Wat te doen tegen jeukend plek?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hygge

Re: Wat te doen tegen jeukend plek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-16 18:39

Zelf weet ik dat ik allergisch reageer op Autodrop Cadillacs (die rood/roze auto's) en had ik dus woensdag noten gehad, gisterochtend werd ik dus wakker met het plek, en heb ik gister een hazelnootschuimgebakje en pindasaus gehad, waarna het plek alleen maar in alle vormen toe nam. (Jeuk, Grootte, Warmte)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 18:46

Als het een voedselallergie is, dan heb je uit ervaring NIETS aan een dermatoloog. Dan ''moet'' je eens kijken naar een Allergoloog.
Wat ook kan helpen is een nat verbandje aanleggen.. Is misschien nogal een opgave gezien de plek. Maar zo kom ik van mijn dazensteken af.. Gewoon zorgen dat het verbandje nat blijft dan.
Heb je een iets van een anti histamine gehad?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 21:49

Ayla_4Ever schreef:
De huisarts dacht aan een tekenbeet. Voor mij zelf werd het allemaal wat vager, want wij hij over Netelroos zei (het moest vluchtig zijn) klonk mij bekender in de oren. Netelroos is ook de voorgaande keren bij mij niet vluchtig geweest, terwijl het wel degelijk Netelroos was. Ik heb wel een verwijzing voor naar de dermatoloog gekregen, waar ik erg blij mee ben, omdat ik zelf aan bepaald eten zit te denken. Daarnaast heb ik een penicillinekuur van 14 dagen gekregen. Daarnaast vond ik het werk frappant dat de arts in het ziekenhuis zo zeker was van Netelroos en de huisarts van een tekenbeet. Wel blijf ik heel veel jeuk houden en blijft het plek warm en kan ik nog steeds niet goed lopen en zitten.

Wat je in de OP beschrijft klinkt mij niet als een tekenbeet in de oren. (Dit ivm de AB.) Die wordt noch rood, noch dik, noch jeukt. Hoogstens verschijnt er soms een rode kring.

Bulten ivm dingen eten waar je immuunsysteem te hard op aanslaat klinkt mij logischer in de oren.
Was dat wat je bevestigd wilde zien door de artsen?

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-16 17:07

Inmiddels is de schijf weg en is er rood plek, welke jeuk overgebleven. Het plek lijkt hetzelfde als verbranding van de zon. Ik denk zelf dus een allergische reactie.