Pijn na wortelkanaalbehandeling. Is dit normaal?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IndyPascalle

Re: Pijn na wortelkanaalbehandeling. Is dit normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 20:44

Hier vorig jaar februari een wortelkanaalbehandeling laten doen. Werd eerst weg geschreven dat ik maar gewoon beter moest poetsen, maar ging steeds meer pijn doen. Na 3 keer weggestuurd te zijn, 's avonds noodtandarts gebeld, omdat de pijn echt niet meer te houden Was. Boorde de kies open en er bleef maar troep uit lopen. Zat dus wel degelijk een flinke ontsteking. Noodvulling er in en de volgende dag bij mijn eigen tandarts weer open. Weer kwam er een hoop troep uit. Weer Noodvulling er in en 2 weken later weer open, nog steeds kwam er troep uit. Toch dicht gemaakt met de mededeling moet het lichaam vanzelf oplossen. De kies zeurt nog steeds dagelijks en met tijden Is ie zelfs nog pijnlijk.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-16 01:18

Ik lig nu wederom wakker van de pijn . Ik kan niet liggen. Het klopt dan teveel. Om 22 45 heb ik 1000mg paracetamol ingenomen, dus ik kan nu verder niks innemen tegen de pijn. Ik zit nu in bed en Alsnog heb ik pijn. Wat moet ik doen? Ik wil zo graag slapen en pijn vrij zijn :'( Moet ik wederom de noodtandarts bellen? Maar ik ben bang dat elke keer aan die kies zitten ook niet goed is. Wat zouden jullie doen?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 01:26

Hoi heb je geen ibuprofen meegekregen ? door de antibiotica slik je als het ware de ontsteking weg dus dat moet wel snel beter gaan. Ze laten het vaak een week met rust met een noodvulling en dan daarna een nieuwe vulling bij de wortelkanaal. nou dan mag je wel innemen hoor bij uitzondering je mag er op zn hoogst 8 per dag

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-16 01:39

Ibu was beter om niet te slikken bij mijn antibiotica. Ik mocht hooguit 6x 500mg paracetamol hebben..

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-16 09:51

Vanmiddag om 15.10 opnieuw naar de tandarts

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 09:52

Succes vanmiddag!

Lipstick

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 09:57

.
Laatst bijgewerkt door Lipstick op 08-07-24 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 10:00

En kies eruit is geen plan?

Sterkte bij de tandarts vanmiddag!

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-16 10:11

Ik zit er nu inderdaad aan te denken om die eruit te halen. Alleen is het net aan de kant waar ik altijd kauw, en is de ena achterste kies van onder.. Dan zit daar zo'n groot gat.. En een kroon o.i.d. zit er dit jaar sws niet meer in.. (Iets met nu al finaal over je tandartsverzekering heen zitten na alle bezoekjes afgelopen dagen)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 10:21

Dat went snel, hoor! Ik mis links en rechts ook wat kiezen en dus ook aan de kant waar ik meestal mee kauw.
Het is natuurlijk een uiterste maatregel, maar als niets lijkt te helpen is het echt een verademing.

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 10:36

Sterkte vanmiddag. Hopelijk wordt je eindelijk verlost van alle pijn!

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-16 11:28

Bedankt, de pijn is wel anders nu. Ik heb geen stekende pijnen meer zoals de afgelopen dagen, maar nu meer een drukkend gevoel, soms hartslag voelen in de kies en kauwen doet ontzettend zeer, vlieg zo ongeveer hoog door het plafond. Als ik niet kauw/kiezen op elkaar zet heb ik niet die pijn, maar dan alleen het drukkende gevoel

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 19:40

Dat klinkt meer als een ontsteking.. hoe is het gegaan vanmiddag?

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-16 20:20

Ik zit eindelijk weer thuis op de bank.

Nou er bleek dus bij een kies naast de kies van de wortelkanaalbehandeling ook een ontsteking te zitten... -O- En die was net dinsdag gevuld met een nieuwe vulling.. Mijn huidige tandarts had dus niet goed gekeken. Vandaag gelukkig een andere tandarts en die heeft me voor de keuze gezet: Of die ook een wortelkanaalbehandeling of de kies trekken.
Ik ben nu eigenaar van een gebit met 1 kies minder :evaw: Die kies deed me zo ongelofelijk veel pijn dat ik een wortelkanaalbehandeling echt niet zag zitten.

Kennelijk zat er ook zo'n grote ontsteking onder dat ze deze niet eens verdoofd kregen met trekken. Ze heeft 3x bij moeten verdoven en nog was het niet te doen. Heb dus superveel pijn gehad tijdens het trekken (Met bijna flauwvallen aan toe) Maar hij is eruit!

Nu is de verdoving bijna uitgewerkt voor mijn idee, en heb nu voor mijn doen alleen pijn van het trekken en tot nu toe nog geen andere pijn ontdekt.
Hopen op het beste!

