Nijmeegse 4 Daagse 2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Heb je al een keer meegedaan ? En hoevaak.

Ja
12 (10%)
Nee
75 (68%)
1-5 x
16 (14%)
5-10 x
4 (3%)
10+
3 (2%)

Totaal aantal stemmen: 110

Boetjewoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 18:22

Leuk een topic! Ik woon in het centrum van Nijmegen en besloten mij ook in te schrijven voor volgend jaar met een vriendin. Hopelijk worden we allebei ingeloot, want ik wil niet alleen lopen

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-16 18:23

Femke(ll) schreef:
Leuk een topic! Ik woon in het centrum van Nijmegen en besloten mij ook in te schrijven voor volgend jaar met een vriendin. Hopelijk worden we allebei ingeloot, want ik wil niet alleen lopen

You Never walk alone ;)

Veel succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 19:14

risje schreef:
Wat dan als ik vragen mag, mag uiteraard per pb. Heb tijdje terug vanalles uitgezocht hoe en wat namelijk.

Ik heb diabetes maar ben niet zo goed ingesteld dus mijn suikers willen nog wel eens schommelen.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 20:39

-
Laatst bijgewerkt door Steef op 22-02-23 07:15, in het totaal 1 keer bewerkt

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 20:48

Ik heb jullie uitgezwaaid de laatste dag 8-) Maar lopen mij niet gezien :')

Vind wel eigenlijk dat ik hem ooit een keer moet lopen aangezien ik al mijn hele leven in de stad woon. Moet zeggen dat ik blij ben dat de rust weer een beetje is terug gekeerd in de stad, heb een hekel aan al die wandelaars in 'mijn' stad.

Diep respect voor iedereen die hem uitloopt, of die 1 dag uitloopt of überhaupt zich al inschrijft eigenlijk. Succes volgend jaar allemaal!!

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-16 20:53

Steef schreef:
Wanneer beginnen jullie ongeveer met trainen en hoe bouwen jullie dit op? Ben wel benieuwd, omdat m'n voornemen tot nu toe is om mee te gaan doen haha

Februari - maart ongeveer
Maar doe elke maand wel 1 of 2 tochten maar die zijn maar 20 of 25

F_inley

Re: Nijmeegse 4 Daagse 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 21:02

Ik wil al heel lang erg graag meelopen maar ben enorm gevoelig voor blaren en spierpijn dus twijfel enorm. Misschien gewoon eens beginnen met lopen en dan zien waar het strand

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 21:36

Hoe bouwen jullie op?
Ik heb een paar dagen terug volledig ongetraind 10 km gewandeld op mijn Birkenstocks maar dat is ook wel mijn grens zeg maar :))

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 22:16

Ik bouw meestal op door eerst een paar weken 5 of 10km te doen (ligt er aan wat op dat moment mn max is) en dan met 15km en na die bijvoorbeeld 2x te hebben gedaan 20km en zo verder.

Dit is voor mij een handige manier, dit jaar iets vanaf geweken door knie blessure en dus niet genoeg gelopen en genekt door de warmte.

Maar trainen is persoonlijk natuurlijk. De een begint vroeg en begint zoals ik met eerst even weinig en dan als je aan het lopen bent gewent omhoog met de km's of al gelijk sneller opbouwen. Dus ik zou gewoon even kijken wat je zelf prettig vind. En op birkenstocks kan best als je het fijn vind lopen en regelmatig ver op loopt lijkt me dat geen probleem ieder zn voorkeur.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-16 23:06

Op de site van 4daagse.nl staat een trainingschema die goed te doen is.
Volgens mij onder deelname of voorbereiding.

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 23:08

Heb ik inderdaad vorig jaar aangehouden toen ik trainde maar helaas uitgeloot toen. Was inderdaad ook een fijn schema! Hield het vooral als richtlijn wat fijn werkte.

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 23:30

Hoi, ik meld me :)

Ik loop al een tijdje met het idee rond om mee te doen, om verschillende redenen. Dus ik denk dat ik mij wel ga inschrijven en kijk of ik ingeloot word. Ik woon in de buurt van Nijmegen dus heb afgelopen week zeker wel het een en ander meegekregen en ondanks dat ik niet van massa's houd, trekt het me toch heel erg. Het idee om mee te lopen en hopelijk de 40 uit te lopen, het blijft al enige tijd knagen :)

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 23:45

Africalady, ik heb net op tjoeptjoep gekeken en hij had helemaal geen polsbandje om. Wel een kaart om zijn nek met PERS erop. Hij heeft verslag en bewegend beeld gegeven van al zijn 4 wandeldagen. Dus ik denk dat ze voor deze 100ste 4daagse een uitzondering hebben gemaakt. Hij liep 4 dagen met 10 kg op zijn rug, camera´s en dergelijke.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 09:40

Over het trainen. Het eerste jaar heb ik ongeveer 160 km getraind. Ik begon toen ik wist dat ik ingeloot was. Paar georganiseerde tochten gelopen van max 30 km. Jaar erna 100 km. Jaar daarna 50. Vierde jaar 35 en dit jaar ook zoiets. Heel gek, maar hoe minder ik trainde hoe lekkerder ik liep.

