Ervaringen ogen laseren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Muga

Re: Ervaringen ogen laseren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 20:39

Ook hier twijfel ik al jaren...
Deze ervaringen klinken wel heel goed.

Mag ik vragen wat jullie ongeveer kwijt waren hieraan?

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 20:42

Ik heb ongeveer 10 jaar geleden mijn ogen laten laseren. Hoe en wat moet ik even opzoeken (ect is niet bevordelijk voor je geheugen)
Heb 10 jaar veel plezier van gehad, maar sinds kort toch weer een bril nodig B-)

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 20:45

Ik heb twee jaar geleden mijn ogen laten laseren bij Bergman clinics in Utrecht. Erg netjes behandeld en zicht is nog steeds prima. Ik heb de trans PRK behandeling gedaan. De eerste avond/nacht was best naar, maar daarna ging het snel vooruit. Afgelopen week ben ik nog voor een extra controle geweest, maar alles was perfect!

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 20:51

Muga schreef:
Ook hier twijfel ik al jaren...
Deze ervaringen klinken wel heel goed.

Mag ik vragen wat jullie ongeveer kwijt waren hieraan?

Ik dacht ca 4 a 5 duizend euro, ik kreeg nog wel van de belastingdienst wat terug. ☺
Maar dat was ca 8 a 10 jaar geleden. ik denk dat de prijs nu heel anders kan zijn.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 21:31

Ik was 3600,- kwijt, krijg 750 van de verzekering terug.

Smile is duurder, maar minder ingrijpend en sneller herstel.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 22:36

Ik was 1900,- kwijt voor de IntraLasik methode. Ik wilde eigenlijk het liefst de TransPRK maar die werd bij mijn ogen afgeraden, dus was uiteindelijk nog voordeliger uit. Ik geniet er elke dag nog zó ontzettend van, vooral van het voorjaar. Geweldig om alle bloemen, grassprietjes etc. zo helder te kunnen zien zonder dat gemier van lenzen :)

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 22:43

Mijn vriend wil dit laten doen, heeft iemand enig idee of het deels vergoedt kan worden? Hij heeft -6.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 22:55

Zover ik weet kan dat niet. Je kunt (verschilt per verzekering hoeveel) wel 1x in de 2 jaar een bepaald bedrag vergoed krijgen.
Bij mijn verzekering kon ik bijv. 1x in de 2 jaar 100,- vergoed krijgen voor mijn lenzen/bril, maar dit had ik ook mogen gebruiken voor het laseren (helaas had ik het al gebruikt voor mijn lenzen dat jaar)

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 10:55

Ik heb een jaar of 10 geleden LASEK laten doen. Geen dag spijt van gehad.

Destijds betaalde de belasting nog mee, nu niet meer.
Bij sommige verzekeringen krijg je een vergoeding, bij sommige niet. De verzekering via mij werk vergoed bepaalde behandelingen/klinieken sinds dit jaar wel.

Weet dat niet iedereen in aanmerking komt, je ogen moeten al langere tijd stabiel zijn. Toen ik mijn ogen liet testen viel destijds 1/3 van de mensen af.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 11:01

Ik zou het niet doen, om de doodsimpele reden dat het een erg nieuwe techniek is waarvan je geen flauw idee hebt wat er op lange termijn met je ogen gebeurd. Misschien worden mensen na 30 jaar wel blind als ze dit hebben laten doen...

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 11:09

Vorig jaar in juni laten doen in een kliniek nabij Antwerpen met de SMILE methode, kostte dacht ik 1750 per oog, heel tevreden van het resultaat. Ik had -7, nu wel nog een minieme cilindrische afwijking na de behandeling.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 11:10

Het kan vaak goed gaan, maar ik kende net die ene waar het totaal de mist in ging....je hebt maar een paar ogen.Beter slecht zicht met hulpmiddelen dan geen zicht!

een luisterboek is niet erg ,maar alle verdere gevolgen zijn erg heftig...

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 11:19

Vjestagirl schreef:
Ik zou het niet doen, om de doodsimpele reden dat het een erg nieuwe techniek is waarvan je geen flauw idee hebt wat er op lange termijn met je ogen gebeurd. Misschien worden mensen na 30 jaar wel blind als ze dit hebben laten doen...

Zo nieuw is de techniek niet, ze doen het al zo'n 20 jaar.
Dan kan je niet echt meer spreken over experimenteel.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 11:22

Kwita snap je gevoel erbij maar bij alles wat je doet of laat doen is er een kans dat het fout gaat, dat is een afweging die je maakt voor wat dan ook.
En je ogen is erg heftig maar dat kunnen andere ingrepen ook hebben.

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 12:20

kwita schreef:
Het kan vaak goed gaan, maar ik kende net die ene waar het totaal de mist in ging....je hebt maar een paar ogen.Beter slecht zicht met hulpmiddelen dan geen zicht!

Dat is waar, maar ook andere hulpmiddelen zijn niet helemaal zonder gevaar. Je kan bijvoorbeeld verkeerd vallen met je bril (glas in je oog) of een infectie door lenzen (kan in het ergste geval blindheid veroorzaken).
Natuurlijk zijn die kansen kleiner dan bij laseren, maar wat ik wil zeggen is dat niks helemaal 100% veilig is en ik daarom niet je keuze daarvan af zou laten hangen. Laseren is echt een hele veilige techniek.

Zo nieuw is laseren overigens niet, als je op pubmed kijkt of een andere databank zijn er talloze lange termijn onderzoeken te vinden naar de veiligheid en het resultaat van laseren.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 12:28

Arantes schreef:
kwita schreef:

Dat is waar, maar ook andere hulpmiddelen zijn niet helemaal zonder gevaar. Je kan bijvoorbeeld verkeerd vallen met je bril (glas in je oog) of een infectie door lenzen (kan in het ergste geval blindheid veroorzaken).
Natuurlijk zijn die kansen kleiner dan bij laseren, maar wat ik wil zeggen is dat niks helemaal 100% veilig is en ik daarom niet je keuze daarvan af zou laten hangen. Laseren is echt een hele veilige techniek.

Zo nieuw is laseren overigens niet, als je op pubmed kijkt of een andere databank zijn er talloze lange termijn onderzoeken te vinden naar de veiligheid en het resultaat van laseren.

Lensimplanteren is een nog oudere techniek en is wereldwijd ook al heel veel toegepast. Dus als je het hebt over lange termijn: juist van die techniek is al heel veel bekend :j

Maar goed ik lees ook mee. Ben vooral benieuwd naar de effecten van implanteren :j Laseren kan bij mij ook niet :n

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 12:33

Ik heb ook bij vision in Amsterdam laten laseren, erg aardig personeel, was snel gebeurd en m'n zicht is nu zelfs 125%! Eerste dag was het inderdaad even wat zwaarder, een uur na de operatie even gaan slapen maar kon s'avonds al tv kijken (wel met zonnebril op vanwege het licht). Ik had vanwege cilinder in beide ogen een persoonlijke behandeling en dat was in totaal €2400