Wat zouden jullie in mijn situatie doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liesje89

Re: Wat zouden jullie in mijn situatie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 22:34

Gewoon proberen sowieso die vrijdag te skippen, gooien ze je eruit heb je je best gedaan, ook tegenover je vader. Gooien ze je er niet uit kun je proberen of het beter gaat als je alleen de zaterdag werkt. Blijft het zo vreselijk als nu, stop er dan gewoon mee want als je jezelf overwerkt en een burnout krijgt is dat echt geen pretje.

Je moet nu echt aan jezelf denken en niet wat anderen vinden wat je moet doen. Je maakt jezelf kapot op deze manier, en dat is nergens voor nodig.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 12:20

janouk schreef:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... werktijden

De wet schrijft voor in de arbeidstijdenwet dat jij niet zo veel uur per week mag maken. Ook niet als stagiaIre in combinatie met jouw werk. Zoveel uur is niet vol td houden.

Maar dit gaat over 1 baan? Als jij er zelf voor kies om er twee te hebben, dan wordt dit anders denk ik? Anders zouden studenten met een full time stage eigenlijk bijna allemaal niet kunnen werken?
Laatst bijgewerkt door eilleen333 op 25-06-16 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-16 12:20

Ik heb vanochtend het met mijn werkgever er over gehad. We hebben besloten om mij niet meer op vrijdag avond te laten werken, omdat dit gewoon enorm stressvol is met reizen, niet eten etc. Daarnaast heeft hij mij 2 zaterdagen vrij gegeven in de vakantie. :) Ik ben er super blij mee. We gaan nu aankijken hoe het in deze nieuwe situatie gaat. :) Bedankt voor jullie hulp!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 13:27

eilleen333 schreef:
janouk schreef:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... werktijden

De wet schrijft voor in de arbeidstijdenwet dat jij niet zo veel uur per week mag maken. Ook niet als stagiaIre in combinatie met jouw werk. Zoveel uur is niet vol td houden.

Maar dit gaat over 1 baan? Als jij er zelf voor kies om er twee te hebben, dan wordt dit anders denk ik? Anders zouden studenten met een full time stage eigenlijk bijna allemaal niet kunnen werken?

nee dat blijft zo. ongeacht het aantal baantjes wat je hebt. m.b.t. stage wel een goeie indd.

@ts. fijn dat het kan. pas goed op jezelf

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 16:59

Fair schreef:
Ik heb vanochtend het met mijn werkgever er over gehad. We hebben besloten om mij niet meer op vrijdag avond te laten werken, omdat dit gewoon enorm stressvol is met reizen, niet eten etc. Daarnaast heeft hij mij 2 zaterdagen vrij gegeven in de vakantie. :) Ik ben er super blij mee. We gaan nu aankijken hoe het in deze nieuwe situatie gaat. :) Bedankt voor jullie hulp!

Goed geregeld zo! Is vast al een hele opluchting nu. Scheelt ook weer een stukje stress :)

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 17:19

Moeilijke keuze ts!

Ik zou ook gewoon even aankijken of het lukt om minder te gaan werken.
Ik heb dat probleem ook een hele lange tijd gehad met m'n vorige baan, ze wouden me niet terug zetten op m'n uren.
Ik had een 3 uren contract en werkte 35 uur per week met school en stage erbij.
Ik trok het ook niet en had het aangegeven bij de manager die over de roosters ging, hij zei tegen me "nee je kunt niet minder werken want we komen kassa personeel te kort en jij bent de beste die we op dit moment hebben" vervolgens kwam er ook meer geroddel op het werk, nog geen week later heb ik ruzie gehad met die manager omdat we een menings verschil hadden over iets op de kassa, 2 weken daarna kon ik vertrekken omdat ik geen kassa kon draaien. nouja prima dan niet, ik heb het geprobeerd en ze wouden niet luisteren, dan heb ik mijn best gedaan.

Wat ik jou wil mee geven is laat die mensen die roddelen lekker voor wat het is, je moet er boven staan!
En als ze uiteindelijk weer moeilijk gaan doen over die vrijdag, zou ik ook gewoon weg gaan!

Je gaat hier namelijk aan onder door!

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 17:36

Fair schreef:

Wat fijn! Hopelijk brengt dit je de rust die je nodig hebt, zo niet, dan weet je wat te doen. Al het geld in de wereld kan niet op tegen een goede gezondheid!

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 20:10

Goed besluit TS, zo te lezen heb je een erg druk leven. Werken is zeker belangrijk, maar het moet dus niet dusdanig je leven beïnvloeden dat je verder niks meer kan. Kijk hoe dit gaat en geef eerlijk aan als je het nog steeds niet trekt. Werken kan je immers nog heel je leven als je bent afgestudeerd en stage is ook een mooie bijdrage :j

Ik ben ook een persoon met een heel druk leven/programma en daarbij weinig energie. Eind van de week ben ik ook helemaal op en moet ik weer opladen, dat lukt gewoon niet binnen een dag.

