Wimpers laten groeien met "bimatoprost"

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Odysseus

Berichten: 22484
Geregistreerd: 15-06-07

Re: Wimpers laten groeien met "bimatoprost"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-16 13:54

Deze bijwerking staat als "zelden" genoemd in de bijsluiter. Het gebeurt dan bij mensen met een mengkleur iris (dus grijs-bruin, groen-bruin) waarbij de iriskleur donkerder kan worden. Als het gebeurt is het vaak na maanden tot jaren gebruik, direct in het oog.

Ik heb dit besproken met een orthoptist en het gebeurt echt zelden bij direct gebruik in het oog. Bij toepassing op de wimpers is de kans nihil. Dat het de melanine stimuleert is wel duidelijk. Ik zit nu op week 7,5 en mijn wimpers zijn duidelijk veel dikker en donkerder (zo goed als zwart) geworden. Ik merk geen verandering aan mijn ogen (lichtbruin).

Je kunt overigens genoeg gebruikservaring vinden van anderen op YouTube die het middel jaren gebruiken. Dat trok mij over de streep om het te proberen.

Ragdollcat
Berichten: 14688
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Re: Wimpers laten groeien met "bimatoprost"

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 14:13

Dit is heel mooi voor degenen die geen wimpers meer hebben door een ziekte of iets anders.

Zelf durf ik het niet aan en met een goeie mascara heb ik echt megawimpers.
Dus ben er gelukkig mee en tevreden over.

xTammyy

Berichten: 4422
Geregistreerd: 20-09-10

Re: Wimpers laten groeien met "bimatoprost"

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 14:15

Heb je een link waar jij dit bestelt ts?

Niqui

Berichten: 2196
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 14:42

Ik zou zeggen, lees eerst even heel goed de bijsluiter. Deze oogdruppels kunnen bijwerkingen hebben, ook als het middel niet in het oog komt. Bijvoorbeeld allergische reacties als ontstoken en jeukende oogleden, ooglidoedeem en -pijntrichiasis. En je huid wordt niet alleen donkerder, maar veroudert ook sneller.

Deze bijwerkingen kunnen door de stof veroorzaakt worden, maar ook door het conserveringsmiddel in het flesje. Om de lange wimpers te houden, moet je het product blijven gebruiken.

Ik gebruik het zelf in verband met glaucoom en als ik vandaag zou kunnen stoppen zou ik het meteen doen. Ondanks het feit dat mijn wimpers inderdaad veel langer zijn geworden.

listiglistje

Berichten: 14430
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 14:48


Odysseus

Berichten: 22484
Geregistreerd: 15-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-16 14:51

Grootste gedeelte van de bijwerkingen is helemaal niet zo spannend als je het nu schetst :). Natuurlijk altijd goed opletten en de een heeft meer last van bijwerkingen dan de ander. Dat is nog met een paracetamol zo. Een middel wordt niet zomaar FDA approved gelukkig.

Als je zelf teveel last hebt bij direct in het oogdruppelen zou ik eens terug gaan naar je oogarts. Er zijn genoeg andere prostglandine analogen en wellicht is een ander meer geschikt voor je. :)

Niqui

Berichten: 2196
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 14:58

Bijwerkingen gelden inderdaad niet voor iedereen, een deel van de gebruikers heeft er last van. En bepaalde zaken, zoals de verkleurde huid, verdwijnen niet meer als je met het middel stopt.

Soms (en dat is zo in mijn geval zo) is er helaas geen keuze meer.

Citaat:
Bijwerkingen Wimpergroeimiddel Latisse (=bimatoprost)

De afgelopen tijd is duidelijk geworden dat het wimpergroeimiddel Latisse niet voor iedereen het beloofde wondermiddel is om je wimpers te verlengen. Het middel dat vorig jaar door de Amerikaanse FDA (Food and Drug Administration) werd goedgekeurd blijkt een aantal vervelende bijwerkingen te hebben.

Normaal gesproken zal de arts die Latisse voorschrijft, uitleg geven over het gebruik en de bijwerkingen. Hoewel Latisse officieel alleen op doktersvoorschrift verkrijgbaar is, wordt het middel vaak zonder recept verkocht. “Dit vergroot de kans op vervelende bijwerkingen,” aldus dokter Anshul Gambhir uit Pennsylvania.

