Willen afvallen, laag suiker en benauwd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yunaa

Re: Willen afvallen, laag suiker en benauwd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 14:25

Ik herken het helaas ook. Zodra ik oppas met wat ik eet, zie ik gelijk zwart en wit. Heel vervelend. In mijn geval betekent dat ik niet extreem kan opletten en alleen maar salades en watertjes kan drinken, dan val ik gewoon letterlijk een keer neer. Zou in jouw geval ook dat risico niet opzoeken en gewoon opletten op je voeding met af en toe wat zoets, om je suikerspiegel niet te ver naar beneden te laten vallen. Je lichaam geeft niks voor niks dat zwart voor je ogen weer :)!

haffylover

Re: Willen afvallen, laag suiker en benauwd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 18:01

Misschien heb je hier wat aan. Ik ben sinds 3 weken bezig met de cursus fit en slank. Want ik heb precies het zelfde gehad als jij.

dit gaat volgens de regel van 3 en de 7 afspraken.
Het gaat hier niet om wat je allemaal niet mag maar om een bewuste en verstandige keuzes.
Dus even zwart en wit gezegd. kies je voor een glas water of een glas cola. En waarom kies je dat?

de regel van 3
3 x schaaltje magere yoghurt/kwark
3x fruit
3/4 boterhammen met mager beleg (2 crackers staat gelijk aan 1 boterham)
3 x 1/2l water p.d.
3x r ritme,rust en regelmaat
3 kleine aardappel(ter grootte van een ei) met 100 gr vlees/vis 250 groente koud of warm

evenuteel extra 1 cracker of 1 boterham of 1 peperkoek

Dit verdeel je zelf over 6 eet momenten op de dag dat kom gemiddels zo op 2 a 3 uur pauze tussen door.

en na 21:00 niks meer eten mits je gesport heb dan mag je iets extra maar bij voorkeur licht verteerbaar (yoghurt,crracker)

De 7 afspraken:
vitale voeding moet en fatale voeding met uitzondering
6 eet momenten 3 hoofd en 3 tussen door
na 21 uur niet meer eten alleen als je gesport hebt.
alleen calorieën eten maar niet drinken.
geen of weinig pasta of rijst
met hoge uitzondering alcohol
een bord eten is voldoende 2 x opsheppen overbodig ( na 15 a 20 min geeft je lichaam pas signaal dat je vol zit. Heb je trek ga wat doen ga wandelen lees een boek poets je tanden.

Misschien heb je er iets aan, ik ga nu mijn 4de week in en ben al 3 kilo kwijt. en Ik heb geen last van dat slappe gevoel en die suiker kick omdat door de 6 eet momenten mijn suiker spiegel nauwelijks zakt

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 21:48

Yunaa schreef:
Ik herken het helaas ook. Zodra ik oppas met wat ik eet, zie ik gelijk zwart en wit. Heel vervelend. In mijn geval betekent dat ik niet extreem kan opletten en alleen maar salades en watertjes kan drinken, dan val ik gewoon letterlijk een keer neer. Zou in jouw geval ook dat risico niet opzoeken en gewoon opletten op je voeding met af en toe wat zoets, om je suikerspiegel niet te ver naar beneden te laten vallen. Je lichaam geeft niks voor niks dat zwart voor je ogen weer :)!

Klopt, je lichaam wil jou niet pesten, maar vertelt je iets.
Namelijk dat het mechanisme om je bloedsuikerspiegel constant te houden hapert.
Uiteraard: flauw vallen, daar zit je niet op te wachten.
Maar het mechanisme blijven ontregelen door zoetigheid is nu ook weer niet nodig. Uitzoeken waar m de schoen wringt lijkt me handiger: is je zink op orde, zou alfa liponzuur helpen, hoe werkt 'nuchter bewegen' voor jou, en zo zijn er meer zaken die je gericht kunt onderzoeken met bijvoorbeeld een PNI therapeut.