Vrij plotseling een enorm zere arm en schouder

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 09:12

Klinkt inderdaad als een opvlamming van de slijmbeursontsteking. Erg pijnlijk.. heb ik ook gehad. Vooral 's nachts inderdaad radeloos, geen houding kunnen vinden.
Toch flinke pijnstillers en rust maar wel onbelast bewegen, want als je je schouder niet beweegt gaat het weer vastzitten.
Ik wil je niet bang maken, maar ik ben er een tijd zoet mee geweest... :(
Goede nieuws is dat het wel helemaal over is gegaan.

Storm

Re: Vrij plotseling een enorm zere arm en schouder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-16 10:44

Net weer thuis bij de huisarts vandaan.
Hij denkt toch aan een acute slijmbeursontsteking. Hij heeft me voor 10 dagen diclofenac meegegeven en ik moet maandag even terugbellen. Helpt het niet voldoende dan schrijft hij me nog wat sterkers voor, morfineachtig zei hij.
Nu mijn arm in de mitella voor rust en stabiel blijven en als ik minder pijn heb mag ik rustig bewegen.
Ook een verwijsbrief voor de fysio meegekregen.
Het zal misschien wel een jaar duren maar hopelijk is het al wel sneller dragelijk.

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 10:54

Beterschap! Daar ben je wel een poos klaar mee.

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 11:37

Niet verrassend, maar daarom niet minder vervelend... Hou die spuit in je achterhoofd, helemaal omdat je er al zo lang mee loopt. Sterkte!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-16 11:54

Rindin schreef:
Niet verrassend, maar daarom niet minder vervelend... Hou die spuit in je achterhoofd, helemaal omdat je er al zo lang mee loopt. Sterkte!

Doe ik zeker!
Dank je

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 13:39

Er zijn al jaren terug onderzoeken gedaan naar het verband tussen slijmbeursontsteking en vitamine B12.

Dus wellicht eens op googlen en je bloed op laten prikken. Met hetzij injecties op een neutrale plaats (...bovenste buitenste bilkwadrant...) hetzij zuigtabletten kun je als er een tekort is je hele lichaam een plezier doen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-16 13:54

Toevallig wordt mijn bloed ieder jaar gecheckt en tot nu toe nooit een tekort gehad aan vit B12.

Diclofenac lijkt aan te slaan in combinatie met pcm. Het is een stuk beter nu. Ik had eerst alleen diclofenac maar dat werkte weinig, nu uurtje geleden 2 pcm erbij en de pijn is een heel stuk weg in rust!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-16 09:02

Hoi iedereen, nog even een vraagje. Het gaat nu weer goed, met de diclofenac heb ik weinig last, helemaal als ik er pcm bij neem heb ik erg weinig pijn. Mag ik nou maandag weer aan het werk? Ik ben vertegenwoordigster en rij half Nederland rond voor mijn werk. Met mijn zere arm en schouder moet ik schakelen in de auto. Dat ging zonder medicijnen niet, maar nu wel weer.
Wat denken jullie?

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 10:10

Ha, ha, wat denk je zelf?
Het moet rust hebben! Anders komt het meteen weer terug als je stopt met de diclofenac.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 10:11

Tja als eigenwijze patiënt zelf zou ik wel gewoon aan het werk gaan maar als raadgevende apothekersassistent zou ik misschien toch met mijn baas overleggen of er misschoen op kantoor wat werk te doen is :)
Of te wel zelf ben ik erg eigenwijs en denk ik al snel oh het gaat wel maar dan loop je wel veel langer met de klachten en waarschijnlijk ook weer meer pijn.
Heb er zelf dus veel te lang mee doorgelopen en ben er uiteindelijk zelfs aan geopereerd maar ook dat is geen aanrader heel lange revalidatie en nog niet voor 100% klachten vrij.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-16 10:14

Dat dacht ik eigenlijk ook al, maar de eigenwijze ik wilde stiekem wat anders horen.
Rust wordt het dus :')

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 10:22

Storm schreef:
Hoi iedereen, nog even een vraagje. Het gaat nu weer goed, met de diclofenac heb ik weinig last, helemaal als ik er pcm bij neem heb ik erg weinig pijn. Mag ik nou maandag weer aan het werk? Ik ben vertegenwoordigster en rij half Nederland rond voor mijn werk. Met mijn zere arm en schouder moet ik schakelen in de auto. Dat ging zonder medicijnen niet, maar nu wel weer.
Wat denken jullie?

Dan zijn zo meteen je medicijnen uitgewerkt en jij ook.

Kijk wel even goed naar hoe je airco/verwarming staat. Weet van iemand die vervroegd met pensioen wia kon omdat het koele lucht over de handen in de nieuwe auto zo prettig was. Effect op lijf was soort permanent op de tocht zitten met reuma tot gevolg. Zou kunnen dat jouw klachten ook van zoiets af komen, maar eerst echt genezen voordat je weer de boel gaat (over)belasten.

Chita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 12:27

Je zou ook een afspraak bij een osteopaat kunnen maken. Heeft mikn moeder enorm geholpen bij slijmbeursontsteking. Die kon haar arm maanden niet optillen totdat ze een paar x bij de osteo geweest was.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 12:31

Slapen gaat ook beter als je een kussentje onder je arm legt.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 13:46

Denk wel even goed na voordat je overgaat tot een spuit in je arm...er wordt wel vrij makkelijk over gedacht.
Die spuit kan er voor zorgen dat je hormonaal helemaal van slag raakt.
Ik zou me eerst goed inlezen en praten met je arts voordat je er toe overgaat.
Zowel mijn huisarts als de orthopedisch chirurg gaven mij aan dat er tegenwoordig erg makkelijk naar wordt gegrepen, maar zeker niet geheel en al 'veilig' is.
Daarom zou ik je ook aanraden om nu je rust te nemen en je ziek te melden...of om een automaat vragen.
Je arm heeft rust nodig :(:)