Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bruintje123 schreef:Daar is een HAP inderdaad niet voor.
Dat is voor spoed wat niet kan wachten tot een volgende dag.
Als jij zelf een halve dag door loopt is het logisch dat ze bij de HAP zo reageren.
_Nelleke_ schreef:bruintje123 schreef:Daar is een HAP inderdaad niet voor.
Dat is voor spoed wat niet kan wachten tot een volgende dag.
Als jij zelf een halve dag door loopt is het logisch dat ze bij de HAP zo reageren.
Nou zeg, een iets sympathiekere reactie zou je sieren.
Ik ben ook maar een mens, en ik had er gewoon niet aan gedacht. Kan gebeuren toch? Bovendien, als ik het wel nodig zou hebben gehad dan kan het dus niet wachten tot maandag dus dan is de HAP toch juist het punt waar je naar toe moet?
bruintje123 schreef:Hap is voor wat niet kan wachten tot de volgende dag. Wat dit wel kon.
gekvanfleur schreef:Ik kan het ergens wel begrijpen hoor dat de HA en de HAP niet staan te springen hierom.
Edit: en als de huisarts zegt hoeft niet ben ik stiekem wel nieuwsgierig waarom je de HAP gebeld hebt. Ik zou allang blij zijn als de HA nee zei, scheelt weer een bezoek.
bruintje123 schreef:Het heeft er niets mee te maken dat ts er niet eerder mee kwam. Die onterechte aanname maak jij.
Citaat:Dit kon voor het weekend. Namelijk de vrijdag.
Dus het heeft niets bij de Hap te zoeken.
Zoolgangster schreef:Er zijn gemiddeld 5 personen per jaar die tetanus krijgen. Van die 5 personen is 100% helemaal nooit ingeënt geweest tegen tetanus (dus ook geen DKTP gehad als kind).
Oftewel: zelfs als je alleen maar je kinderinentingen hebt gehad (DKTP dus) is het onwaarschijnlijk dat je tetanus krijgt van deze wond.
miesnaom schreef:Zoolgangster schreef:Er zijn gemiddeld 5 personen per jaar die tetanus krijgen. Van die 5 personen is 100% helemaal nooit ingeënt geweest tegen tetanus (dus ook geen DKTP gehad als kind).
Oftewel: zelfs als je alleen maar je kinderinentingen hebt gehad (DKTP dus) is het onwaarschijnlijk dat je tetanus krijgt van deze wond.
Dat is niet waar. Tetanusenting moet je om de 10 jaar vernieuwen.
Heb er zelf pas nog 1 gehaald (door een ongeluk) dus als je laatste tetanus enting 10 jaar geleden is moet je dit doen. Helemaal bij een ruiterpad, dat de bokkers dit ook niet weten eigenlijk, als paarden gekken :p Vooral paarden zijn hoog risico voor tetanus.
Maar goed gelukkig is mijn ha en hap wel vriendelijk ( en ja dat vind ik als ze zuchtend en kreunend je proberen af te wimpelen, dan vind ik dat onvriendelijk) en geruststellend. Ik kon dezelfde avond nog een halen.
(Ik had me per ongeluk met een mest Riek gestoken vrij diep even ter verduidelijking, dus is niet helemaal het zelfde xD )
JudArthos schreef:Ongeacht of ze gelijk hebben over de prik of niet, wat naar dat ze zo bot reageren zeg..