op runnermaps een andere route uitgezocht, alleen hadden we niet goed naar de omgeving gekeken. Bleek het onwijs heuvelachtig te zijn. := Na 12 km was ik helemaal stuk, maar het was wel een goede training! Ik heb vanochtend al 5 gelopen, dan doe ik donderdag of vrijdag ook nog een klein rondje en dan knallen zondag!

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 11:30

WOW Niwla 12 km dat is 3 jaar terug dat ik dat gelopen heb.. en dan ook nog heuvelachtig :|
Ik twijfel of ik vandaag nog een rondje van 5 km ga doen... of dat ik rust hou voor zaterdag... de 8 km heb ik zelf nog niet gelopen maar ik weet wel dat ik het kan... 6 was mn max en toen kon ik nog even door...
Afgelopen dagen vond ik het echt te warm... en idd een shirt dat te groot is is sowieso beter als dat hij te klein is...

waar start de rest? ik oranje

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 11:45

Ja maar ik moet wel, ik moet de 16 zondag. :P Ben hierna ook wel klaar met hardlopen hoor, ik blijf denk ik 5 doen ofzo. Niet meer van die idiote afstanden. Ik was van plan om vrijdag nog een rondje te doen, maar mijn knie blijft een beetje gevoelig dus ik denk dat ik 'm spaar tot zondag.

Krijg je trouwens sowieso een medaille, ook als je buiten de (in mijn geval) 2 uur finisht?

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 11:53

Wat leuk ik heb hem gelopen in 2013 ik heb er toen 1 uur en 40 min over gedaan.. er wordt wel van je verwacht dat je m binnen de 2 uur idd rent..
Volgens mij krijg je evengoed een medaille... maar officieel zou je m niet krijgen... ze delen m gewoon uit en kijken verder niet naar je tijd...
Onderweg wordt je verrast met muziek, drinken, fruit aa en er staan dixies voor als er hoge nood is... Ook wordt er met gopro gefilmt onderweg en ga je op de foto het is een super leuk goed georganiseerde loop.
de avond is onwijs gezellig en leuk met de verlichting en blacklight ik heb er onwijs veel zin in :D

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 11:59

buiten de tijd lopen geeft de organisatie het recht om je van het parcours te halen. Ik weet niet wat je looptempo is? maar 8k/h is al niet heel snel en om dan 16k te willen lopen?

bloempie186

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 12:36

Niwla schreef:
Ja maar ik moet wel, ik moet de 16 zondag. :P Ben hierna ook wel klaar met hardlopen hoor, ik blijf denk ik 5 doen ofzo. Niet meer van die idiote afstanden. Ik was van plan om vrijdag nog een rondje te doen, maar mijn knie blijft een beetje gevoelig dus ik denk dat ik 'm spaar tot zondag.

Krijg je trouwens sowieso een medaille, ook als je buiten de (in mijn geval) 2 uur finisht?

Ik startte vorig jaar in het laatste startvak (dit jaar overigens weer) en heb er 2u6 over gedaan.. Kreeg gewoon mn medaille hoor! En was ook niet de laatste finisher. Ga er vanuit dat degenen na mij ook gewoon hun medaille kregen.

Wel erg gelachen trouwens... Wij wilden de IJtunnel vorig jaar rustig aan doen omdat we bang waren al kapot te gaan in het begin.. Dus wij rustig in de tunnel en worden aan alle kanten ingehaald.. kijken we op gegeven moment achterom.. zijn we dus de aller aller laatsten van de hele Dam tot Dam!
Dat was onderweg wel erg leuk, we werden extra aangemoedigd... bands die langs de kant stonden die al aan het inpakken waren, begonnen voor ons weer te spelen :+ . Enige nadeel was wel dat we vanaf het begin op de hielen gezeten werden door een man op een fiets die ons maar bleef benadrukken dat we een beetje tempo moesten maken, anders haalde hij ons van het parcours :')
Nadat we na een paar km bij een ander groepje aangesloten waren mochten we gewoon door"rennen" (we gingen ook echt wel een beetje traag).

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 13:01

benangelique schreef:
buiten de tijd lopen geeft de organisatie het recht om je van het parcours te halen. Ik weet niet wat je looptempo is? maar 8k/h is al niet heel snel en om dan 16k te willen lopen?

Ik kan de afstand fysiek wel aan, daar heb ik op getraind. Maar ik heb een longprobleem en zodra het maar iets warm is gaat dat opspelen als ik mijn snelheid verhoog. Vandaar. Edit: als ik hem in mijn laagste tempo loop doe ik er ca. 2.05 over vermoed ik.
We starten al om 13.30 dus gelukkig lopen we niet achteraan. :D

Haha dat is ook lekker motiverend bloempie186. :')

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 16:23

gelukkig wordt het zaterdag en zondag lang zo warm niet als nu. dat zal bij alle lopers heel veel ellende schelen.

bloempie186

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 09:39

Jaa ik ben heel blij dat de temperatuur gedaald is! Met die hitte had ik misschien niet eens meegedaan..

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 10:19

Ik loop zondag de gewone Dam-tot-dam. Mijn training is ehh...afgelopen vrijdag begonnen. Toen heb ik 8 kilometer gelopen en zondag 16 in 1:39. Beetje bang dat ik het niet ga halen ben ik dus uiteraard wel.

Lopen jullie vandaag nog?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 11:44

Ongezond

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-16 12:10

Ik loop vandaag niet maar loop sowieso 2 a 3 keer per week.

Mijn doel is om onder de 55 min te blijven. Heb er zin in!

Cerosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 12:13

Ik loop ook de by night, nu voor de tweede keer! Ik start wel binnnen het business vak, vind het flink jammer dat het dan nog eigenlijk niet donker is.. wat voor mij toch wel een leuke bijkomstigheid is bij een damlooop by night, hahah! Maar gaat hoe dan ook goed komen, woon zelf in Zaandam dus ook gelukkig geen problemen met OV of vervoer! Heerlijk feestje altijd

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 17:09

Ik heb er ook giga zin in... en wat 16 km betreft vorige week vrijdag begonnen??? Dat is echt niet goed voor je spieren idd :$... succes maar echt verstandig is het niet...
Ik heb na dinsdag niet meer gelopen en zaterdag avond dan de 8 km :) moet gaan lukken hopsa :D