Succes TS!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 20:13

4 avonden en 4 zaterdagen werken voor 120 euro!? Heel snel mee stoppen.

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-16 15:55

Kleine update:

Voor de komende 5 weken sta ik alweer ingepland op vrijdag avond, daarnaast heb ik ook alweer 3x op een vrijdag avond gewerkt. :o fijn. Ik heb besloten om vanavond ontslag te gaan nemen. Ik vind het heel spannend, ik weet ook niet hoe ik het moet aanpakken, maar ik weet zeker dat het beter is. Ik laat jullie weten of het is gelukt. :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 16:05

-O- Wat jammer dat je werkgever totaal geen rekening met je wil houden.

Toch vind ik het van je stage adres ook belachelijk dat je daar geen vergoeding voor krijgt!! Je werkt er 40 uur in de week, 'moet' daardoor nu je betaalde baan op gaan zeggen en je houdt daar niets aan over :(
Is er geen mogelijkheid dat je daar een dag minder gaat 'werken'??

HarriesHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 16:05

Meid, heel veel succes.. Het is spannend maar het lucht ontzettend op! Ik heb onlangs ook ontslag genomen, en natuurlijk is het even verdrietig en moeilijk maar erna voel je je blij.. Succes xxx

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 16:08

Ik vind dat je een goede keuze maakt, stage kan je moeilijk inkorten en een werkgever die niet iets met je wilt regelen is ook niet fijn. Heel veel succes meid!

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-17 13:14

Ik schop dit topic toch weer even omhoog. Omdat ik merkte dat ik er toch enorm veel aan had.

Inmiddels hoe het er mee staat: Ik werk er nog steeds :') Ik durf echt geen ontslag te nemen. Ik werk inmiddels alleen nog maar op zaterdag. Maar inmiddels heb ik een andere stage, deze is alleen 2 uur heen en 2 uur terug reizen. Waardoor ik nog vroeger weg moet en nog later thuis ben. Het sloopt mij al behoorlijk en ik zit nu achter de computer met geen inspiratie (heel vervelend als je grafisch vormgever bent) en mijn ogen prikken gewoon van de moeheid. Ik zie zo op tegen werk morgen, ik wil zo graag RUST |( Ik heb al mijn collega's voor morgen al gevraagd of ze het alsjeblieft vanaf 13:00 van mij over willen nemen maar helaas..

Ik wil aan de ene kant ook geen ontslag nemen. Iedereen van mijn leeftijd werkt en ook mijn collega's gaan gewoon naar school. Stel ik mij dan aan? Natuurlijk, iedereen is anders en de een kan meer aan dan de ander. Maar inmiddels een werkweek van 48 uur trek ik niet. (en reken daar ook elke dag 4 uur reizen bij. Dan kom ik uiteindelijk op 68 uur uit.. :o )

Ik kan het ook niet maken om me ziek te melden denk ik.. Want ziek ben ik niet. Vooral MOE. uitgeput en ik wil gewoon even niets doen.

Dit zijn echt momenten dat ik in een hoekje wil gaan huilen. Het is gewoon opstaan > reizen > stage > reizen > slapen. Ik heb geen sociaal contact, mijn humeur is altijd slecht en dat reageer ik weer af op mijn omgeving. Ik weet ook wel dat het zo niet kan, maarja. :'(
Laatst bijgewerkt door Fair op 03-02-17 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 13:37

Oververmoeid is ook ziek!
Je zult echt rekening met jezelf moeten houden, anders gaat het echt fout. Voor wie doe je dit nu?

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 13:51

Waarom durf je geen ontslag te nemen? Op deze manier brand je jezelf volledig op en kun je straks niets meer. Dat bijbaantje is geen investering in je toekomst, je stage wel. Zeker voor creatief werk heb je energie nodig, anders loop je vast. Zet jezelf niet onder druk door je te vergelijken met andere studenten die ook 'allemaal' werken. Ga uit van wat werkt voor jou. Weg met dat waardeloze klerebaantje en die waardeloze werkgever en collega's. Neem ontslag, trek tijd uit om bij te tanken en zoek eventueel, zodra je dat weer aankunt, een andere bijbaan. Of probeer alvast wat opdrachten te krijgen in je toekomstige vakgebied. Goed voor je cv en voor je zelfvertrouwen.
Kom op, je verdient beter dan dit!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 15:08

Stop alsjeblieft! Kies voor je toekomst en kies voor je gezondheid.
Je wil echt niet met een burnout komen te zitten, dat heeft pas gevolgen voor de toekomst. Dan liever een kleine lening af sluiten om je studieperiode goed door te komen.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 15:26

Je loopt hier al te lang mee rond. Sterk zijn betekent ook je eigen grenzen kennen :j

Je werk opzeggen dus! Als je later weer tijd hebt voor werk dan ga je weer solliciteren. Als je goed kan aanpakken (en dat kan je zo te zien) dan vind je tegen die tijd heus wel wat anders.

