Hoe omgaan met een alcoholist?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 20:32

Vjestagirl schreef:
Shirley schreef:
Is jullie vriendengroep alles wat hij heeft of is er ook nog een partner of familie in het spel?

Zou die dan eens benaderen.

Hij heeft een partner, deze heeft al meerdere keren bij hem aangegeven dat hij niet wil dat hij zoveel drinkt. Verder is hij van mening dat zijn vriend een volwassen man is die zelf zijn keuzes mag maken. Ze hebben twee behoorlijk verschillende levensstijlen (de een is actief, sport veel, eet extreem gezond, de ander speelt games, drinkt veel en eet behoorlijk ongezond) en hij wil zijn partner niet in de weg zitten om te zijn wie hij is.

Lekker makkelijk -O-

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-16 20:33

eclair98 schreef:
Vjestagirl schreef:
eet behoorlijk ongezond) en hij wil zijn partner niet in de weg zitten om te zijn wie hij is.

Maar hij (de vriend) heeft toch ook een grens? Als mijn vriend zichzelf zo naar de knoppe helpt, om het zo maar even te zeggen, dan onderneem je toch ook enige stappen?

Hij is boos geworden, hij heeft gepraat als brugman, maar hij (de alcoholist) ziet zelf echt niet dat zijn drinkgedrag een probleem is. Hij heeft moeite met het uiten van zijn emoties en grijpt daarom naar het bier.

Of hij grenzen heeft? Vast wel, alleen zijn die blijkbaar niet bereikt.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 20:45

Een alcoholist kan alleen zichzelf helpen. Daar gaat alleen hij over. Hwb ook a.ub. niet de illusie dat je hem ervan af kunt brengen. Dus duidelijke taal stellen. Hij komt nuchter en drinkt hooguit 3 biertjes op zo'n avond. Houdt hij zich daar niet aan? Tabee en succes!
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 20-06-16 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 20:46

Ik weet niet hoe close jij zelf bent met deze persoon, maar ik zou er geloof ik afstand van nemen.
Het is niet aan jou om hem te laten stoppen met drinken of hem bij een huisarts terecht te krijgen. Dat moet hij zelf doen. Of hooguit zijn partner.

Thats_Me

Re: Hoe omgaan met een alcoholist?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 21:07

Als een alcoholist niet geholpen wil worden dan kun je hem niet helpen. Enige wat je wel kunt doen is je eigen grenzen stellen. Dus als hij te ver gaat dan hem wegsturen en een volgende keer niet meer uitnodigen.

hagelslag

Re: Hoe omgaan met een alcoholist?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 22:27

Heel simpel niet mee omgaan.

Misschien moeilijk of hard maar het is een vervelend probleem.
Hij moet er toch echt zelf iets aan doen. En indien jullie het al meermaals hebben gezegd is het misschien verstandig om nog 1 keer te zeggen, jonge je bent volwassen maar je bent behoorlijk vervelend als je te veel alcohol op hebt.
Je geeft het dan de keuze of hij veranderd het of jullie veranderen de groep.

Alcohol is net als drugs een vervelend goedje
Ik werk af en toe wel achter de bar in een discotheek en zie vaak de zelfde heek erg dronken. En ik vind deze mensen gewoon sneu.
Sneu dat het elke keer weer raak is, ze kunnen niks meer slapen op de bar in etc.
Als iemand al te veel gedronken heeft en wil nog wat bij mij bestellen heeft deze persoon pech, fris of water krijgen ze nog en daar houd het mee op.(heeft me 1 vaste teveel zuiper opgeleverd die standaard bij mij aan de bar gaat zitten als hij teveel heeft gehad. Dan krijgt hij alleen nog fris en dat vind hij dan prima)