Welk sport/activity horloge?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Welk sport/activity horloge?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 11:14

Ik heb een Fitbit Charge HR en ben er echt giga blij mee. Betaalbaar, hoef hem niet idioot vaak op te laden en (voor mij heel handig) hij trackt mijn slaap heel erg nauwkeurig. Ik kan alles lekker bijhouden in de app, regelmatig even kijken hoe veel stappen ik heb gezet en of dat er wel genoeg zijn. De hartslagmeter is bij mij redelijk betrouwbaar, ik gebruik hem ook meer als een indicatie dan als een hele precieze meting moet ik zeggen. Vind het fijn dat hij ook dingen als trappen meeneemt en ook bijhoudt hoe veel kcal ik verbrand op een dag.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-16 18:23

Ik kom er gewoon niet uit met het gps verhaal. Afstanden meten is nauwkeuriger met gps dan met bewegingsensor, fair... Snap ik.

Máár: ik fiets momenteel toch altijd met strava op m'n stuur (als ik écht ga fietsen, dus niet naar m'n vriendin of naar de winkel oid).
Ik vind het enerzijds erg veel geld, maar anderzijds ben ik bang dat ik straks zeg, had ik maar gps...
(Keuzes maken is niet mijn beste eigenschap ;) )

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 09:15

gewoon ietsjes doorsparen en dan met gps kiezen. Dan heb je idd achteraf niet een ...had ik maar.... gevoel.

Bydeweej, een horloge kun je op de fiets makkelijk aan je stuur maken door er een klein stukje stof (of rubber als je dat hebt) tussen te zetten. Meeste sporthorloges hebben een plastic band die genoeg oprekt om 'm strakt te kunnen vastzetten.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 11:02

Maar als je hem op je stuur zet, heb je geen hartslagmeting meer :)*

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 11:19

de iwatch kan ook alles.. is alleen qua prijs en kwaliteit niet te vergelijken (vooral prijs... belachelijk) ik heb hem gelukkig gekregen maar anders had ik hem niet aangeschaft (overigens wel blij mee)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 11:21

DBiancaL schreef:
de iwatch kan ook alles.. is alleen qua prijs en kwaliteit niet te vergelijken (vooral prijs... belachelijk) ik heb hem gelukkig gekregen maar anders had ik hem niet aangeschaft (overigens wel blij mee)

Daar heb ik ook nog naar zitten kijken, maar dan moet je wel al volledig op Apple draaien imo (doe ik wel maar vond de prijs echt te hoog) en je moet het wel willen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 11:27

Hier ook de Charge HR. al meer dan een jaar.

Hij herkent heel veel sporten ( al ziet hij paardrijden nog steeds als hardlopen )
Door de hartslagmeter kan hij erg goed bepalen of iets sport is of gewoon wandelen.
Fietsen herkent hij meestal ook ( en dat is erg bijzonder voor zo'n horloge)

Daarnaast kun je hem verbinden met alle mogelijke andere apps zodat hij bv de data van strava overneemt ( en dan de de km's en snelheid ed van Strava neemt met de door de fitbit gemeten hartslag.

Dat naast de hele goede slaapmetingen en je trappen lopen, het actief zijn op een dag etc etc

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 11:28

ze worden wel 2e hands aangeboden op marktplaats.. maar hoor over de fitbit ook wel hele goede dingen....
Strava App werkt wel met iwatch... maar goed dan moet 380 euro overhebben voor zn watch (als ik het goed heb)
en dan betaal je voornamelijk voor het merk... nou moet ik wel zeggen dat als je alles van apple hebt dat het wel erg fijn samen werkt (maar goed daar hangt dan dat stomme prijskaartje aan)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 11:33

Ik heb verder alles van Apple, maar ik vind mijn Charge HR ook echt heel fijn samenwerken. De iOS app is heel prettig, ik kan hem 1 keer per dag connecten via Bluetooth en dan heeft hij echt duidelijk alles overgenomen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-16 12:26

iWatch wordt het sowieso niet.
TomTom komt in oktober met de tomtomtouch
En fitbit komt met de charge 2....
Zucht %)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 12:28

De Charge 2 zou volgens mij ook onder water moeten kunnen, dat zou voor mij echt een mega plus zijn. Ik zwem graag maar ik kan met mijn huidige horloge niet zwemmen of douchen, wat wel een klein nadeel is.

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 12:33

Karl66 schreef:
Maar als je hem op je stuur zet, heb je geen hartslagmeting meer :)*

Daar heb ik een band voor. :D

Overigens ook een puntje om aan te denken. Hartslagmeting via een borstband is bij de meeste hartslagmeters een heel stuk betrouwbaarder dan via polsmeting.

Let trouwens ook op de tijd dat de accu of batterij mee gaat. De tomtom is op een koude winterdag binnen een uur of 6 leeg. Als je pech hebt dat je ondertussen niets hebt opgeslagen, dan ben je alles kwijt.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 12:51

Wij hebben sinds kort een Garmin Forerunner 25, werkt super goed en is niet erg duur (130 euro)

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 12:52

charge hr 2 helaas niet voor zwemmen. Alleen splash proof.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-16 12:54

Overigens is de hartslagmeter voor mij vooral om in de gaten te houden dat ik niet teveel in het rood ga. Heb in rust al een vrij hoge harslag en vlieg bij sporten makkelijk omhoog.

Heb even de Garmin app gedownload, en dat ziet er keurig uit.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-16 10:19

Afbeelding
Het is de Garmin vivosmart HR plus geworden *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 17:30

Veel plezier ermee

racebiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 18:35

Mooi compact, geniet ervan

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 22:46

Ik lees graag over een tijdje je review :)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 09:34

Ik kan wel een korte review geven over de Vivosmart HR+
Mijn vriend heeft deze sinds een paar weken. Hij zit lekker, scherm is duidelijk. Batterij gaat ook redelijk goed mee (3 dagen ongeveer).
Hij meet trappen lopen, stappen, hartslag. Hij geeft een waarschuwing als je te lang stil zit. Hij geeft een melding als je mail hebt, weerbericht en muziek luisteren.
Paardrijden snapt hij niet. Een paard heeft 4 benen dus dat zijn dan meteen steeds 4 stappen voor de ruiter die erop zit en dan is het apparaat heel trots dat je zo sportief bezig bent :+
Hij ziet er ook best elegant uit en komt in 3 kleuren.
Het + gedeelte had ik eigenlijk niet hoeven te kopen want het GPS gedeelte is voor mijn vriend niet zo interessant.

Zelf wilde ik de Fitbit Charge 2 kopen. Die is sinds 1 week ofzo pas te krijgen in de winkel en zou vergelijkbaar moeten zijn met de Garmin Vivosmart HR, maar ook een stuk aantrekkelijker geprijst.
Gisteren dus gekocht bij Coolblue en helaas 2 uur later alweer retour gedaan. Horloge was niet aan te zetten voordat hij gekoppeld was aan de bijbehorende app. Aangezien ik geen gsm heb moest dat op mijn computer. Maar dit was alleen mogelijk als ik een dongel kocht in Amerika vor 20 Dollar (werd bij Coolblue nog niet eens verkocht). Of ik moest mijn Windows 7 van de pc af gooien en dan Windows 10 erop zetten. Dat ga ik niet doen voor alleen het horloge. Ik heb hem dus niet aan de praat gekregen.

Ik ga nu de Vivosmart HR (zonder de +) bestellen voor mezelf. Daarvan weet ik dus al dat het een fijn horloge is :)