Schouder ontwricht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 18:47

Ik heb een jaar fysiotherapie geprobeerd voordat ik het lef had om voor een operatie te gaan. Fysio hielp echt niet, ik werd een spierbundeltje maar zodra ik m'n jas aan probeerde te trekken lag m'n schouder weer uit de kom (wel naar voren, dat gaat makkelijker dan jaar achteren geloof ik).

Ik ben eraan geopereerd en heb daarna fysio gehad totdat ik mijn bewegingsvrijheid weer terug had. Arm is nooit meer uit de kom geschoten en is steviger dan de andere kant. Ik kan er alles mee zelfs klimmen.

Gewoon gaan praten met een orthopeed en kijken wat de mogelijkheden zijn en dan beslissen. Maar ik heb zelf echt mijn tijd zitten verdoen met een jaar lang fysio, 3x per week.

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 18:52

pluisje88 schreef:
Bekend verhaal. Heb het ook gehad. Gebeurde steeds vaker en vaker. Uiteindelijk geopereerd. De arts in kwestie had geen goede ervaringen met een kijkoperatie dus hij heeft een gewone operatie gedaan. Helemaal over gaat het nooit, als in blijft een beetje oppassen en niet onbevangen allerlei rare dingen doen, maar schouder doet het weer goed! Het was een open bankard repair (kun je googelen wat dat is ;)
Helaas nu wel een mega litteken maar desondanks wil ik niet meer terug

Ik heb een bankard repair met kijkoperatie gehad. Drie kleine littekens, elk hoop en al 1cm, nu 1,5jaar later amper nog zichtbaar. Ik kan trouwens wel de meest rare dingen met mijn schouder. _/-\o_ . Die blijft goed op zijn plaats!

milatje

Re: Schouder ontwricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 19:03

Oh gatsie wat naar dat je schouder uit de kom schiet. Ik raad je aan om het toch te laten opereren, voordat je schouder nog verder stuk gaat. Want het is niet echt goed voor je schouder als ie regelmatig luxeert.

Ik heb 6,5e week geleden een schouder operatie gehad (vastzetten van het labrum en een labrum repair). Het is een pittige operatie. Het herstel is pittig. Maar m'n schouder is stabiel en ik heb geen pijn meer. En dat is het zo waard. Ik heb nog wel even te gaan qua revalidatie en zal voorlopig nog een hoop niet kunnen, maar dan heb ik er wel plezier van. :-) Hier was niet opereren geen optie omdat ik niet meer kon functioneren..

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-16 09:27

Is het normaal dat ik, hoe vaker het gebeurt , hoe minder pijn ik heb? Dan spreek ik over de revalidatie. Het moment dat ie eruit hangt is een hel.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 10:03

Komt omdat de boel steeds verder opgerekt raakt denk ik.
Ik had dat inderdaad ook wel al had ik wel krachtverlies iedere keer nadat het was misgegaan.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 10:21

Het raakt steeds verder uitgerekt, het bot kan glad slijten. Een lichaam kan overal gewend aan raken :)

Tanja_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 14:40

Hoihoi,

Een beetje een oud topic, maar kon geen recentere vinden. Ik heb ruim een jaar terug mijn schouder uit de kom gehad, en nu 2 weken terug weer. Ik vroeg mij een beetje af hoe jullie het doen met je paard/paarden? Ik hoef die van mij gelukkig niet zelf binnen en buiten te zetten etc. maar ik merk dat ik haar momenteel ook helemaal niet durf te pakken omdat ik bang ben dat mijn schouder weer uit de kom gaat. (ze kan nog wel eens opzij springen etc.) Hoe deden jullie dit toen? De vorige keer dat het gebeurde ging ik net 2 weken op vakantie dus dat kwam toen eigenlijk wel 'goed' uit, maar merk nu dat ik hier erg tegenaan loop!

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-19 16:58

Ik heb me moeten laten opereren :-)
Ik ontwrichte mijn schouder letterlijk om de vijf minuten en nu hebben ze die dus volledig vast gezet met een stukje bot uit mijn schouderblad.
Je kan voorzichtig zijn maar eens je schouder 1x ontwricht is geweest, is dit iets voor je gehele leven.

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 17:05

Ik heb idd ook een operatie gehad. Bleek na diverse keren uit de kom dat de ring in het gewricht door was en een stuk van mijn schouderkom afgebroken.( allemaal door mijn paard ) .dan floept je schouder er natuurlijk steeds uit. Jaar geleden operatie gehad en hoewel schouder stijver is nooit meer uit de kom. Ik hou mijnpaard trouwens niet meer vast met de geopereerde kant...toch beetje trauma..;-)

Tanja_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 17:14

Met dat traject ben ik ook inderdaad al bezig, maar op dit moment willen zij eerst nog wachten met het maken van een MRI totdat al het vocht uit mijn schouder is getrokken. Maar wat deden jullie in de tussentijd met je paard? Weet niet zo goed wat ik moet :\

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 23:22

Ik ben maar gaan grondwerken en beetje freestyle. Longeren kon ik ook niet dus van alles gedaan in afgesloten cirkel en los oefeningen doen..echt even behelpen maar de angst voor het uit de kom schieten was ook niet fijn.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 23:53

Hier een gelijkaardig probleem, meestal kan ik ‘m zelf terug duwen. Bij mij is het een combinatie van een hemiplegie en een paar ‘accidentjes’ met de paarden. Opgerokken dus naast de hemiplegie. Ik moet toch sowieso twee keer per week naar de kine dus die pakt standaard ook mijn schouder mee. Versterken van de spieren met veel beleid. (Niet over vermoeien dus gezien mijn spieren ‘m er in houden.)
Operatie is hier om een waslijst aan redenen nadeliger dan de huidige situatie. :)

Maar het went en momenteel ben ik zover dat ik het meestal op tijd genoeg voel (het schuiven wat iemand eerder noemde denk ik.) dat ik ‘m goed kan dwingen voor hij er helemaal uit schiet. Ik kan belachelijk veel met één arm. :j :))