Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
karuna schreef:Ik stap,als dieet onbekende er even in. En kan het niet laten terwijl ik normaal niet op dergelijke topics reageer. Maar als ik hierboven lees gaat ts 1500 kcal per dag binnen krijgen. In twee mini maaltijden en gaat veel doen zonder iets te eten in de tussen tijd. Met 1500 kcal zal je hoe dan ook afvallen al zou je de hele dag door eten. De mens is net als een paard niet gemaakt om te lang niet te eten.
Dit vraagt om sterke bloedsuiker dalingen na te lang niet eten, een probleem krijgen als je weer een gezond en normaal eetpatroon gaat oppakken en je dan zeer waarschijnlijk flink aankomt.
De ziekenhuis dietiste waar ik loop vanwege een aantal medische dingen is heel erg duidelijk. Ik moet minstens lees minstens 6 keer per dag eten. Eigenlijk de hele dag door wat eten. Daardoor blijft mijn maag beter aan de gang en heb ik minder problemen met maag en darmen. Soms ga ik de mist in en val ik terug op de drie maaltijden maar gegarandeerd dat ik dat opgeblazen eruit ga zien en me ellendig ga voelen.
Ik kan me niet voorstellen dat zo gefixeerd met eten omgaan erg gezond is voor lijf en hoofd. Je moet ook soepel kunnen leven lijkt me en niet alleen krampachtig op de klok moeten gaan kijken met o jee ik magnog 5 seconden eten nu.
secricible schreef:nee dat snap ik, ik ga ook over op kh arm want daar viel ik wel mee af. Eea moet in overleg met dietiste want zij moet een rapport schrijven tbv die maagverkleining.Maar het kan aan mij liggen, maar nu aankomen lijkt me niet het ideale traject naar een maagverkleining toe...
secricible schreef:Snap ik, lijkt me verschrikkelijk frustrerend en ergens irriteert het me dat er collegas zijn die op die manier werken en alleen maar de protocollen volgen zonder blijkbaar naar jou als persoon te kijken, verdorie.
Romeo, ben benieuwd hoe het je bevalt icm forse krachttraining. Voor je spieren lijkt het me dan weer prettiger om 's ochtends direct gevoed te worden met eiwitten en ook in de avond weer zodat je zo min mogelijk spierafbraak hebt, maar daar heb ik te weinig kijk voor. Uiteindelijk is je doel natuurlijk ook gewichtsverlies en niet spiermassaopbouw..
Benieuwd naar je bevindingen!
Rocamor schreef:Nou lees ik in de ene post dat het goed is voor je vetverbranding en in de andere post dat het geen extra vetverbranding oplevert. Is dat weer persoonsgebonden? of hoe moet ik dat zien?
En wat eten de meesten die aan IF doen op een dag? Want met 2 boterhammetjes met kaas in de 1e eetronde en wat avondeten kom je er niet, lijkt mij.
phormicola schreef:Het is gewoon niet waar wat je zegt. KlaarAls je 1500kcal gaat eten is het fijner om twee keer per dag goed vol te zitten dan zes keer muizen hapjes te moeten eten.
Er is trouwens ook een enorme berg research gedaan en het werkt en kan zelfs je leven verlengen.
chanel1985 schreef:Dus je eet 3 keer zo'n portie per dag? 1500 kcal in totaal? En voor de rest niets?
Ieder heeft zo zijn gedacht wat gezond is, ik vind zo weinig eten niet gezond, heb dat zelf al ondervonden dat ik daar juist niet van afval, integendeel.
secricible schreef:Voor mij gaat het niet om onderzoek monster_tos, maar gewoon redenatie en oprecht vraagtekens zetten omdat ik er geen kennis van heb. Dus is oo niks anders gebaseerd op mijn eigen kennis. Of bedoel je die vetverbranding? Ik vind dat geen verschil in onderzoek, ik ken geen onderzoeken die zeggen dat eerst sporten en dan eten iets anders doet voor je energiebalans dan andersom.
[ [url=m/NunCZP.jpg]Afbeelding[/url] ]
secricible schreef:Omdat ik me realiseerde dat het topic dan een andere wending gaat nemen in dat niet van toepassing is dus ik heb je even een pb gestuurd. Wil me best verantwoorden maar het moet niet een "eet-jij-wel-genoeg-topic" worden ipv een IF topic.
phormicola schreef:Het is gewoon niet waar wat je zegt. KlaarAls je 1500kcal gaat eten is het fijner om twee keer per dag goed vol te zitten dan zes keer muizen hapjes te moeten eten.
Er is trouwens ook een enorme berg research gedaan en het werkt en kan zelfs je leven verlengen.