Bijwerkingen
De meeste mensen gebruiken Latisse gelukkig zonder noemenswaardige problemen. Bij een groep mensen zorgt het middel echter voor roodheid, jeuk en irritatie. Na het stoppen met Latisse verdwijnen deze bijwerkingen. Er zijn echter ook een paar bijwerkingen die mogelijk een langdurig of zelfs blijvend effect hebben: het ooglid en de huid onder de ogen kunnen donker kleuren. Ook kunnen blauwe ogen bruin woororden door het gebruik van Latisse.

Zonder recept
Mensen kunnen Latisse zonder recept via internet kopen. Af en toe wordt het middel ook via schoonheidsklinieken aangeboden, zonder dat er een dokter aan te pas komt. Dit vergroot volgens dokter Gambhir de kans op bijwerkingen. Als het middel verkeerd wordt gebruikt (het mag alleen op de bovenste wimpers worden aangebracht), kan er haargroei ontstaan op ongewenste plaatsen, zoals de wang. “Voor consumenten die niet goed zijn voorgelicht, komen deze bijwerkingen als een verrassing.”


En deze website wijst op een klein gevaar van hoornvliesontsteking als bijwerking: https://idealbody.nl/blog/latisse-wondermiddel-voor-vollere-en-langere-wimpers

Odysseus

Berichten: 22484
Geregistreerd: 15-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-16 16:36

Alleen de verkleuring van die iris is permanent, de verkleuring van de huid daarentegen niet. Deze is reversibel, vraag maar aan diverse oogartsen en orthoptisten. Dat komt omdat de huid zichzelf vernieuwd, in tegenstelling tot de iris. Ik ga liever uit van wetenschappelijke expertise en advies dan van een paar quotes en websites van internet :) Nogmaals, ik heb hier wekelijks contact over met een orthoptiste die het middel in praktijk gebruikt bij glaucoompatienten (zoals jij). Ik zou toch echt eens adviseren dat als jij wél last hebt van de bijwerkingen, je eens kijkt naar een ander oordrukverlagend middel. Niet ieder middel is voor iedereen geschikt, ook bimatoprost niet. Kijk eens naar timolol.

Conjunctivitis (ontstoken hoornvlies) is een bijwerking die heel, héél vaak voorkomt bij allerlei producten. Absoluut niet schrikbarend (wel vervelend als je het hebt natuurlijk). Wie lopen er bijvoorbeeld risico op conjunctivitis? Mensen die lenzen gebruiken (vele male hogere kans dan bij een oogdruppel!), mensen die een druppeltje gebruiken tegen droge ogen, maar ook mensen die mascara en eyeliner gebruiken. Het klinkt allemaal heel spooky, maar valt in praktijk dus wel mee. Als we de bijsluiter van paracetamol eens gaan doorspitten zien we ook nier- en leverbeschadigingen, bloedafwijkingen, galbulten en huiduitslag en zelfs medicijnafhankelijke hoofdpijn. We kunnen het dus zover opblazen als we zelf willen. :)


Voor de vragen waar je het kunt bestellen. Zie de OP voor een link naar Bol. Of deze site is ook betrouwbaar: http://www.beautyandhealth.nl/Careprost

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 16:41

Blijft het effect ook als je er mee stopt? Zou het ook op wenkbrauwen werken?

Odysseus

Berichten: 22484
Geregistreerd: 15-06-07

Re: Wimpers laten groeien met "bimatoprost"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-16 16:44

Nee, het heeft namelijk effect op de wimpers die op dit moment op het ooglid groeien. Als je stopt dan zullen de wimpers in de volgende cyclus weer langzaam steeds kleiner worden tot je na een paar weken tot maanden weer op de normale lengte zit. Het middel stimuleert het haarzakje, en zodra die niet meer gestimuleerd wordt zal het weer 'als vanouds' functioneren.

Zodra je op de maximale lengte zit hoef je echter niet meer dagelijks te smeren, maar ca. 3 dagen in de week.

