ibuprofen 600 i.c.m. paracetamol

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-16 01:20

Tanya schreef:
Ingrid_92 schreef:
Heb nu 1 paracetamol genomen en heb er nog eentje klaar liggen voor het geval 1 niet voldoende lijkt. Huisartsenpost laat ik voor nu even met rust ;)

1 paracetamol heeft weinig zin... Dat werkt vooral voor koorts, voor pijn zou ik er toch 2 innemen :)
En zoals hier idd vaker gezegd: 4x 1000mg paracetamol op een dag kan prima, gedurende de pijn.

De 2e heb ik idd 10 minuten erna ingenomen.

Shirley

Re: ibuprofen 600 i.c.m. paracetamol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 01:26

+:)+

Hoop dat het snel verlichting geeft, rotpijn is het :(:)

Beterschap!

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 01:27

Mensen roepen hier wat je geen advies moet geven aan ts omdat we haar niet kennen. paracetamol is de meest gebruikelijke pijnstiller als ts hier niet tegen kan weet ze dat zelf wel. Al het niet bekend is zal ook de HAP hetzelfde advies geven dus waarom bellen?!

Hoop dat je een beetje kan slapen TS :(:)

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 01:29

Ah sterkte! Mijn verstandskiezen links zijn er uit omdat ik een zenuwontsteking kreeg. Heb nog nooit zulke helse pijnen gehad. Kreeg tramadol voorgeschreven om het weekend uit te zitten zodat ik de kaakchirurg kon bellen op maandag. Godzijdank kon ik dinsdags toen terecht.

Ik mocht tramadol (opiaat) in combinatie met paracetamol en ibuprofen op aanraden van de arts op de hap, een spiegel opbouwen. Vergeleken met de pijn die ik gehad heb heb ik na de ingreep een peulenschil gehad, paracetamol en klaar was Kees.

Dus ja neem lekker paracetamol in en als je morgen weer zakjes gebruikt meteen eentje innemen. Ik leef ook nog steeds met opiaten en ibuprofen en paracetamol :D

Wat mij wel geholpen heeft is een extra kussen erbij op die kant liggen met een kruik eronder.. Kreeg die tip van mams en heb toch lekker kunnen slapen. Goed schoonhouden vanaf morgen en niet te hard zodat je bloedstolsel er niet uitschiet dit voorkomt ontsteken namelijk. Over een paar dagen is het echt over!

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 01:42

Ja hoor, combineer maar gerust. Paracetamol wordt nog veel vaker voorgeschreven als ibuprofen.

Je kunt gerust tot 4x1G innemen (onder de 50kg tot 3x1G) per dag (enkel als je gekend bent met leverfunctiestoornissen, liever niet). Zo kun je dit heel mooi afwisselen met de ibuprofen die werd voorgeschreven.(let je er wel op te stoppen met ibuprofen mocht je maagpijn ervan krijgen)

High worden van paracetamol en ibuprofen is een fabeltje.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 04:29

Toen ze bij mij 4 verstandskiezen tegelijk hebben getrokken pakte ik ook alles wat voor hande was hoor. Had geen ibu voorgeschreven gekregen, dus pakte gewoon de ibu 400 + paracetamol 500. En dat gewoon op "pijn"gevoel, ik ga niet met pijn lopen als het niet hoeft.
Wel zo snel mogelijk ook afgebouwd maar ik loop nog rond ook al heb ik de eerste dagen flink boven de "toegestane" hoeveelheid gehad :)

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 06:51

De beste combinatie is paracetamol+ibuprofen+kopje koffie. versterkt elkaar allemaal en kan prima zolang je de maximale dagelijkse hoeveelheid niet overschrijdt.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 06:58

A3a1 schreef:
hmmmmm......ik weet het niet, had alleen andere pijnstillers dan ik normaal had.

Zeg dan niets. Geen enkele arts zal beweren dat paracetamol invloed heeft op bloeding, want dat is namelijk absoluut niet waar.

Aspirine en APC mag je niet gebruiken, paracetamol in principe wel (maar voordat je gaat combineren is het, als je andere medicijnen gebruikt of niet 100% gezond bent, altijd verstandig met een arts te overleggen).

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 06:58

Choiix schreef:
De beste combinatie is paracetamol+ibuprofen+kopje koffie. versterkt elkaar allemaal en kan prima zolang je de maximale dagelijkse hoeveelheid niet overschrijdt.

Warme dranken is nou net iets wat je beter even niet kan doen, je wil ook nog dat het goed geneest.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 07:59

SuperAssie schreef:
Toen ze bij mij 4 verstandskiezen tegelijk hebben getrokken pakte ik ook alles wat voor hande was hoor. Had geen ibu voorgeschreven gekregen, dus pakte gewoon de ibu 400 + paracetamol 500. En dat gewoon op "pijn"gevoel, ik ga niet met pijn lopen als het niet hoeft.
Wel zo snel mogelijk ook afgebouwd maar ik loop nog rond ook al heb ik de eerste dagen flink boven de "toegestane" hoeveelheid gehad :)

Herkenbaar :')
Ik heb inderdaad een paar dagen ook "overdoses" gehad, maar na een tijd kun je toch weer zonder. Denk dat mijn gebruik toentertijd niet geschikt was voor chronisch gebruik maar van die paar dagen heb ik (verder) gelukkig geen last gehad.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 08:09

gabyfedde schreef:
Choiix schreef:

Warme dranken is nou net iets wat je beter even niet kan doen, je wil ook nog dat het goed geneest.

