Al meer dan een jaar in onzekerheid

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Al meer dan een jaar in onzekerheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 21:26

Als je rookt dan wordt je hart chronisch zwaarder belast en dat kan op zich op de achtergrond, zonder klachten zijn, maar als je vervolgens iets doet wat voor een extra belasting zorgt (bijvoorbeeld een trap oplopen, chocolade/drop eten of caffeine drinken) dan kan dat zomaar teveel zijn en een aanval triggeren.
Het is ook niet 1 op 1, dat als je 1 dropje eet je meteen een overslaand hart hebt: als ik in een uur tijd een hele pot zwarte/groene thee dronk dan had ik een half uur erna last, maar als ik 's middags drop of chocolade at dan kwamen de klachten vaak pas 's avonds.
Als je je klachten serieus neemt dan zou ik twee weken stoppen met roken, koffie, thee, drop en chocolade en kijken naar of er iets verbetert. Zo niet dan weet je dat je het in elk geval niet zelf veroorzaakt, en als er wél iets verbetert dan kun je altijd nog kijken of 2 kopjes koffie bijvoorbeeld wel kunnen. Je hoeft dus niet meteen de rest van je leven met alle dingen te stoppen (ik eet/drink nu ook met mate weer wat ik wil maar blijf wel klachtenvrij), maar als je je hartklachten echt serieus neemt dan kun je eigenlijk niet artsen afgaan op zoek naar een oorzaak en intussen doorgaan met hart-belastende zaken zoals roken en koffiedrinken.
Je leeft maar één keer.

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-16 21:46

Daar heb je helemaal gelijk in!
Drop lust ik al niet en chocolade eet ik maar zelden, de koffie zal ik sowieso eens een tijdje laten staan.
Stoppen met roken wil ik al een tijd heel graag. Ben alleen bang dat ik daardoor juist chagrijnig word en dan onbewust mijn hartslag daardoor weer ontregeld. :o
Maar alle beetjes helpen. Ik zou graag willen weten waar het vandaan komt en als ik de klachten zo zelf kan verminderen is dat mooi natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 21:51

Het zou mooi zijn als het iets hielp. :)
Het hoeft natuurlijk niet de oorzaak van het probleem te zijn, maar je geeft je hart sowieso even rust en het klinkt alsof het dat wel kan gebruiken. :(:)
Ik besef trouwens net dat ik alleen de dingen opnoemde die ik (veel) at/dronk en waar ik mee stopte, maar als alcohol en zout op jouw gewoontelijstje staan dan zou ik die ook tijdelijk schrappen aangezien die ook met bloeddruk/hartritme rommelen.

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 22:09

Ik zou me als ik jou was op lyme laten testen. Tietze kan een gevolg van lyme zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 22:16

Ik had deze klachten ook. Bleek gewoon vitamine b12 en d tekort te hebben.

Arts wou mij wijsmaken dat een waarde van 18 prima was. Terwijl ucmg ondergrens van 80 heeft bij vitamine d.

Nu aan de pillen en injecties en nergens geen last meer van. Tenzij ik perongeluk weekje telaat ben met b12 spuiten.

avensis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 22:28

Misschien een rare vraag maar gebruik je light producten? Denk aan cola light, energy drankjes, optimel, slimpie en eigenlijk alles waar aspartaam of andere zoetstoffen inzitten. Ik krijg hier namelijk soortgelijke klachten van. Mocht je light producten gebruiken is het de moeite om hier eens een poosje mee te stoppen

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 02:59

Wat ik me nog afvraag: heb je wel eens een holter gehad?
Dat is een kastje wat je 24 of 48 uur bij je draagt, dat continue je hartritme 'leest'. Stel dat jij zoveel hartkloppingen hebt, dan moet je gedurende die 1 of 2 dagen precies bijhouden wanneer je het voelt. Zij kunnen dan op de holter kijken wat er op dat moment aan de hand was.

Het kan namelijk 'gewoon' zijn dat je hart op zo'n moment even een extra slag/paar extra slagen maakt, die je erg voelt. Dat is over het algemeen onschuldig, maar wel irritant. Ik heb dit zelf ook, en ik merk inderdaad ook een verband met caffeïne etc. Maar dat is dus met een Holter heel makkelijk uit te zoeken. Je moet dan natuurlijk wel die Holter krijgen in de periode dat je er veel last van hebt, anders is de kans dat je iets vangt veel kleiner.

