Spierballen zijn trending

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 22:26

Krachttraining *\o/*

Maar, wat is doorslaan? 6u pw in de sportschool ipv voor de tv of op stal (ik heb geen paard)? Taart afslaan bij traktatie op 't werk? Wat voor mij en een ander een hobby kan zijn, zien anderen al gauw als doorslaan..

Grapjasjes12

Re: Spierballen zijn trending

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 08:14

Ik denk dat zolang iemand niet ziek is het vooral een hoop vooroordeel is :)

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 09:05

Ik denk dat het vooral ook een stuk toegankelijker en geaccepteerd geworden is sinds hele instagrams en fb's vol staan met voortgangsfoto's. Een paar jaar geleden waren er beduidend minder in ondergoed poserende meiden op social media :=
Maar, ook ik vind het wel een geode ontwikkeling zolang mensen er op een verantwoorde manier mee omgaan. Geldt net zo voor mannen overigens. Ik hoop gewoon niet dat de fysio's uit gaan puilen door overenthousiaste krachttrainers die zonder begeleiding zichzelf naar de knoppen helpen zonder dat ze het door hebben.

Zelf een poosje in Zwitserland in de gym rondgelopen, als ik daar het krachthonk in kwam was ik praktisch altijd het enige meisje :')

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 09:07

Ik sport 6x in de week in de sportschool en daarnaast ben ik ook nog bezig met skeeleren en wandelen en pencak silat (vechtsport)..

Doorslaan? Neuh,, ik vind het gewoon heerlijk om te doen.
Net wat Dressagelady zegt, kan ook wel thuis zitten... Maar dan verveel ik mij en voel ik mij lui.

Dat ik wat sterker ben dan de gemiddelde vrouw, vind ik alleen maar leuk :=
Ik sta ook vaak als enigste vrouw in het krachthok, er zijn ook maar een stuk of 3 andere vrouwen in de sportschool die trainen zoals ik dat doe.
Een van die vrouwen in de sportschool, die heeft een heel mooi lichaam, mooi getoned (of je hoe dat ook noemt). Zoiets wil ik ook graag bereiken.

Ik vind het wel jammer dat er zo'n taboe hangt over vrouwen met gewichten, die denken vaak meteen dat wij vrouwen net zo gespierd worden als mannen, terwijl dat gewoon niet zo is... En mensen vergeten ook vaak dat bodybuilding een leefstijl is..
Krijg vaak genoeg 'commentaar' of dat ik zeker wel spierballen heb en dat ze geen ruzie met mij moeten zoeken :') :roll:

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 09:14

DreamGuide schreef:
Ik ben van mezelf breedgeschouderde en gespierd, biceps duidelijk aanwezig als ik een topje aan trek.
Vind het toch wel erg fijn als dat meer geaccepteerd gaat worden, ik voelde me hier voorheen super onzeker over!

wacht maar tot je netjes in het pak moet en je kunt geen colbertjes meer vinden, omdat of je bovenarmen niet passen, of je rugpand scheurt zodra je je armen bijeen probeert te doen.

heb als kind mijn hele leven in het water rondgedobbert als zwemster en kon op mijn twaalfde al geen passende colbertjes meer vinden (uitgegroeid).. je kunt natuurlijk grotere maten kopen.. maar het wordt dan wel schunnig, past je rug, heb je verder een soort hobbezak aan.

Zelfs in shirtjes knelden mijn bovenarmen vaak doordat de rand van de shirts gewoon niet wijd genoeg was..

en dan had ik nog niet eens 'opvallende biceps' omdat wij gewoon als 'geheel' trainden, net teveel geconcentreerd op 1 of enkele spiergroepen.

Ik pas hier ontzettend goed op dat ik niet te zwaar of te vaak met gewichten sleur, anders zit ik met dat zelfde euvel.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 09:22

@ elena: idd _/-\o_
Nu nog een kledinglijn voor gespierde vrouwen...
(Heb zelf 3 maten groter nodig om mijn schouders en armen erin te krijgen :+ )

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 09:47

maximus.. ik vind het zelf dan ook niet eens mooi meer.. vooral zomers, heb je een leuk jurkje of shirtje, sta je daar met je knellende bovenarmen juk..

ik zorg er gewoon echt voor dat mijn biceps niet buiten proportie groot worden.. ik hoef maar 1x per week met medium gewichten te sleuren en ze 'blazen' zich licht op. nog net netjes..

maar als ik echt krachttraining doe, zit ik weer met die ellende van lelijk zittende kleding

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 11:08

Tja, het is nogal een verschil of iets een passie is of een obsessie.
Ik vind het jammer, dat de nadruk en de norm nog steeds worden gelegd op het lichaam. Terwijl het meest belangrijke je geest is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 11:10

Eens met Barbalala! Daarnaast vind ik het persoonlijk erg lelijk die mannelijk uitziende vrouwen, maar da's persoonlijk. Een vrouw is een vrouw...

