Paardrijden en ongesteld zijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 19:15

Ik vind het rijden met maandverband verschrikkelijk. Maar een tampon gebruik ik ook nooit. Als het even kan vermijd ik het rijden tijdens mijn ongesteldheid. Duurt vaak toch maar 3 of 4 dagen dus voor mij geen ramp.

Als ze niet al te veel last en uitvloeiing heeft zou het best kunnen en tja, of het wel of niet kan kom je maar op 1 manier achter. En inderdaad wel een verse voordat je op je paard stapt :)

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 15:28

Ik rij gewoon paard als ik ongesteld ben, met maandverband, soms tampon. Vroeger had ik wel eens heel heftig bloedverlies, dan lekte een tampon ook gewoon na een half uur al door. Nu gelukkig geen last meer van.
Tip is om een extra lang maandverband te nemen, of bij heftig bloedverlies zo'n ding voor de nacht, bv van libresse.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 15:39

Met maandverband rijden vind ik heel naar. Het 'schuurt' en je voelt het gewoon heel goed zitten. Tijdens de galop en lichtrijden, dan omhoog, los van het maandverband, zitten, er weer tegen gedrukt, omhoog, kkrgt weer ervan 'los'. Dat vond ik het meest oncomfortabele.. Maar elke gang was niks haha. Ik vond het heel naar en vies voelen. Een tampon, dan heb ik nergens last van en kan ik normaal rijden. Maar ik snap heel goed dat ze een tampon eng vind. Het is zeker de eerste keer en nog als maagd, lastig in te brengen en kan pijnlijk zijn. Ik vond zelf de eerste keren een tampon met inbrenghuls het fijnste.

Maar ze moet het maar gewoon proberen, met maandverband op het paard. Vind ze het prima, kan ze er ook gewoon mee op wedstrijd.

wemkelover

Re: Paardrijden en ongesteld zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 13:46

Ik reed altijd gewoon paard als ik ongesteld was ook gewoon wedstrijden. Bij mij ging de kramp zelfs beetje over na het paardrijden of het kwam omdat ik er niet bij nadacht dat ik buikpijn had. Ben nooit doorgelekt of wat dan ook, terwijl ik voordat ik aan de pil zat echt hevig kon bloeden.
Ik ben niet voor de tampons maar dat is een persoonlijke kwestie wat voor iedereen weer anders is.

Scamander

Re: Paardrijden en ongesteld zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 19:10

Ik ben gewoon begonnen met tampon, meteen de eerste keer, mini tampon met eventueel een inlegkruisje. :) Heb nooit een inbrenghuls gebruikt maar heb gehoord dat het makkelijker is. Als ze maandverband fijner vind zitten moet ze dat gewoon lekker doen, al hoewel ik denk dat als ze een tampon gaat proberen er toch heel blij mee is.