Wat voor sport?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

L0veMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 14:45

Wellicht dat ik er over heen heb gelezen maar hoe ver is het fietsen naar stal?
Ik rij 5x per week en fiets er heen. 9,2 km heen, 9,2 km terug. Zo heb je gelijk een goede workout te pakken :)
Ik heb ook een gebrek aan motivatie voor het sporten, eerst vond ik het fietsen ook heel stom maar nu is het gedachten op 0 en fietsen maar :')

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-16 15:11

L0veMyHorse schreef:
Wellicht dat ik er over heen heb gelezen maar hoe ver is het fietsen naar stal?
Ik rij 5x per week en fiets er heen. 9,2 km heen, 9,2 km terug. Zo heb je gelijk een goede workout te pakken :)
Ik heb ook een gebrek aan motivatie voor het sporten, eerst vond ik het fietsen ook heel stom maar nu is het gedachten op 0 en fietsen maar :')

Het is 11km fietsen, maar op de terugweg is dat 11km bergop := Zeker in combinatie met rijden en uitmesten trek ik dat (op dit moment) gewoon niet.

K_im

Re: Wat voor sport?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 12:03

Al eens aan crossfit gedacht? Een goede box met goede coaches kunnen het bestaande programma zo voor je aanpassen dat je met de beperkingen die je die dag ervaart toch gewoon op je eigen niveau mee kan doen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 12:23

Aangezien je ervaring hebt met zwemmen... heb je wel eens gedacht aan (master)zwemmen in combinatie met open water wedstrijden?
Dat doet mijn man nu ook al een paar jaar, hij traint 2x per week met een groep, onder leiding van een ervaren trainster en zwemt zo nu en dan een open water wedstrijd.
Afgelopen zaterdag heeft hij bijvoorbeeld mee gedaan aan de vrije slag door Zutphen, 3 km zwemmen door de Berkel.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 20:11

Alle aandoeningen komen hier bekend voor helaas :')

Zelf werk ik op dit moment nog met een blessure trainer bij de sportschool, maar ik denk ook dat ik dit op de lange termijn erg saai ga vinden.
Ik gebruik de roeimachine wel vaker in mijn workouts en dit gaat met mijn knie en alle andere klagende gewrichten ook goed, dus dat zal het proberen waard zijn.
Boksen zal ik zelf ook wel leuk vinden, maar dit heb ik in het verleden ook wel eens gedaan en ik denk toch echt dat dit heel langzaam opbouwen wordt. Het is best intensief en dan doe ik toch snel te veel met mijn knie.

Crossfit zou ik zelf afraden. Dit is best zwaar op de gewrichten en zelfs voordat ik mijn knie blesseerde kreeg ik hier pijn van in de knie en polsen. Met goede instructie zal je knie het op een gegeven moment wel aankunnen, maar de fibro blijft toch frusteren. Dit was mijn persoonlijke ervaring, dus het kan bij jou anders zijn.

Ikzelf vind het erg leuk als er een soort van wedstrijd/team element bij zit, maar ben toch nog steeds op zoek naar een goede match.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-16 20:18

Wat mij betreft maken we hier een soort centraal topic van hoor, voor mensen die een nieuwe sport zoeken :)

Ik heb inmiddels contact gelegd met de boksschool hier in de buurt. Ik wacht even af wat zij zeggen over welke dag het handigste is om een keertje mee te komen doen. Dan kan ik ook kijken of het met mijn knie gaat of niet. Momenteel loopt mijn knie sowieso te poedersuiker (pijn vanuit de lies en aan de binnenkant van mijn knie), dus rij nu even wat minder, omdat dat best belastend is. Vandaag wel gereden en dan kost het me erg lang om terug naar de bushalte te lopen :=

Ik moet ook nog even kijken of ik nog in aanmerking kom voor een jaar sportkaart bij de uni. Naast dat mij dit ook gewoon voordeel oplevert bij de studentenvereniging, kan ik daarmee ook heel veel sporten 'gratis' uitproberen. En het is ook gewoon een stuk praktischer wanneer je fysio de apparatuur van de uni gebruikt :=

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-16 19:04

Ik heb vandaag voor het eerst een proefles gedaan bij de boksschool hier in de buurt. Het is wel echt ontzettend zwaar, maar ik vind het heel leuk!

We begonnen met warmlopen. Ik heb hier wel voorzichtig aan meegedaan omdat de vloer heel zacht is en dus de schok al opvangt. Maar ik moet zeggen dat heel veel coördinatie over mijn benen gewoon weg is. Op ten duur moesten we zijwaarts en dan de benen eerst voorlangs en dan achterlangs kruisen, waarbij ik bijna op mn plaat ging :') Voor mijn operatie kon ik dit wel heel makkelijk, dus het is echt een verminderd coördinatie-vermogen. Het springen heb ik overgeslagen, al kreeg ik later een goede tip om dan squats te doen. Die moet ik van mijn fysio ook doen, dus dat is wel handig. En het 'laten vallen en push-ups/sit-ups' moest ik niet al te letterlijk nemen. Dus waren ze al halverwege voor ik op de grond was :))

Verder het slaan en dergelijke ging heel goed. Kreeg ook de vraag of het echt mijn eerste keer was :+ Einde van de les ook nog op de zak getraind. Maar toen was bij mij de pijp eigenlijk al een beetje leeg. Ook vooral omdat ik van 0 nu weer op moet gaan bouwen. Dus wel geprobeerd, maar toen ik merkte dat ik niet meer correct ging slaan ben ik gestopt. Wel heel leuk dat de gevorderdengroep iedereen ging aanmoedigen om door te gaan.

Ik ga maandag weer, daarna beslis ik of ik me aan ga melden. Dan kan ik deze aankomende dagen even kijken hoe mijn lichaam (en dan met name mijn knieën) hierop reageren. Ik weet wel dat ik spierpijn ga hebben :')

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 19:15

Dat klinkt goed! Ik dacht na je OP ook meteen aan boksen. Het ligt niet voor de hand, mensen hebben er vaak toch een bepaald gewelddadig beeld bij, maar ik heb al vaker gehoord dat het ideaal kan zijn voor mensen met bepaalde klachten.

Mocht je ook interesse hebben nog in die zumba, ik heb dat ook gedaan. Zit in hetzelfde medische straatje ongeveer qua klachten, maar dat ging héél goed en je krijgt er echt conditie van. En ook wat je zegt over die coördinatie: bij mijn eerste lessen zumba voelde ik me echt zo'n idioot, want ik als 27-jarige kon niet goed volgen en legde mijn eigen benen in de knoop, terwijl oudere dames dat deden alsof het hun tweede natuur was. Dus dat train je wel.
Ik heb voor zumba ook een wii-spel, is leuk om te doen ook zonder de deur uit te moeten, op dagen dat het moeilijk gaat.