Ontzettend verbrand, ( gouden tip?)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yenni

Re: Ontzettend verbrand, ( gouden tip?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 19:52

Koude doeken op de verbrandde delen leggen, of een lauw warm bad?

Ik ben vandaag ook verbrand..
Gelukkig niet zo erg als jij. Maar de verbrandde delen worden bij mij altijd mooi bruin dus je bent wel in een keer bruin ;)

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 19:53

TessJazz schreef:
Bedankt voor de snelle reacties!
Ik heb nu water en azijn erop zitten jeetje wat stinkt dat ! _O-

Het is echt ontzettend naar.. vooral omdat ik nooit verbrand ;(

oh vandaar, je moet het gewoon uitzitten ...er is geen gouden tip er bestaat geen tover middeltje.
de meeste gewone huismiddeltjes helpen het beste!

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 20:11

Toen ik laatst in Spanje verband was, smeerde ik 3-4 keer per dag flamigel op mijn verbande delen. Verlichtte enorm! Uit eindelijk nog wel gaan vervellen maar dat ging zonder pijn en ben m'n kleurtje ook niet verloren. Huid is ook niet gaan trekken.

Maar heb m'n lesje wel geleerd, eerst smeren voor je jezelf de kans geeff in slaap te vallen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 20:38

Ik ben half Indisch en heb een best tintje. Ik verbrand ook nooit, althans niet in Europa (al hoewel soms lichtjes) tot ik in Thailand lekker ging zonnen en me insmeerde met factor 6 olie. :=

Ik werd eerst mooi bruin en vervolgens ben ik op mn schouders en gezicht vreselijk verbrand. Mijn gezicht en neus waren er het ergst aan toe (hele eerste huidlaag liet los en er kwam pus/vocht uit :(:) ). Mijn wondermiddel daar was echt aloë vera gel, het verkoelde en verzachte de pijn zo goed! Na een paar dagen was ik ervanaf en had ik een goed vervelt gezichtje maar wel lekker zacht! :D

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 20:47

Maïzena! :') Mijn zusje was ook heel erg verbrand. Van alles geprobeert niks hielp.. Iemand op de camping kwam daarmee en het hielp echt heel goed :j

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 20:53

Melisssx schreef:
Maïzena! :') Mijn zusje was ook heel erg verbrand. Van alles geprobeert niks hielp.. Iemand op de camping kwam daarmee en het hielp echt heel goed :j

Heb jij dat nu ook op je benen zitten? :P

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 21:00

Aloe gel of als je een plant hebt, Breek blad eraf en direct op de huid, het glazige sap.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 21:45

Anoeska27 schreef:
Redelijk prijzig, maar bij de apotheek kan je Boegembalsem halen. Dat haalt direct de brand eruit en verzacht genoeg om 's nachts normaal te kunnen slapen.

Hier kan ik mij bij aansluiten. Helpt ook super bij gewone brandwonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 21:52

harbourlight schreef:
Anoeska27 schreef:
Redelijk prijzig, maar bij de apotheek kan je Boegembalsem halen. Dat haalt direct de brand eruit en verzacht genoeg om 's nachts normaal te kunnen slapen.

Hier kan ik mij bij aansluiten. Helpt ook super bij gewone brandwonden.

Nooit aan gedacht dat het ook voor zonverbranding te gebruiken is,maar dat spul is echt top! Ik werk veel met ovens (en ben niet de handigste), dus brand me regelmatig, met een beetje zalf erop trekt de brand er zo uit en zijn littekens minimaal.

lolotjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 22:01

Was een paar jaar ook behoorlijk verbrand geweest wat bij mij echt hielp was in een koel zwembad gaan zwemmen wat enorm veel opluchting gaf en veel tomaten puree gaan eten dat helpt je huid sneller herstellen.

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 22:07

Lavendelolie dit gebruiken ze ook bij brandwondencentra.

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-16 02:45

Bedankt voor alle tips! Het gaat al ietsje beter, heb alleen blaasjes op m'n borstkas, die zijn nu opengesprongen en nu.. haha

Lottexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 04:59

Ik las laatst dat kokosolie goed werkt, dus misschien het proberen waard. Was laatst ook flink verbrand maar aloëgel heeft mij niks geholpen. Komkommer werkt sowieso ook verkoelend.

mnka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 07:02

Wat bij mijn 2e graads brandwond erg goed hielp was mesitran gaas. Dat is een gewoon gaasje met honing. Hielp mij echt goed en het verzachte het ook. Misschien wel prettig voor op je blaasjes die open gegaan zijn? In ieder geval sterkte ts!

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 09:17

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 09:28

Oei blaasjes die openspringen etc is wel een heel heftige verbranding inderdaad... Ik zou ook contact opnemen met de huisarts... En zeker niets smeren op/rond blaasjes, dat doet meer kwaad dan goed.

Overigens lees ik hier mensen die natte doeken op een verbrande huid leggen. Dat is echt niet zo verstandig :n Water droogt de huid enorm uit en een verbrande huid kan vocht echt niet missen. Ik smeer zel Dream Cream van Lush op verbrande plekken en dat verzacht echt enorm.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 09:30

TessJazz schreef:
Ik heb ook een paar blaasjes.. dus het is behoorlijk naar verbrand.. bedankt voor alle tips!

Verder voel je je goed? Niet misselijk?
Zou met dit oppervlakte toch even naar de huisarts gegaan zijn voor een professioneel brandwond middeltje.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 09:35

Appelazijn en eventueel later insmeren met 24h Rescue cream van Dr. Organic.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 09:48

Zoals al eerder genoemd hier, Boegembalsem... dat helpt heel goed tegen de pijn van verbranding.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 09:53

Je kan je lol nog op als je straks gaat vervellen. Dan ga je kapot vd jeuk. Ik ben ook een keer zo erg verbrand op mijn rug bijna niks hielp.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 09:53

lolotjeh schreef:
Was een paar jaar ook behoorlijk verbrand geweest wat bij mij echt hielp was in een koel zwembad gaan zwemmen wat enorm veel opluchting gaf en veel tomaten puree gaan eten dat helpt je huid sneller herstellen.

Em helpt met een bepaald stofje jezelf beter te beschermen tegen de zonnebrand een volgende keer, gewone verse tomaten ook.

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-16 09:58

Dankjulliewel..

Ik was de eerste twee dagen wel wat misselijk en ik voelde me niet lekker.. koude rillingen en gewoon "niet lekker"

Nu kwa misselijkheid etc geen last meer.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 11:07

Heb/had je ook koorts? Ik blijf erbij dat in ieder geval een belletje naar je huisarts geen kwaad kan. Daar is hij voor. Hoe is het nu met je?

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-16 11:23

Koorts heb ik niet gemeten.. de pijn is al minder, alleen de blaasjes op m'n borstkas die doen wel erg pijn, buik brand ook nog best wel.. benen zijn nog wel rood maar m'n huid doet minder pijn, vannacht eindelijk langer dan 3 uur kunnen slapen haha.

Yvette81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 11:23

Veel beterschap!
Bij zo'n heftige verbranding is het verstandig contact op te nemen met de huisarts.
Veel water drinken. Insmeren met vette crème. Voor verkoeling kun je die eerst in de koelkast leggen en dan op je huid smeren.
Extra douchen, zwemmen of natte doeken lijken verlichting te geven voor het moment. Maar water droogt de huid juist uit waardoor je nog eens extra moet herstellen.
Sterkte meid! Onderschat dit niet. Je bent een stapje verder dat wat verbrand.