Daarbij misschien nog iets van een kleine geruststelling: krampende pijn is over het algemeen niet geassocieerd met het hart. Alles kan natuurlijk, maar gezien jouw leeftijd en deze klachten denk ik toch eerder aan hyperventilatie of Tietze.

Nog een site waar je misschien wat aan hebt: http://www.thuisarts.nl/hartkloppingen/ ... kloppingen

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 03:27

In jou geval zou ik vragen om je te laten doorsturen naar een Internist. Dat zijn artsen die alle interne geneeskunde tegelijkertijd proberen te bekijken, die zien vaker oorzaken dan huisartsen of cardiologen.

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-16 11:38

Bedankt weer voor de reacties, ik ga proberen overal op te reageren.

De hartkloppingen zijn weer zo goed als over, afgelopen weekend wel weer veel last gehad van steken en onwijze pijn aan/rond de ribben.

Wat ik op internet over lyme lees zijn de testen in NL nogal onbetrouwbaar? Waar zou je dat kunnen laten testen dan?

Ik ga toch nog eens om de uitslagen, net als de b12, ik wil toch graag weten of dat ook al is nagekeken.

Qua light producten gebruik ik eigenlijk niks, behalve af en toe een glaasje Slimpie.
Mijn zout inname was wel té, dat weet ik, let ik nu ook heel erg op.

Een holter heb ik nog niet gehad.
Van de week terug naar de Cardioloog dus we zullen zien wat hij zegt.

Een verwijzing naar de internist zie ik zo snel niet gebeuren.
Aangezien ik alleen nog maar een verwijzing naar een Psycholoog krijg van mijn huisarts :+

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 11:50

Mbt Lyme laten testen: in Weert zit het lab 'pro health', er zijn ook een paar 'steunpunten' van hen centraler in het land.
Zij regelen een arts die dan bloed laat prikken en dat wordt dan in Duitsland onderzocht.

En misschien dat een van hun artsen in een consult een aantal zaken kan combineren die niet op Lyme wijzen, maar wel op een andere aandoening.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 11:55

Als je over Lyme twijfelt zou ik gaan voor een ILADS arts, zij kunnen je bloed testen in Duitsland (meestal Augsburg, Arminlabs) en zij kunnen ook breder kijken, naar bv. co-infecties maar ook iets anders dan Lyme.
Als ze dan niet aan Lyme denken scheelt je dat ook een boel geld dan als je zelf al bloed laat testen.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 12:01

En ga nou ook eens kijken of je hyperventilatie kan uitsluiten.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 12:07

Even een andere richting: hoe is de bevalling van je jongste gegaan? Ik heb namelijk dezelfde klachten gehad en bij mij was medicatie die ik na de bevalling kreeg de oorzaak.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 12:09

Weet je, ik zeg iets heel anders dan alle anderen. Maar ik zou eens naar een neuroloog gaan.... Klinkt haast als een soort epilepsie-aanval die je krijgt. Ik weet dat er heel veel verschillende vormen van epilepsie en epilepsie-achtige insulten. Waaronder ook vormen die maar één deel van het lichaam "aantasten". Het moet zijn achteraf is normaal; die hoge hartslag, je lichaam denkt dat het een marathon gelopen heeft bij wijze van spreken. :) Hoe dan ook gaat bij epilepsie je hartslag ontzettend omhoog en dat kan, als je niet KO gaat, op zijn beurt weer de pijn veroorzaken, ook krampen enz zijn normaal bij epilepsie. Je gaat lang niet bij alle vormen van Epilepsie buiten bewustzijn... En als je niet buiten bewustzijn bent krijg je natuurlijk alle symptomen mee die je bij de vormen waar je wel KO gaat niet bewust mee krijgt.

Gezien hart en longen allemaal onderzocht zijn zou ik eens in die richting gaan zoeken.
Alleen zou dan tijdens een aanval in het geprikte bloed verhoogde waarde moeten te zien zijn. (welke weet ik niet precies)

Edit; Mij hebben ze bij nader inzien ook verschillende jaren naar huis gestuurd met "hyperventilatie" ondanks bloedprikken tijdens "aanvallen" (dat weten we nu, toen niet) tot ik in een status epilepticus belande...