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 11:29

Het "een vrouw is een vrouw"- beeld is ook heel afhankelijk van de tijd en de omgeving. Ik heb hier nog oude foto's van mijn familie (Ca 1920 en vroeger) en de vrouwen daarop zijn breed en gespierd door het werk dat ze deden (fabriek, boerderij) en dat werd dan als het normale beeld aanzien. Marilyn Monroe, toch wel op en top vrouw, zou nu ook niet voldoen aan het huidige ideaal...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 11:33

Ik bedoel te zeggen: iets dikker, iets dunner of gespierd, het zou eigenlijk niet uit moeten maken. Ik heb ook het idee dat dit weer zo'n rage is waar 'men' aan moet voldoen en dat is imo niet okay.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 11:36

@picasso: aha, ik ben een beetje traag vandaag, sorry :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 11:37

Hahaha! Ik ook... heel erg: zit nog in mijn pyjama beetje sloom te zijn en te bokken. :oo

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 11:39

elenaMM77 schreef:
DreamGuide schreef:
Ik ben van mezelf breedgeschouderde en gespierd, biceps duidelijk aanwezig als ik een topje aan trek.
Vind het toch wel erg fijn als dat meer geaccepteerd gaat worden, ik voelde me hier voorheen super onzeker over!

wacht maar tot je netjes in het pak moet en je kunt geen colbertjes meer vinden, omdat of je bovenarmen niet passen, of je rugpand scheurt zodra je je armen bijeen probeert te doen.

heb als kind mijn hele leven in het water rondgedobbert als zwemster en kon op mijn twaalfde al geen passende colbertjes meer vinden (uitgegroeid).. je kunt natuurlijk grotere maten kopen.. maar het wordt dan wel schunnig, past je rug, heb je verder een soort hobbezak aan.

Zelfs in shirtjes knelden mijn bovenarmen vaak doordat de rand van de shirts gewoon niet wijd genoeg was..

en dan had ik nog niet eens 'opvallende biceps' omdat wij gewoon als 'geheel' trainden, net teveel geconcentreerd op 1 of enkele spiergroepen.

Ik pas hier ontzettend goed op dat ik niet te zwaar of te vaak met gewichten sleur, anders zit ik met dat zelfde euvel.

Dat is voor een deel ook bouw. Ik heb als kind alleen paardgereden en op heel laag niveau geturnd. Toch had ik toen al problemen met het kopen van jasjes. Ik heb een heel sterk zandloperfiguur, hele brede schouders en borsten en brede heupen en bovenbenen. Zowel broeken kopen als jasjes is al zolang ik me kan herinneren een drama. Broeken zijn te wijd, jasjes te smal. Dat is niet verergert door krachtsport bij mij.

Picasso schreef:
Eens met Barbalala! Daarnaast vind ik het persoonlijk erg lelijk die mannelijk uitziende vrouwen, maar da's persoonlijk. Een vrouw is een vrouw...

Wat een gelul, bovendien spreek je Barbalala juist volledig tegen. Geest belangrijk en vervolgens wel een rotopmerking over het lichaam maken. Hoezo tegenstrijd?
M.i. Is het juist ontzettend vrouwelijk. Maar er zit nog wel een verschil tussen bodybuilding (puur gericht op spiermassa opbouwen en lichaam tonen) en krachttraining wat de meeste mensen doen (strak worden). Om een bodybuilding figuur te krijgen red je het echt niet met het beetje krachtsport in de gym, dat is (zoals eerder gezegd) echt wel een lifestyle. Veel vrouwen in de heel gespierde klasse zijn ook onder invloed van vanalles en nogwat.

Afbeelding
normale krachtsport zoals de meeste mensen dat doen, meestal met redelijk wat herhalingen en dingen als crossfit. I.m.o. Een stuk vrouwelijker (en iig gezonder) dan wat hiervoor het ideaal was, graatmagere vrouwen met nauwelijks spieropbouw.

Afbeelding
Bodybuilding lichaam van iemand die serieus gevorderd is in de bodybuilding.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 11:41

Ik zie liever dat een vrouw strak is dan heel gespierd, dat gaat mij persoonlijk te ver.

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 11:41

BarbaLala schreef:
Tja, het is nogal een verschil of iets een passie is of een obsessie.
Ik vind het jammer, dat de nadruk en de norm nog steeds worden gelegd op het lichaam. Terwijl het meest belangrijke je geest is.

Ik vind het juist gaaf wat ik kán met mijn lichaam, niet zozeer focus op hoe het eruit ziet. Voel me super fit, train erg functioneel (heel veel core stability/balans zodat ik er uiteindelijk te paard ook wat aan heb) en de 'spierballen' zijn een bijkomstigheid. Qua eten probeer ik erop te letten om voldoende eiwitten binnen te krijgen maar verder ontzeg ik mezelf niks. Ik vind het over het algemeen vrij slecht gesteld met de basis fitheid van veel mensen, zeker ook onder ruiters/amazones, daar mag wat mij betreft echt wel een ommekeer in komen.

maximuss schreef:
@ elena: idd _/-\o_
Nu nog een kledinglijn voor gespierde vrouwen...
(Heb zelf 3 maten groter nodig om mijn schouders en armen erin te krijgen :+ )