L_Ruiterhuis

Berichten: 2184
Geregistreerd: 22-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 16:57

Ik vraag me af waarom je in topic verkeerde informatie geeft over de prijs van Revitalash?
Je schrijft €100-€150 per maand. Is dit om het andere merk te promoten? (Niet vervelend bedoeld, snap het alleen niet).

Ik heb vorig jaar begin augustus bij de website van Revitalash zelf een flesje besteld. Heb ik €65 voor betaald incl kleine mascara en wimperkruller. En nu meer dan een jaar later is mijn flesje nog steeds niet leeg (bij dagelijks gebruik) en het lijkt ook nog steeds goed zijn werk te doen. Mijn wimpers zijn langer en voller.

Dan is dit toch veel goedkoper en geen risico op enge verkleuringen van je iris.

Odysseus

Berichten: 22484
Geregistreerd: 15-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-16 17:01

L_Ruiterhuis schreef:
Ik vraag me af waarom je in topic verkeerde informatie geeft over de prijs van Revitalash?
Je schrijft €100-€150 per maand. Is dit om het andere merk te promoten? (Niet vervelend bedoeld, snap het alleen niet).

Ik heb vorig jaar begin augustus bij de website van Revitalash zelf een flesje besteld. Heb ik €65 voor betaald incl kleine mascara en wimperkruller. En nu meer dan een jaar later is mijn flesje nog steeds niet leeg (bij dagelijks gebruik) en het lijkt ook nog steeds goed zijn werk te doen. Mijn wimpers zijn langer en voller.

Dan is dit toch veel goedkoper en geen risico op enge verkleuringen van je iris.


3,5 ml Revitalash is €109 euro. (http://www.revitalash.nl/3.5ml-revitala ... imperserum)
Overigens belachelijk duur voor een middel wat geen eens meer een actieve werkzamestof bevat. Toen het nog wel bimatoprost bevatte was het rond de €125,- op Schiphol kan ik me nog herinneren :) Sinds ze het eruit hebben gehaald mogen zij zich ook niet meer als wimpergroeimiddel aanprijzen. Het is nu een 'wimper conditioner' die de wimpers verzorgt. Overigens lijkt het me niet heel wijs om eenzelfde product voor meer dan een jaar te gebruiken. Dan heb je namelijk wel een reeële kans op bijwerkingen zoals conjuctivitis.

Latisse is nog duurder overigens. Voor een 3 ml flesje (zelfde eenheid als Careprost) betaal ca 130 dollar.

L_Ruiterhuis

Berichten: 2184
Geregistreerd: 22-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Wimpers laten groeien met "bimatoprost"

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 17:13

Ik heb de 2ml en zie dat deze nu €79 kost. En dat gaat al meer dan een jaar mee. Op de website staat dat het 3 maanden meegaat, maar bij mij dus veel langer. Ik heb geen idee of het slecht is om het zo lang te gebruiken, in ieder geval nooit last gehad.

Gebruik je bimatroprost nu zelf al? Weet je misschien hoeveel kans er is op verkleuring van de iris? En is het echt na een maand op of heeft het maar een houdbaarheidsdatum van een maand?

Odysseus

Berichten: 22484
Geregistreerd: 15-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-16 17:40

Ik zit inmiddels ruim op week 7. Aankomende week wordt voor mij week 8, vanaf dan ga je echt verschil zien dus dat is wel erg leuk. Ze zijn al een stuk langer (krijg er al commentaar op van vrienden/familie) en met name veel dikker en donkerder. Alsof ze geverfd zijn.

Het middel is na opening vier weken houdbaar, maar ik zie heel veel mensen die het rustig gebruiken tot het op is (na acht tot tien weken). Sterker nog, ik ken niemand die het al weggooit na vier weken. Ik ga er steriel mee om (opening niet aanraken, product ergens op druppelen en vanaf daar met een kwastje aanbrengen. Kwastje goed schoonhouden etc) en heb met het eerste flesje wel gewoon vier weken gedaan en daarna weggegooid (zat nog de helft in). Twijfel of ik dit zo doorzet of ook langer ga gebruiken, ben er nog niet over uit met mezelf. :+ Andere medicatie gebruik ik wel ruim na de houdbaarheidsdatum maar dat gaat over dingen die niet geopend zijn en dus niet 'vergaan'.

