Insectenbeet, niet weten wat het is

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 13:18

wat een foto's komen hier voorbij zeg.
Sterkte!

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 13:21

Ik heb tijdens mijn vakantie onder mijn voet zo'n reactie gehad van een bijensteek. Zag er precies zo uit als op jouw foto. Bleef erg lang dik rood warm en jeuken. Uiteindelijk is het vanzelf weggegaan

Merel_Brit

Re: Insectenbeet, niet weten wat het is

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 13:38

Ik heb dezelfde reactie op een dazensteek. Dat worden grote ronde warme schijven, en het jeukt ontzettend. Na 10 dagen is bij mij meestal de bult en de jeuk weg, maar ik heb nu zelfs nog verkleuring van 2 maanden geleden.
Je kunt er teathree olie op doen, maar ik doe er meestal gewoon niks aan behalve koelen. Ik denk dat je reactie juist verergerd is door de crème en je daardoor er nu nog last van hebt. Ik gok op uitzingen, en dat het vanzelf wel weg trekt

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 13:40

Ik heb zo ooit ook een steek gehad op mijn voet, ik heb altijd gedacht van een wesp (die hing al de hele avond rond onze tafel). Die bleef echt zéker een maand jeuken met vlagen en verkleurde ook naar een soort bruin. Mijn plek was alleen wel wat kleiner (5cm doorsnede ongeveer?), maar qua verloop zag dat er inderdaad ook zo uit. Ik heb nooit geweten wat het was en het nog geen 2e keer gehad, maar ik reageer over het algemeen snel allergisch op bepaalde muggen en dazen (echt platen van gemakkelijk 10-15cm die een cm dik op mijn huid staan en knoerthard en heet zijn) waardoor ik me toen niet al te veel zorgen heb gemaakt.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 13:49

melody7 schreef:
Ben je daarmee ook bij een dokter geweest? Ringworm na een muggenbeet of iets wat daarop lijkt vind ik wel apart..
EM's kunnen ook zo verschijnen, die worden vaak aangezien voor ringworm: (foto is niet van mij)
[ Afbeelding ]

Ik heb zelf ook deze variant gehad, 9 jaar geleden. Bij mij jeukte het heel erg en werden het ook echt korsten dus gek is het niet dat die niet herkent zijn. 6 jaar later vonden ze pas Lyme toen ik ook nog een bulls-eye kring kreeg.

Bij mij was er geen kring te zien, daar heb ik goed op gelet inderdaad! Het leek meer hierop: http://estherkorteweg.reismee.nl/fotos/ ... 2/1194624/ (foto van google) en de huid was een beetje ruw. Ik weet trouwens niet of het een muggenbeet was, maar daar leek het in eerste instantie op.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 14:04

8nnemiek schreef:
melody7 schreef:
Ben je daarmee ook bij een dokter geweest? Ringworm na een muggenbeet of iets wat daarop lijkt vind ik wel apart..
EM's kunnen ook zo verschijnen, die worden vaak aangezien voor ringworm: (foto is niet van mij)
[ Afbeelding ]

Ik heb zelf ook deze variant gehad, 9 jaar geleden. Bij mij jeukte het heel erg en werden het ook echt korsten dus gek is het niet dat die niet herkent zijn. 6 jaar later vonden ze pas Lyme toen ik ook nog een bulls-eye kring kreeg.

Bij mij was er geen kring te zien, daar heb ik goed op gelet inderdaad! Het leek meer hierop: http://estherkorteweg.reismee.nl/fotos/ ... 2/1194624/ (foto van google) en de huid was een beetje ruw. Ik weet trouwens niet of het een muggenbeet was, maar daar leek het in eerste instantie op.

Gelukkig! Zonder kring zou het natuurlijk ook nog kunnen, maar zo'n vlekje ziet er inderdaad een stuk minder 'verdacht' uit. (Al vind ik tegenwoordig alle plekjes eng hoor, je wordt er wel extreem alert van.)
Het verloop van ringworm ken ik verder niet dus ik heb geen idee of dat een normaal begin is.
Ik was pas 9 dus ik heb ook geen flauw idee meer hoe het bij mij ging, alleen dat het er maanden lang heeft gezeten. Vol in mijn gezicht dus het viel lekker op :=