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 15:39

68 uur in de weer in de week, tja, wat wil je nog horen...?
Nee je ziekmelden is niet fair. Je stopt zelf je week zo vol. Het is je eigen keus. Klinkt hard maar zo is het wel toch?

Je kunt overduidelijk geen beslissing nemen om met je werk te stoppen. (Ik snap trouwens niet dat je ouders, je moeder dan, niet ingrijpt...) Dat siert je werkmoraal maar dit is zo ongezond. Maar draai het eens om, bedenk je eens dat de week van een goede vriendin er zo uit zou zien, wat zou je daar van vinden? Wat zou je adviseren? Waarom? Een situatie omdraaien werkt heel verhelderend. We zijn meestal veel strenger voor onszelf dan voor een ander.

Waarom precies wil of kun je niet stoppen of minderen met je werk? Zet dat eens op een rijtje.
Grenzen stellen is iets wat je je hele leven nodig hebt. Totdat je het beter kan blijf je er tegenaan lopen. Niet alleen in deze situatie maar er zullen er nog heel wat je pad kruisen. Je kunt het dus beter maar leren :-).
Laatst bijgewerkt door stefje op 03-02-17 15:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 15:43

Toch vind ik het ook best ernstig dat superveel studenten fulltime onbetaald stage moeten lopen. De meeste mensen zullen toch ook geld moeten verdienen en dat wordt met de strengere regels rondom studiefinanciering alleen maar meer een noodzaak. Waardeloos systeem vind ik het.. Je wordt haast verplicht om 7 dagen per week te werken.

Voel je niet lui of zwak TS! Ik zou dit ook echt niet trekken en denk heel veel mensen niet.

Fabj3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 15:47

TS, jij bent degene die een keuze moet maken.

Het is heel lief van alle bokkers dat ze je willen helpen, en dat je je hierdoor beter voelt.
Maar hoe vaak moet jij te horen krijgen hoe je jezelf te gronde richt, en straks waarschijnlijk doodziek/ongelukkig bent en helemaal niets meer kunt!?

Sorry voor de harde woorden, maar ik denk dat je echt harder moet worden en een keuze moet maken voor het te laat is!

Succes! :(:)

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 15:54

Ts, ik zou als ik jou was echt even stoppen met werken. Ik heb tijdens mijn stage ook amper gewerkt. Stage is onwijs zwaar hoor, alles is nieuw, je wilt er onwijs je best voor doen en met ook nog zo'n reistijd is het enorm vermoeiend.
Denk om jezelf en maak een verstandige keuze. Dat zal je ook een hoop rust geven in je hoofd, aangezien je je daar ook niet op je gemak lijkt te voelen.

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 16:28

Och jeetje,

Ik kan je maar 1 tip geven, en dat is luister naar je lichaam. Het kan best zijn dat je omgeving het allemaal wel vol houdt, maar je lijf geeft aan dat het voor jou gewoon niet gaat. Zet ajb je trots opzij!!
Als je nu niet iets gaat veranderen kom je met een burnout te zitten (en dat is niet tof kan ik je uit eigen ervaring vertellen...). Vervolgens ga je wel voor jezelf kiezen en je trots opzij zetten. Uiteindelijk bereik je dan hetzelfde als dat je nu stopt met werken, alleen duurt het dan langer, heb je veel meer verdriet ervan, moet je uit een diep dal klimmen (lichamelijk en geestelijk) en wellicht geen vriendinnen en sociale contacten meer over omdat je nooit tijd voor ze hebt.
Ik heb ook lang gedacht dat het gewoon 'hoort'. Fulltime werken, nog een schepje er bij op, lange reistijden, paard, huis verbouwen en ga zo maar door. Nu weet ik als geen ander dat ik vooral 'vrije tijd' moet nemen en niet alles zo vol moet plannen. En ik kan je zeggen, ik ben een 10 x leuker en vrolijker persoon geworden! Zowel voor mezelf als voor anderen.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 16:40

Hoe lang moet je nog stage lopen? Is het sowieso niet handiger om op kamers te gaan met zo'n reistijd?

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 16:47

Alsjeblieft stop met werken! Je moet later nog je hele leven werken! Je hebt er alleen jezelf mee dat je je nu zo overbelast.
Het is echt niet goed om zoveel te werken, voor niemand. Het hoort echt niet hoor, al lijkt dat soms zo, maar niemand houdt dat uiteindelijk vol. Je leeft maar een keer, moet je je daarin doodwerken omdat je het gevoel hebt dat je dat verplicht bent? Nee!