Nou hè... Heb een super mooi Ralp Lauren jurkje, moet ik 'm aan laten passen bij m'n oksels want hij snijdt in de achterkant -O- . Shirtjes met mouwen zitten ook steevast strak om m'n bovenarmen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 11:42

Was niet bedoeld als rotopmerking, is mijn persoonlijke voorkeur. Als je er gespierd uit wilt zien, is dat helemaal okay. Ik vind het alleen zo jammer soms dat deze trends als ideaalplaatje wordt gezien en veel vrouwen denken aan zo'n beeld te moeten gaan voldoen. Dan wordt het 'de nieuwe obsessie', en dat is niet okay imo.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 11:43

Persoonlijk vind ik dato ok niet mooi meer en ik kan begrijpen dat er mensen zijn die dat "onvrouwelijk" vinden. Los daarvan vind ik dat deze vrouwen vooral moeten doen wat hun gelukkig maakt en als zij zich hier halpy bij voelen denk ik dat je dat vooral moet doen en je niet teveel aan moet trekken va andere mensen.
Maar om daarom te zeggen dat krachtsport vrouwen onvrouwelijk maakt is echt kul en niet weten waar je over oraat.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 11:45

Ik denk dat het ook vooral heel persoonlijk ligt wie wat mooi vindt. Zelf ben ik nu vrij dun, ben daar erg blij mee, maar zou nog wel iets strakker mogen. Dat bereik je door krachttraining. Body building vind ik bij zowel mannen als vrouwen niet mooi, terwijl een ander dat juist prachtig vindt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 11:45

Dat was niet wat ik zei; jij wilt ook lezen wat je wilt lezen en er perse een negatieve boodschap in lezen. Het was een beetje raar verwoord, maar wat ik wilde zeggen is hierboven gezegd.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 11:47

Ik vind vooral de vastberadenheid en het doorzettingsvermogen van deze vrouwen (en mannen) fantastisch. Gaan voor je doel, ongeacht wat se rest vd wereld vind en ondanks de gigantische tegenwerking die je ongetwijfeld hebt van de wereld. Even een cheat tussendoor is voor de meeste geen optie als ze onderweg zijn naar een wedstrijd. Ik ken een aantal dames die dit doen en ik vind dit echt zo ongelooflijk bewonderingswaardig.

Allienda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 11:48

Ik heb tot mijn 19de fanatiek aan wedstrijdzwemmen gedaan en daarna nog een aantal jaren waterpolo gespeeld. Ik herken het beeld wat iemand omschrijft "niets past om mijn armen" :j (ruiterjasje is mt 46 en 12 cm aan iedere kant in de taile in moeten nemen anders paste het niet in de schouders/rug/armen :Y)

Jarenlang ben ik zoekende geweest naar een sport wat mij dezelfde voldoening geeft als vroeger het zwammen/waterpolo. Toen ik Crossfit ontdekte was ik helemaal verkocht, helaas door blessure en gedoe met de trainer na een half jaar moeten stoppen (in Zuid limburg was maar 1 crossfitbox) inmiddels 2,5 jaar verder *en een paar kilos verder :+ * is er een nieuwe box geopend en ben ik sinds 3 weken weer begonnen met Crossfit.

Ik denk alles wat je in mate doet, goed is..............Alleen mensen hebben de neiging om door te slaan in wat ze doen. Ik rij minimaal 2 paarden per dag en probeer 3x de week te gaan crossfitten. Mijn lichaam is een type van gewichten ruiken en er komen al spierballen, altijd al gehad. Ik was op mijn 15de in het krachthonk al sterker dan menigeen knul van 18/20 :=. Ik zal in de komende maanden flink wat vet verliezen en behoorlijk wat in spiermassa gaan groeien. Ik vind het niet erg, ik vind gespierde vrouwen mooi en van CF krijg je geen opgepompte spieren.

Mijn man vind me mooi zoals ik ben, gespierd of niet gespierd, een kilo of wat teveel of slank. Hij zegt altijd als je gelukkig bent straal je dat uit en dat is wat belangrijk is <3 .

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 11:49

Ik ben ook gezegend met een gespierde armlijn... ik doe niet aan krachttraining... enkel wat opdrukken en mn arm sterker maken met 2.5/ 5 kilo voor mn softbal. D.m.v. mac raises :)

Afbeelding

_Nancy

Ik zie liever een fitte vrouw die aan krachttraining doet, dan van die 'graatmagere modellen' die een tijd terug 'het ideaal waren'.

Ik ben blij dat dit nu anders is.

Als iemand aan krachttraining doet, kun je dit vaak ook zien.
Dat laat mij ook zien dat diegene discipline heeft en doorzettingsvermogen.
De lichamen die je tegenkomt op facebook of instagram, die krijgen zij niet voor niks.
Dat kost tijd en inspanning.. Ik heb daar alleen maar respect voor :)
Laatst bijgewerkt door _Nancy op 05-08-16 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Ik ook hoor, en ieder zijn 'ding', persoonlijk vind ik dat overdreven gespierde niet mooi, maar dat mag toch ook? Ik vind het ontstaan van dit soort 'trends' een beetje eng. Dat is alles. Nog nooit heb ik iemand afgerekend op zijn of haar uiterlijk.