Wie zegt dat de koffie heet gedronken moet worden? Het gaat om de cafeïne in de koffie die de combo ibu plus paracetamol versterkt.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 12:08

Mag ik je het advies geven bij veel pijn de coldpack ertegen aan te doen.
Dit verlicht heel veel van de pijn!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 14:05

Ben wel verbaasd wat mensen allemaal slikken.

In NOvember na operatie die mis ging ook een behoorlijke mix gehad, maar dat was voor mij noodzakelijk kwaad.

Bij mn verstandskies die afbrak en mn hele kaak ontwricht was, wang dik, oog blauw etc heb ik echt niet meer genomen dan enkele dagen paracetamol. Nu ben ik wel gewend om me daartoe te beperken, omdat ik geen ibuprofen en diclo mag.

Pijn hoeft natuurlijk niet en zal elke arts je vertellen. Maar beperken tot wat je echt nodig hebt.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 14:09

Ik dacht altijd dat je op moest passen met deze combinatie, maar internet zegt dat het wel kan, alleen mag je daarnaast niet nog eens 6 paracetamol pakken ofzo, maar max 2.

Appaloosa9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 14:12

Als je het echt zeker wilt weten kun je beter de apotheek bellen. De huisarts schrijft alleen het medicijn voor maar weet minder van medicijnen af dan de apotheek. De apotheek kan je namelijk meteen vertellen welke medicijnen je er absoluut niet bij mag slikken vanwege interacties.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 14:18

Ik heb 10 mei nog een verstandskies laten trekken, en doordat ik heel veel heb gekoeld met een coldpack heb ik niet veel pijnstilling moeten nemen.
Dus vandaar dat ik zeg, koelen is heel belangrijk

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 14:24

A3a1 schreef:
Met (verstands) kies laten trekken, geen paracetamol innemen, dit heeft te maken met het bloedproces.
Even vragen aan de huisartsenpost welke middelen je dan wel mag combineren.

Paracetamol mag wel die is goed maar geen Aspirine nemen die is juist bloedverdunnend.
Ibuprofen & Paracetamol worden vaker met elkaar gecombineerd, dus deze mogen samen geslikt worden.

Ik ben ze nu alle 4 kwijt, laatste keer was de bovenste & de onderste.
Allebei geen last van gehad, ja een soort drukkende pijn maar dat was snel over.
Denk dat ik maar 3-5 dagen last had, en denk dat ik niet zoveel last heb gehad,
en het handigste is wanneer je nog geen 'last' hebt dat je dan zo snel mogelijk weer iets inneemt.

Iedere 4u? iets nemen Ibuprofen + Paracetamol :)

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 14:33

En nog lekker kunnen knorren vannacht TS?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 14:52

Siggislief schreef:
Iedere 4u? iets nemen Ibuprofen + Paracetamol :)

Das een beetje veel. :+

Dan zit je op 6 gram pcm en een overdosis ibu en na verloop van tijd een maagzweer. Juiste doseringen zijn eerder gegeven in het topic.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 20:00

Nog een pro-tip, als je er ijs op wil houden (helpt goed) kun je het icepack ook in een panty om je hoofd binden. Op deze manier hoef je het niet vast te houden :D

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 21:14

_Snow_White schreef:
Nog een pro-tip, als je er ijs op wil houden (helpt goed) kun je het icepack ook in een panty om je hoofd binden. Op deze manier hoef je het niet vast te houden :D

Das ideaal, kun je meteen handsfree bellen!

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-16 21:57

Na de 2 paracetamol erbij heb ik toch nog kunnen slapen, heel fijn :) Vanmorgen weer enkel ibuprofen genomen en vanmiddag toch maar weer ibu + 2 paracetamol omdat ik bijna het Wilhelmus weer ging zingen. Echt niet fijn. Nu is het weer uitgewerkt, ik wacht nog even met innemen, maar dadelijk als ik naar bed ga zal het denk ik weer dezelfde combi worden. Ik vind het alleen niet zo tof voor mijn maag geloof ik. Hoe lang kun/mag je hier mee door gaan?

Icepack heb ik gisteren ook bijna de hele dag er op gehad. Ook mee in slaap gevallen hihi. Verlicht wel iets, maar niet genoeg.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 22:00

Ik zou zeker bij de drogist een maagbeschermer halen.

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 22:04

Je kunt beter niet wachten met innemen maar just na de aantal uur dat voor geschreven staat iets nemen. Op die manier hoef je minder te nemen om pijn vrij te zijn ;)

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-16 22:09

Okee :)
Morgen inderdaad maar even maagbeschermers halen, we hebben ze niet in huis. Heb nu steeds een klein beetje maagkramp en wil dat niet verergeren.