Juangi

Berichten: 4688
Geregistreerd: 18-09-08
Woonplaats: Bureaustoel

Re: Wimpers laten groeien met "bimatoprost"

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 18:01

Ik was al een tijdje opzoek naar een dupe van Revitalash vanwege de megadure prijs! Dankjewel! Ik ga bestellen en het uitproberen!

xTammyy

Berichten: 4422
Geregistreerd: 20-09-10

Re: Wimpers laten groeien met "bimatoprost"

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 21:35

Ik heb nu die van catrice gekocht die eerder in dit topic werd genoemd.
Hopelijk over twee maanden een duidelijk verschil!

Taucha

Berichten: 1210
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 11:59

Taucha schreef:
Heeft iemand al ervaring met de olie in combinatie met restjes waterproof mascara en de volgende ochtend weer nieuwe mascara aanbrengen op de restjes olie?

Gaat dit lukken of krijg je dan een grote smeerboel?

Iemand die al met de olie icm waterproof mascara geexperimenteerd heeft?

Odysseus

Berichten: 22484
Geregistreerd: 15-06-07

Re: Wimpers laten groeien met "bimatoprost"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-16 12:18

Voor vragen over de olie kunnen jullie terecht in het topic over wonderolie, laten we het centraal houden :)

Taucha

Berichten: 1210
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Re: Wimpers laten groeien met "bimatoprost"

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 14:43

Sorry, inderdaad in verkeerde topic geplaatst. @mods: jullie kunnen mijn postings weghalen.

MarjanB

Berichten: 16640
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 14:47

Ik heb flinke wimpers van mezelf maar vraag me nu af of ik mn zielige wenkbrauwen er mee kan laten groeien :') Iemand enig idee?

Oh check zit even terug te lezen en dr was dus al antwoord op.. Jammer :D

MightyJoe

Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 14:57

MarjanB schreef:
Ik heb flinke wimpers van mezelf maar vraag me nu af of ik mn zielige wenkbrauwen er mee kan laten groeien :') Iemand enig idee?

Oh check zit even terug te lezen en dr was dus al antwoord op.. Jammer :D

http://www.beautystuff.nl/careprost-gro ... nkbrauwen/

Ik weet niet of dit waar is hoor maar hier staat wel dat het ook voor de wenkbrauwen gebruikt kan worden.

Odysseus

Berichten: 22484
Geregistreerd: 15-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-16 17:06

MarjanB schreef:
Ik heb flinke wimpers van mezelf maar vraag me nu af of ik mn zielige wenkbrauwen er mee kan laten groeien :') Iemand enig idee?

Oh check zit even terug te lezen en dr was dus al antwoord op.. Jammer :D


Ja kan hoor :j

Odysseus

Berichten: 22484
Geregistreerd: 15-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-16 17:09

Even een vergelijk zonder make up op. Ze zijn met name aan de basis veel dikker en donkerder. De puntjes zijn nog dun en licht. Ik zie nu ook dat ze voller zijn geworden, met name aan de buitenkant van het oog. Heb vannacht geloof ik vooral op links gelegen, want die kant is wat rommeliger :')

Start
Afbeelding

Week 7/8
Afbeelding

Juangi

Berichten: 4688
Geregistreerd: 18-09-08
Woonplaats: Bureaustoel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 07:05

Ik ben inmiddels al 3 weken bezig met bimatoprost. Merk tot nu toe alleen dat mijn mascara makkelijker opbrengt en m'n wimpers meer lijken te krullen. Eerst stonden ze vooral recht en kreeg je er weinig krul in, maar dat lijkt nu anders te zijn.

Ben erg benieuwd naar de resultaten over een paar weken!

Hoe zijn de resultaten tot nu toe bij anderen?

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Re: Wimpers laten groeien met "bimatoprost"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 08:00

Ik nu één week bezig. Kan er dus nog niet over zeggen!