Anna79 schreef:Totdat ik van de week vreselijke maagpijn kreeg, ik sta op mijn kop, kan er niet van slapen, moet de hele dag boeren en de pijn straalt zelfs uit naar mijn rug. Ik ben bekend met maagklachten vanwege medicijnen die ik gebruik en heb al eens een maagonderzoek gehad. Hier kwam uit dat ik kleine ontstekingen heb in de maag en hiervoor moet ik maagzuurremmers slikken. Alleen ben ik nu op een punt gekomen dat zelfs dat niet meer helpt.
Het komt duidelijk door de verandering van het eten, maar omdat dit mij tegelijk zoveel goeds brengt wil ik eigenlijk niet terug naar brood.
Vandaar mijn vraag: wie eet ook koolhydraatarm en heeft ervaring met maagklachten??? Ik hoop heel erg dat iemand mij een zetje in de goede richting kan geven want ik weet het even niet![]()
Alvast bedankt!
Naar hoor!
Een maag doet allerlei verschillende dingen en 'heftige pijn met boeren' klinkt mij in de oren als: de maag is niet zuur genoeg, dus trekken je maagspieren zich het schompes om het maagwerk nog gedaan te krijgen.
Ik heb geen idee welke medicijnen je slikt, maar daar gebeuren helaas vaak ook wat raadselachtige dingen.
Rot, dat je een ontsteking had - dat is een keihard argument om een week of drie je maag te ont-zuren. Dat is niet echt goed voor je spijsvertering, maar een intacte maagwand is belangrijk genoeg.
Een van mijn grote vragen / verbazing is, dat mensen zelden advies krijgen om hun maagwand te helpen herstellen. (Ont-zuren heeft zin en betekenis, maar is in feite het echte werk overlaten aan Moeder Natuur.)
Vaak blijven mensen ont-zuurmiddellen slikken, ook nadat een zweertje, wondje of ontsteking over hoort te zijn.
Ook dat kan zin hebben in die zin, dat sommige medicijnen bijvoorbeeld het slijmvlies van de maag dunner maken (brrrr).
Ik eet relatief weinig koolhydraten, als ik maagpijn op voel komen, drink ik doorgaans een slokje appelazijn, dan is de noodzaak tot heftig kneden meteen over en de pijn gaat binnen tien minuten weg.
Het precieze verband tussen mijn spontaan ontzurende maag en mijn dieet zou ik niet weten, "het kan ook mijn leeftijd zijn".
Mogelijk is het bij jou dat je maag gewend was om te reageren op iets wat je nu niet meer of veel minder eet en dat dat een en ander veroorzaakt.