Straks een paracetamol en hopelijk vannacht eindelijk lekker slapen :)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 20:22

Ik denk dat dit de juiste keus is geweest en dat je straks eindelijk weer lekker kunt slapen!
Ik weet hoe het is om ontstekingen in je mond te hebben en ik was bijna in staat om m'n hoofd tegen de muur te slaan. Het is zo waardeloos om zoveel pijn te hebben dat je niet meer kunt slapen of überhaupt kunt functioneren.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 20:24

Hopelijk heb/krijg je geen wortelpuntontsteking.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 20:50

Ik heb ook een keer een flinke ontsteking gehad met zo verschrikkelijk veel pijn dat ik mezelf wel door mijn kop had willen schieten. Uiteindelijk na een wortelkanaal behandeling en een flinke AB kuur ging het bij mij over. Ze hadden er een noodvulling ingezet maar de troep kon niet weg
Ik kreeg ook een gigantisch dik gezicht.
Hopelijk gaat het nu snel beter!

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 20:55

Pijn kan een week aanhouden maar moet wel geleidelijk afzwakken.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-16 15:43

Nou, we zijn een aantal dagen verder en het gaat gelukkig een stuk beter! Nog een beetje last van de wond van de getrokken kies en iets een stijve kaak, maar daar geen pijn meer aan in ieder geval! *\o/*

Alleen nu heb ik dus vorige week maandag bij de kies ernaast de wortelkanaalbehandeling gehad, en 2 dagen flinke napijn gehad, 3 dagen na de WKB naar de tandarts geweest en de kies ernaast getrokken, omdat daar dus ook een ontsteking zat en het me ontzettend pijn deed. Na het trekken eigenlijk voornamelijk de pijn van het trekken/stijve kaak gevoeld, maar nu is dat zo goed als weg, en nu voelde ik net tot mijn grote schrik ineens weer een heel klein beetje pijn in de wortelkanaalbehandelingkies -O-
Als ik er op druk dan voel ik het iets.. Niet mega erg, en heb ik er ook geen pijnstiller voor nodig, maar toch zit me dit nu niet lekker.
Misschien heb ik het ook de hele tijd wel gehad, maar won de andere kies/trekpijn het van deze 'pijn' en nu die pijn weg ebt, dat me dit ineens opvalt.. Ook moet ik bekennen dat ik vandaag voor het eerst weer druk ben bezig geweest, hele huis schoongemaakt etc. en daarna viel het me op.. Dus misschien iets te druk geweest?

Maar hoort dit erbij? Kan ik dit nog zien als napijn?
Ik ben echt na deze week zo ongeveer panisch geworden voor elk pijntje wat ik maar voel in mn mond, dus ik vraag jullie toch even om advies aangezien de tandarts vandaag gesloten is.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 16:07

Pijn aan de kies vd wortelkanaal behandeling is normaal hoor tenminste heb ik ook lang gehad.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 16:40

Jeetje, dus nog steeds klachten eigenlijk. Bij wat voor tandenbeul ben je eigenlijk geweest? :=
Ik ben zelf panisch voor de tandarts geweest, maar na een wortelkanaalbehandeling heb ik nooit last gehad (en ik ben een echte pieperd bij de tandarts, dus dat wil wat zeggen :P )

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-16 16:50

Cayenne schreef:
Jeetje, dus nog steeds klachten eigenlijk. Bij wat voor tandenbeul ben je eigenlijk geweest? :=
Ik ben zelf panisch voor de tandarts geweest, maar na een wortelkanaalbehandeling heb ik nooit last gehad (en ik ben een echte pieperd bij de tandarts, dus dat wil wat zeggen :P )

Hahaha, ja ik ga morgen een andere tandarts bellen om me te laten overschrijven. Ik twijfelde al heel erg omdat deze praktijk werd overgenomen (Mijn vorige tandarts beviel me uitstekend! Bij de nieuwe had ik al vraagtekens) maar nu heb ik wel de keuze gemaakt haha.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 16:52

In welke omgeving zit je? In Noord-Holland kan ik je een supergoede praktijk aanraden :j
Inmiddels ben ik naar Noord-Brabant verhuisd, maar ik hou de tandarts in NH gewoon aan.
Het is echt belangrijk dat je op je gemak bent bij de tandarts. Dat scheelt echt gigantisch veel stress.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 17:44

Ik heb nu 4 weken na een wortelkanaalbehandeling nog steeds het gevoel dat jij nu omschrijft.
De behandeling moet nog wel afgemaakt worden, is dit bij jou ook het geval?

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-16 19:04

Cayenne, ik woon in Overijssel, dus een beetje uit de buurt haha. Gelukkig weet ik er hier ook 1. Ik zit daar al bij de mondhygieniste, en ga daar nu dus ook naar de tandarts. Alles onder 1 dak, en super lieve mensen met veel verstand ervan volgens mij :)

Moyra, ja bij mij moet het ook nog worden afgemaakt. Nu een noodvulling erin. Wanneer moet jij het afmaken? Ik bij mijn huidige tandarts pas in september, omdat hij tot die tijd op vakantie is -O- Maar volgens mij is het normaal met een week of 5?