Helaas heeft dit jaar het weer me wel opgebroken. Ik kan niet zo goed tegen hitte en vrijdag met die regen mijn voeten helemaal kapot gelopen terwijl ik al een paar flinke blaren had. Ik laat altijd preventief tapen en dat helpt goed. Alleen was op dag 1 de tape gaan oprollen en heb ik het bij de laatste stop eraf gehaald. Daarna flinke blaren gelopen die iedere dag weer opnieuw vol liepen. Omdat m'n voeten pijn deden net anders gaan lopen en daardoor m'n knie verkeerd belast. Dus al met al waren de laatste kilometers een slijtageslag. En het was niet bevorderlijk dat ik veel stoepje op en af ging en veel in de berm heb gelopen denk ik. Maar ik word kriegelig als ik niet kan doorlopen. Het is zwaar als je continu moet inhouden. Als je alleen loopt kun je nog wel redelijk je eigen tempo zoeken

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-16 10:16

flyfly schreef:
Africalady, ik heb net op tjoeptjoep gekeken en hij had helemaal geen polsbandje om. Wel een kaart om zijn nek met PERS erop. Hij heeft verslag en bewegend beeld gegeven van al zijn 4 wandeldagen. Dus ik denk dat ze voor deze 100ste 4daagse een uitzondering hebben gemaakt. Hij liep 4 dagen met 10 kg op zijn rug, camera´s en dergelijke.

Dan zal het idd een uitzondering zijn geweest dan.

Ik denk dat het vanaf komend jaar ook weer iets rustiger is op het parcour haha aangezien ze nu meer mensen hadden toegelaten.

L0veMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 10:36

AfricanLady schreef:
flyfly schreef:
@risje, volgens mij niet hoor. Hij had al genoeg moeite met zichzelf. Niet getraind en dan maar kijken wat er van komt.

Welke kleur polsband had hij
Wit is van begeleiding
Geel is 40
Blauw is 30
Rood is 50
En oranje 55
En dan groen militair

Geel met groene B is individuele militair
Paars is heumensoord

Even een kleine aanvulling :)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 11:26

Hoeveel tijd heb je voor de afstanden? Ik loop nu ook met gemak op een zaterdag of zondag 20-25km. Wel met pauzes tussendoor enzo....

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 11:34

De vroege start voor de 40 is 5 uur. De late 6 uur. Je moet normaal om 5 uur weer binnen zijn, maar door de hitte werd het steeds met een half uur verlengd.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 11:57

Ik wil me denk ik ook weer inschrijven!

Dit jaar de eerste gelopen ( niet verwacht maar gelukkig ingeloot). :)F

Voorbereiding was :x door zwaar gekneusde teen en blaar ter grootte van twee rijksdaalders op mijn hiel ( kwam door wat anders)

Tuurlijk wel pijntjes gehad (peesontsteking) maar het viel me alles mee eigenlijk.
Ik liep ongetraind op fivefingers.

Was ook steeds erg vroeg binnen.

Wat later binnen komen is wel gezelliger hoor, maar als je vroeg bent hoef je nergens te wachten.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 12:18

Kun je je al inschrijven voor de loting dan?
Kijk ik misschien op de verkeerde website?

Ik wil ook mee gaan doen volgend jaar voor het eerst, waarschijnlijk wel alleen, maar ik praat wel met mede-lopers (mits ik word ingeloot dan)

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 13:00

Nee dat is pas volgend jaar februari :+

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 13:21

Welke grapjas heeft er bedacht nu al een topic over de 101e editie te starten? :') Heb nog nachtmerries van vorige week. Ben een ervaren loper, maar had een flinke ontsteking van het botvlies van mijn scheenbeen opgelopen en dat was niet grappig. Laatste dag volledig mank gelopen en voor het eerst serieus overwogen om te stoppen. Ik liep de 55 btw. En kan nu nog steeds amper lopen en heb veel pijn. Dus moet echt even niet aan 4Daagses denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 13:28

Goed koelen superlotje!

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-16 13:54

superlotje schreef:
Welke grapjas heeft er bedacht nu al een topic over de 101e editie te starten? :') Heb nog nachtmerries van vorige week. Ben een ervaren loper, maar had een flinke ontsteking van het botvlies van mijn scheenbeen opgelopen en dat was niet grappig. Laatste dag volledig mank gelopen en voor het eerst serieus overwogen om te stoppen. Ik liep de 55 btw. En kan nu nog steeds amper lopen en heb veel pijn. Dus moet echt even niet aan 4Daagses denken.

Hihi ik heb er nu alweer veel zin in :D
Ik voel mij nu alweer helemaal topfit

Super dat je hem hebt uitgelopen

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 13:56

Superlotje ik heb dat ook een paar jaar geleden gehad. Ben toen nog zelfs naar het radboud geweest. Daar kreeg ik voltare emulgel voorgeschreven. Kan je overal verkrijgen.