chiropractor, ervaringen, gang van zaken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: chiropractor, ervaringen, gang van zaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 14:44

Nou ik vind het knap oncomfortabel eigenlijk :=
Niet pijnlijk, maar wel een beetje eng en ongemakkelijk dat gesjor en geduw.

Vooral omdat het bij de eerste helemaal niet nodig was, daar liep ik dus altijd opgelucht weg met een nekje dat dan ineens weer bijna 360 graden kon draaien :P

Nu heb ik 3 dagen koppijn gehad....

Ik stond overigens ook altijd na 10 min. weer buiten. 50-60 euro lichter waardoor je dan wel denkt "da's wel heel goed betaalt voor die 10 minuten prutsen" maarja je bent komt krakkemikkig binnen en loopt weer relaxed en soepel de deur uit dus tja :P

Die eerste zei ook dat kraken helemaal niet nodig is.
Eigenlijk zou ik veel liever weer dat willen, bij dat kraken ben ik toch bang dat ze een foutje maken en je niet meer lopend naar buiten kan weet je wel :P

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-16 14:46

OH ja, wat ik me verder nog afvraag. Bij de intake werd gezegd dat chiropractie ook dingen als bloeddruk kan verlagen of je af kan laten vallen. Wie heeft hier wat van gemerkt?
Ik heb nog altijd het idee dat je dan ook verder dingen moet veranderen. Maar ik geloof wel dat het geen kwakzalverij is.

En nee, comfortabel is een groot woord, dat is het echt niet. Maar ook niet pijnlijk. Ik merk eigenlijk niet na die tijd dat ik rechter of leniger ben. Wel dus dat na die ene keer de rugpijn weg was. Maar nu heb ik op een andere plek dus last gekregen. Niet storend, maar wel een beetje. De stijve nek is ook weg, daarvoor kwam ik niet en dat werd dus meegepakt. Tja, is dat 60 euro waard? Ik heb het er tot nu toe wel voor over gehad, maar iets persoonlijker zou toch wel fijn zijn.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 15:09

Hier ook het doet geen pijn ,kraken doet het niet en echt waar als je van de bank afstapt dan heb je idd een nekje wat 360 graden draaien kan en ook die maffe klaptafel is echt geweldig zelfs nu ik zwanger ben het helpt zo goed dat ik echt de beperkingen en pijntjes voel wegtrekken na de behandeling!!
(maar dedagen erna heb ik wel stijve spieren, dat is vaak na 1 dag weg)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 15:10

Mijn chiro doet een beetje hetzelfde als de oude chiro van pmarena; manipuleren en niet zozeer kraken. Bij de intake is er wel een soort "scan" gemaakt die in kaart bracht of ik gelijke of ongelijke spierspanning had in m'n rug. Soms kraak hij wel een beetje maar dat is zeker niet de hoofdmoot.
Ligt er ook aan wat m'n klachten zijn. Ik ging in het begin 1x per week, nu al een hele tijd zo'n 3 tot 4 keer per jaar. Het heeft bij m'n rug/heup/bekken klachten in ieder geval ontzettend goed geholpen. Ik voel me er ook heel prettig bij, na een behandeling voel ik me altijd echt een soort opgelucht. En een beetje "woozy", maar veel drinken helpt daar altijd goed bij. :')

De praktijk waar ik loop heeft overigens ook veel extra's; bijvoorbeeld een soort mini bibliotheek waar je als patiënt gratis allerlei boeken kan lenen (bijvoorbeeld kookboeken, maar ook boeken als "wij zijn ons brein") en doen ze rond de Leiden Marathon een hardloop cursus en lopen ze dan met een heleboel patiënten én alle chiropractoren en assistentes mee met verschillende afstanden van de Leiden Marathon. Superleuk!

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 15:16

klinkt inderdaad als geldklopperij. Hier wordt ook eerst eeen scan gemaakt en je hele lichaam doorgemeten. daarna wordt je uitvoerig behandeld. vervolgens is het 52 euro waar dan 50 van wordt vergoed.

er is een heel behandel plan en ze leggen altijd uit wat ze gaan doen en waarom. nu ga ik eens in de 10 weken of minder. echt helemaal top. als ik toch vast zit in de tussen tijd dan kan ik zo goed als direct terecht.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 15:32

Wat ik bij mijn vriendin gezien heb was heel anders. Eerst werd er getest in de rug met een apparaatje en toen gevoeld. Werd een x ray gemaakt van de rug om een lijn van correctie te bepalen en is die is gedaan.

Dit was bij een gonstead praktijk weet niet of dat nog verschil maakt.