Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ayasha schreef:Een geknipte verpakking "er bij in" zou ik geen probleem vinden (dus dat je duidelijk ziet dat de pillen die er in zitten van hetzelfde merk zijn) maar "uitgedrukte pillen" neem ik onder geen enkele voorwaarde mee. Pillen van een ander merk hebben vrijwel altijd andere hulpstoffen en zeker als het om dagelijkse medicatie gaat kan je daar wel degelijk last van hebben. Ik zou dit dus ook absoluut niet accepteren TS.
Gewoon de pillen eisen die je kent, gewend bent en waarvan je weet dat je het er goed op doet.
aMomentLT schreef:apotheek doet er heel krom om.. En het gaat er allemaal gek aan toe.. Gewoon niet okee! continu veranderen de dames daar. Dus continu moet je alles opnieuw uitleggen..
aMomentLT schreef:en geven ook gewooon geen duidelijk antwoord op die vragen!
Yipee, Dat zeker, maar dat zou ook beteken voor mij andere huisarts, en dat terwijl deze op 5 min afstand is, en een andere op dik een half uur
Ayasha schreef:Een geknipte verpakking "er bij in" zou ik geen probleem vinden (dus dat je duidelijk ziet dat de pillen die er in zitten van hetzelfde merk zijn) maar "uitgedrukte pillen" neem ik onder geen enkele voorwaarde mee. Pillen van een ander merk hebben vrijwel altijd andere hulpstoffen en zeker als het om dagelijkse medicatie gaat kan je daar wel degelijk last van hebben. Ik zou dit dus ook absoluut niet accepteren TS.
Gewoon de pillen eisen die je kent, gewend bent en waarvan je weet dat je het er goed op doet.
Gianti schreef:Bijsluiter los meegeven als je zo lang gebruitk? Staat gewoon in systeem dat je vaker gebruikt. Als goed is heb je de eerste keer een boekwerk gekregen zon beetje.
En knippen en aanvullen van pillen vind ik ook niet meer dan normaal. Anders zou boel nog duurder worden
snuffie123 schreef:Ik zou inderdaad geen ander merk accepteren. Dat moet je zelf ook meteen duidelijk aangeven. Dat kan je het beste even doen bij je dokter. Die kan dan in het recept schrijven dat echt dat ene merk nodig hebt.
Een bijsluiter moet er volgensmij ook echt bij zitten. Maar daar zou ik zelf niet moeilijk over doen. Die heb je vast nog wel van je eerdere keren.
Hoe het zit met strips die erbij zijn gedaan weet ik niet. Ik krijg altijd gewoon onaangebroken doosjes. Maar als ik zo de reacties lees is dat dus wel normaal en toegestaan.
Leverage schreef:Je kan wel gaan eisen maar de apotheek bepaald niet welk merk er gegeven moet worden, maar de verzekering..
purny schreef:snuffie123 schreef:Ik zou inderdaad geen ander merk accepteren. Dat moet je zelf ook meteen duidelijk aangeven. Dat kan je het beste even doen bij je dokter. Die kan dan in het recept schrijven dat echt dat ene merk nodig hebt.
Een bijsluiter moet er volgensmij ook echt bij zitten. Maar daar zou ik zelf niet moeilijk over doen. Die heb je vast nog wel van je eerdere keren.
Hoe het zit met strips die erbij zijn gedaan weet ik niet. Ik krijg altijd gewoon onaangebroken doosjes. Maar als ik zo de reacties lees is dat dus wel normaal en toegestaan.
Dan is het dus het risico dat ts een eigen bijdrage moet betalen
Leverage schreef:De apotheek KAN hier NIKS aan doen. Dit is puur en alleen een beleid van de verzekeraars om zo veel mogelijk geld te verdienen, er wordt niet gekeken naar wat de patiënt wil.
Citaat:Er wordt wel degelijk opgekomen voor de patiënt, twijfel daar maar niet aan
purny schreef:@Snuffie: voor m'n ADHD medicatie had ik de keus uit 2 tabletten. De methylfenidaat en de concerta. Bij de concerta was ik 2 keer zoveel kwijt. Ik heb de keus dus gemaakt uit de methylfenidaat. Het gaat ook om m'n portemonnee
snuffie123 schreef:De arts vertelde me toen dat ze deze had voorgeschreven aan een man die door dat medicijn al jaren geen aanval meer had gehad. Toen heeft de apotheek hem goedkopere gegeven (ander merk) en hij kreeg opeens weer een aanval. Dan heb je het geld voor die andere medicijnen lijkt mij wel over. Zo'n soort situatie bedoelde ik.