Dus gezien je alle andere dingen "al gehad hebt" zou ik epilepsie iig ook proberen uit te sluiten.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 04-07-16 12:21, in het totaal 2 keer bewerkt

Spekkie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 12:10

Ik had met precies dezelfde klachten idd chronische hyperventilatie. De longarts heeft me daarvoor een test laten doen en was overduidelijk. Ik heb een training gevolgd in het ziekenhuis en voilaweg klachten. Alleen als ik erg gestrest raak ga ik weer verkeerd ademen, maar weet het nu zelf op te lossen zodra ik me dat realiseer.

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-16 15:04

Maar met de dingen die jullie noemen, Lyme, Hyperventilatie, Epilepsie.. Is het dan niet raar dat er ook (relatief korte, dat wel.) periodes zijn dat ik klacht/pijn vrij ben?

Het vaststellen van Hyperventilatie is dus relatief simpel als ik het goed begrijp?
Dan snap ik niet dat de longarts geen test gedaan heeft.

De laatste periode van de zwangerschap, van de jongste, was zwaar evenals de bevalling. (Last van bekken, veel weeën activiteit en pijnlijke buik. De bevalling duurde 2.5 dag) maar wel helemaal natuurlijk, zonder medicatie.
Het begon ook pas een maand of 9-10 na de bevalling.

Heb de symptomen van Lyme opgezocht en kom op ongeveer 30 van de 50 punten.

Epilepsie ben ik niet mee bekend.
In die richting is ook nooit gedacht. Misschien wel de moeite als er niks uit de andere dingen komt.

Staat B12 bij bloeduitslagen ook altijd zo aangeduid of niet
Heb mijn uitslagen van een jaar geleden opgevraagd en zie daar geen B12 staan maar wel m.c.v?

De cardioloog wil toch opnieuw onderzoek.
Volgende week 24uurs holter.
Begin augustus nog eens een echo en een fietstest.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 15:09

Nee dat is niet raar. Dat is nl iets wat komt en gaat. Stress kan een trigger zijn en dat kan zelfs haast onmerkbare stress zijn. Zeker hyperventilatie en epilepsie hebben vaak periodes zonder aanvallen. En soms ook periodes met veel aanvallen op korte tijd

Spekkie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 16:30

Ik was inderdaad ook niet altijd beroerd van mijn chronische hyperventilatie. Inderdaad aanvallen, vaak getriggerd door stress en soms ook niet. Maar zo'n aanval alleen levert helaas al stress op en verergert je klachten.

Een vriendin van me had het ook, training gevolgd, wascer 3 jaar vanaf en brak toen haar ribben. Wederom een verkeerd adempatroon en problemen, herhalingscursus gevolgd en nu weer zonder klachten.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 19:47

Zou je mcv waarde te hoog zijn, dan wijst dat op een gebrek aan B12.

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 23:14

Je klachten zouden met de maag te maken kunnen hebben. Wij zijn ook meerdere keren met manlief naar de spoed geweest en allerlei onderzoeken. Tijdje terug is er eindelijk via een scopie uitgekomen dat hij een flinke middenrifbreuk heeft en met aanpassing van voeding en medicatie gaat het nu erg goed.

Laat je in elk geval niet zomaar wegsturen.
Zoals meer geopperd kan B12 ook een reden zijn en dat is eenvoudig te prikken

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-16 23:44

Mcv was 82 dus die is goed. Dan zou B12 ook uitgesloten zijn?

Maag dacht ik ook al aan (ondanks dat ik daar wel medicijnen voor heb gehad voor 10 dagen om te zien of het wat hielp) of iets in combinatie met want dat lijkt me geen klachten geven op de ribben en in mijn rug.

Vanavond had ik een kapsalon, nu eet ik bijna nooit turks maar ik kreeg er onwijs maagpijn van. Het deed ook zeer op de plek onder mijn borst waar die krampen telkens zitten. Maar de krampen heb ik dus ook als ik geen maagpijn heb.
Is zoiets alleen met een scopie te zien of hadden ze dat evt ook op de scan moeten kunnen zien?

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 11:04

Met scopie het beste . Er zit ook veel verschil in maagtabletten. En daarnaast moet je het wel echt langere tijd gebruiken voor de klachten weg blijven.
Mijn man had ook pijn op de rug/ribben en last van zijn arm. Het verkrampt op een gegeven moment allemaal.