Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
janouk schreef:https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... werktijden
De wet schrijft voor in de arbeidstijdenwet dat jij niet zo veel uur per week mag maken. Ook niet als stagiaIre in combinatie met jouw werk. Zoveel uur is niet vol td houden.
Ik ben er super blij mee. We gaan nu aankijken hoe het in deze nieuwe situatie gaat.
Bedankt voor jullie hulp! eilleen333 schreef:janouk schreef:https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... werktijden
De wet schrijft voor in de arbeidstijdenwet dat jij niet zo veel uur per week mag maken. Ook niet als stagiaIre in combinatie met jouw werk. Zoveel uur is niet vol td houden.
Maar dit gaat over 1 baan? Als jij er zelf voor kies om er twee te hebben, dan wordt dit anders denk ik? Anders zouden studenten met een full time stage eigenlijk bijna allemaal niet kunnen werken?
Fair schreef:Ik heb vanochtend het met mijn werkgever er over gehad. We hebben besloten om mij niet meer op vrijdag avond te laten werken, omdat dit gewoon enorm stressvol is met reizen, niet eten etc. Daarnaast heeft hij mij 2 zaterdagen vrij gegeven in de vakantie.Ik ben er super blij mee. We gaan nu aankijken hoe het in deze nieuwe situatie gaat.
Bedankt voor jullie hulp!
Fair schreef:Ik heb vanochtend het met mijn werkgever er over gehad. We hebben besloten om mij niet meer op vrijdag avond te laten werken, omdat dit gewoon enorm stressvol is met reizen, niet eten etc. Daarnaast heeft hij mij 2 zaterdagen vrij gegeven in de vakantie.Ik ben er super blij mee. We gaan nu aankijken hoe het in deze nieuwe situatie gaat.
Bedankt voor jullie hulp!

fijn. Ik heb besloten om vanavond ontslag te gaan nemen. Ik vind het heel spannend, ik weet ook niet hoe ik het moet aanpakken, maar ik weet zeker dat het beter is. Ik laat jullie weten of het is gelukt.
Wat jammer dat je werkgever totaal geen rekening met je wil houden.
Ik durf echt geen ontslag te nemen. Ik werk inmiddels alleen nog maar op zaterdag. Maar inmiddels heb ik een andere stage, deze is alleen 2 uur heen en 2 uur terug reizen. Waardoor ik nog vroeger weg moet en nog later thuis ben. Het sloopt mij al behoorlijk en ik zit nu achter de computer met geen inspiratie (heel vervelend als je grafisch vormgever bent) en mijn ogen prikken gewoon van de moeheid. Ik zie zo op tegen werk morgen, ik wil zo graag RUST
Ik heb al mijn collega's voor morgen al gevraagd of ze het alsjeblieft vanaf 13:00 van mij over willen nemen maar helaas..
)
.