Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Thesserd schreef:Misschien niet helemaal vergelijkbaar, maar als ik mij rot/boos/geïrriteerd voel vind ik het heerlijk om een uur flink te kickboksen, en dan het liefst bokszaktraining. Niet perse omdat je dan mag slaan en schoppen, maar juist die totale uitputting en uitdaging omdat het zo zwaar is geeft een erg bevrijdend gevoel voor mij
M.a.w.: een erg zware sport beoefenen helpt misschien.
Shadow0 schreef:Hmm, opmerkelijk plaatje Wendy. Want die dingen die in de balonnetjes staan klinken voor mij eigenlijk ook als bakstenen die je neertrekken? In elk geval zeker niet als behulpzame, reddende dingen.
Citaat:(...) dat woede en angst twee kanten van de zelfde medaille zijn. Misschien dat je eens bij je zelf te rade zou kunnen gaan of er niet een angst onder je woede schuilt?
Janneke2 schreef:Citaat:(...) dat woede en angst twee kanten van de zelfde medaille zijn. Misschien dat je eens bij je zelf te rade zou kunnen gaan of er niet een angst onder je woede schuilt?
Biologisch is dat zo: het zijn twee mogelijke reacties op gevaar: hetzij wegwezen, hetzij aanvallen - en bevriezen is er ook nog.
Maar ik weet zo net nog niet of er altijd angst onder woede zit.
Corelli schreef:TS wil haar woede graag ventileren en dan vind ik tips als yoga en meditatie een beetje gek, als ik eerlijk ben. Beiden kunnen je helpen omgaan met gevoelens en je laten ontspannen maar helpen volgens mij niet om je woede naar buiten te brengen en eens volle bak constructief je boosheid naar buiten te brengen.
Ik herken je gevoel en ik zit zelf wel eens te denken aan iets fysieks (auto's kapot slaan op een sloperij, servies kapot gooien of domweg keihard van je af schreeuwen in een afgelegen gebied), maar wel met begeleiding erbij. Dit omdat er inderdaad zo veel los kan komen dat ik er bang van wordtTot op heden de stap nog niet gezet (of durven zetten?) maar het speelt mijn achterhoofd
Misschien kun jij er wat mee, succes!
Maartje1990 schreef:Corelli schreef:TS wil haar woede graag ventileren en dan vind ik tips als yoga en meditatie een beetje gek, als ik eerlijk ben. Beiden kunnen je helpen omgaan met gevoelens en je laten ontspannen maar helpen volgens mij niet om je woede naar buiten te brengen en eens volle bak constructief je boosheid naar buiten te brengen.
Ik herken je gevoel en ik zit zelf wel eens te denken aan iets fysieks (auto's kapot slaan op een sloperij, servies kapot gooien of domweg keihard van je af schreeuwen in een afgelegen gebied), maar wel met begeleiding erbij. Dit omdat er inderdaad zo veel los kan komen dat ik er bang van wordtTot op heden de stap nog niet gezet (of durven zetten?) maar het speelt mijn achterhoofd
Misschien kun jij er wat mee, succes!
Corelli door yoga en/of meditatie kun je vask meer rust in jezelf vinden en wellicht dat ts er dan beter mee om kan gaan. Dus zou niet weten waarom dat dit dan gekke tips zijn. Misschien heb je er zelf weinig ervaring mee en weet e daardoor niet wat voor positieve dingen yoga/meditatie kan doen.