Nekklachten, welk kussen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 20:58

Een goed kussen is trouwens iets wat mensen heel erg onderschatten,net als een goed matras.
Je brengt ten slotte ongeveer een derde van je leven in bed door!

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 20:58

Ik heb goede ervaring met een kussen van Back on Track.
Je hebt ze in twee 'diktes' , ik heb dan de dunste.

Borisje

Re: Nekklachten, welk kussen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-16 21:03

Hier ook een Silvana, ben er zo blij mee! Vond het erg veel geld maar ben blij dat ik hem toch gekocht heb, scheelt de helft pijn! Hier een whiplash en nekklachten door verkeerde spierspanning. Ik heb al heel veel kussens geprobeerd maar wordt met deze weer pijnloos en uitgerust wakker.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-16 22:06

Silly1972 schreef:
Ik ben erg benieuwd hoe jij hem gaat vinden.
Deel je je ervaringen?

Ja zal ik zeker doen :j
Ik ben echt heel benieuwd!

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 06:11

Yenni schreef:
Ik zou eerder naar een goede fysio stappen ipv een kussen kopen. Een fysio gaat je van de klachten af helpen. Een kussen niet...

Tegen een ongeschikt kussen kan de fysio niet opwerken.

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 07:07

Ik als nek/rug klachten patient zweer ook bij Silvana, vaak kan je via de winkel een leen kussen krijgen zodat je kan kijken welke hardheid voor jouw geschikt is. Sucses met je zoektocht maar een goed matras/kussen word zeker vaak onderschat.

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 07:19

Ik ben benieuwd wat je van je nieuwe kussen zult vinden.

Wat Silvia ook al aanhaalt: het kussen is helemaal afhankelijk van je slaaphouding. Daarbij wil ik aanvullen dat het ook van cruciaal belang is hoe je je schouders op je bed drapeert wanneer je op je zij slaapt. Door een beddenwinkel is bij mij geconstateerd dat ik wel op mijn zij slaap, maar dat ik mijn schouders helemaal onder me vouw, waardoor ik juist een heel dun kussen nodig heb om mijn nek recht te houden. Dat is dus helemaal tegengesteld aan wat normaal voorgeschreven wordt bij zij-slapers.

Mocht je dus na een paar weken op je nieuwe kussen nog steeds niet lekker liggen, dan kun je het beste een keer naar een goede beddenzaak gaan voor advies. Zij zullen je daar waarschijnlijk een paar uur op eenzelfde soort matras neerleggen als je thuis hebt (noteer dat even van te voren) en dan kun je zo verschillende soorten kussens uitproberen.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-16 08:28

Danken Taucha voor de tip. Dat ga ik zeker doen als dit kussen het niet is.
Wat is een goede beddenzaak?

Mutsie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 08:38

Ik heb al jaren een kussen van kussenopmaat.nl . Werd me aangeraden door de fysio (ook altijd last van nekklachten). Dit kussen slaapt echt heerlijk, ik neem het ook overal mee naar toe, kan echt niet meer op een ander kussen slapen. De prijs ligt ongeveer hetzelfde als een kussen van sylvana, maar je doet er echt jaren mee!

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 08:50

Hier ook nekklachten en een heel scala van kussen geprobeerd. Mijn tip: ga naar een grote beddenzaak en leg je probleem uit. Zij hebben vaak probeerkussen de je mag lenen voordat je tot aanschaf overgaat. Zo ben ik aan silvana blauw gekomen. Een kussen werkt samen met je matras, dus misschien heb jij een heel ander soort kussen nodig. Een goed kussen is duur, maar wel elke cent waard.

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 10:19

Ik weet niet waar je ergens woont dus heb alleen het advies; ga naar een beddenspeciaalzaak, dus niet een of ander Beter Bed oid. Het verschil is dat een beddenspeciaalzaak vanuit je manier van slapen advies zal geven en niet vanuit "wat vind je mooi en wat is je budget"

Mocht je in de buurt van Bodegraven zitten dan is deze wel een aanrader: https://www.beddenspeciaalzaak.nl/slaapproblemen/

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 10:29

Ook ik slaap al jaren op een Silvana en heb nooit meer nekklachten!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 13:36

NESCAFE schreef:
Ik heb een m-line. Mijn nek en schouderspieren ontspannen er goed onder. Nu ben ik eindelijk mijn hoofdpijn kwijt die ik 's nachts kreeg. Het is geen hard kussen maar geeft wel goed steun.

De combi matras kussen maakt ook nog uit. Zacht matras en bv hoog kussen gaat niet zo goed.

Exact dit. Het gaat om de combi matras en kussen.
Ik slaap al 20 jaar op een mline kussen. Iedere 7 jaar vervang ik m ongeveer. Dan merk ik dat ik weer klachten krijg en is t tijd voor een nieuwe

Fish_n_Chips

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 14:41

Als je zelf geen goed kussen kan vinden of door de bomen het bos niet ziet, zou je een keer advies van een ergotherapeut in kunnen winnen.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 14:44

tempur bed met kussen. Ideaal!

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 14:53

Ik heb vanwege mijn nekklachten (artrose + hypermobiliteit) via de fysio de cinderella orthoflex.

Zolang ik daarop slaap gaat het bij mij erg goed! Zowel voor buik, zij als rugslapers.
Is in veel verschillende winkels verkrijgbaar, en verschillende hardheden afhankelijk van je gewicht.
Ik vond het wel duur voor een kussen (50 euro) maar achteraf had ik het nog gedaan als hij twee keer zo duur was.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-16 15:07

Ik slaap zelf met een kussen van boekweitvelletjes. Dit kussen heeft geen vaste vorm doordat er losse dingen in zitten, maar zodra je ligt is ligt je hoofd er wel 'vast' in doordat de velletjes dan in elkaar haken. Daardoor kan je hem in elke gewenste vorm drukken voor de beste ondersteuning van je hoofd (en een gat maken voor je oor zodat die niet plat gedrukt wordt) :') . Zowel mijn vader als ik hebben geen last van onze nek meer na slapen.
Voor mij is het het enige kussen waar ik geen last van krijg, tempur ondersteunde niet voldoende namelijk.

http://www.hollandandbarrett.nl/shop/pr ... n-60054129

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-16 08:58

Dat klinkt ook wel lekker Ann moi.

Donderdag avond het kussen besteld en gisteren al binnen. Super service!
Vannacht op proef geslapen zonder water erin, vannacht ga ik het met water proberen. Ben heel benieuwd!

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-16 10:09

Ik heb ook een boekweit kussen. Neem het zelfs mee op vakantie als dat kan!