Wie doet er mee met het ontgiftigen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 13:08

Rocamor schreef:
Janneke2 schreef:
...zij het, dat als je voldoende water drinkt - wat erg verstandig is! - je niets doet met vetoplosbare stoffen.

Hoe zou je die pakken dan Janneke?

Dat heeft te maken met de lever, controleren of 'fase 2' (potjeslatijn voor het werken mbt vetoplosbare stoffen) naar behoren werkt.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 13:11

Riraito schreef:
Rijst en aardappelen bewerkt? Ik vis ze zelf uit de grond, die aardappelen, dus is niks mee gebeurd. Gaat alleen water op. Er wordt aangeraden om minstens 40% van je energie uit koolhydraten te halen, dus ik heb het nooit gesnapt, die ban op koolhydraten.

....het is ook maar hoe ver je terug wilt gaan.
Onbespoten is op zichzelf prima.

En reken maar dat in de afgelopen 100 jaar er fiks gemendeld is mbt rijst, tarwe, aardappelen en wat al niet.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 13:35

Duke schreef:
Ennuh... waar baseer je op dat het positief werkt tegen kanker en hart- en vaatziekten en diabetes? Ik ben ervan overtuigd dat graanproducten juist het tegenovergestelde bewerkstelligen. De theorie erachter kan ik nu zo niet oplepelen.

Er is vrij veel online te vinden over hoe gezond vezels zijn.
http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/vezels.aspx

En uiteraard moet je gewoon blijven eten waar je je goed bij voelt. Dat zal ook zeker voor iedereen anders zijn. Maar om nu massaal te stoppen met koolhydraten eten en daar geen goede voeding voor in de plaats te nemen dat heb ik nooit begrepen. Genoeg mensen die daardoor juist meer problemen krijgen, door een tekort aan vezels. Iedereen weet dat onze paarden ziek worden zonder vezels in hun voer, en toch zie je dan vervolgens dat mensen elkaar aanraden om geen granen/aardappelen en zelfs dus geen peulvruchten te eten? :=
Ik vind dat je dan eerst echt goed moet weten wat je doet, als je met zo'n leefwijze begint.

Lillith24

Re: Wie doet er mee met het ontgiftigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 13:40

In groenten zitten ook ontzettend veel vezels.

Als je na het detoxen (waar ik zelf geen fan van ben) een echt gezonde leefstijl wil aanmeten kan ik je aanraden eens te kijken naar een plantaardig en deels rauw dieet (rauw als in zoveel mogelijk ongekookte en onbewerkte groenten en fruit).

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 13:43

8nnemiek schreef:
Duke schreef:
Ennuh... waar baseer je op dat het positief werkt tegen kanker en hart- en vaatziekten en diabetes? Ik ben ervan overtuigd dat graanproducten juist het tegenovergestelde bewerkstelligen. De theorie erachter kan ik nu zo niet oplepelen.

Er is vrij veel online te vinden over hoe gezond vezels zijn.
http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/vezels.aspx

En uiteraard moet je gewoon blijven eten waar je je goed bij voelt. Dat zal ook zeker voor iedereen anders zijn. Maar om nu massaal te stoppen met koolhydraten eten en daar geen goede voeding voor in de plaats te nemen dat heb ik nooit begrepen. Genoeg mensen die daardoor juist meer problemen krijgen, door een tekort aan vezels. Iedereen weet dat onze paarden ziek worden zonder vezels in hun voer, en toch zie je dan vervolgens dat mensen elkaar aanraden om geen granen/aardappelen en zelfs dus geen peulvruchten te eten? :=
Ik vind dat je dan eerst echt goed moet weten wat je doet, als je met zo'n leefwijze begint.

Wil je daarmee suggereren dat ik niet goed weet wat ik doe? Want volgens mij heb ik al aardig onderbouwd hoe ik hiertoe gekomen ben. En ben ik bewuster van wat ik wel en niet in mijn mond stop dan menig ander. En juist vanwege die vezels neem ik wel wat speltproducten, havermout, peulvruchten, etc. Maar het is niet zo dat je niet genoeg vezels binnen kan krijgen als je dus aardappelen, brood, pasta en rijst weert uit je voedingspatroon. Er zijn genoeg andere manieren om vezels binnen te krijgen.

Citaat:
573 calorieën brood leveren je slechts 16,4 gram vezels en 342 calorieën groente/fruit leveren je zelfs al 17,6 gram vezels.

Ik eet meer groenten dan voorheen. Meestal in al mijn maaltijden: 3x per dag groente. Daar zitten genoeg vezels in. En dat mijn PDS is verbeterd, zegt in mijn ogen genoeg over mijn darmwerking.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 13:45

8nnemiek schreef:
Ik maak zelfs mijn brood en pasta zelf, van biologisch onbewerkt meel, dat is ook puur natuur.
Brood en pasta bannen is prima als je niet tegen gluten kan, maar verder, een sneetje volkorenbrood is hartstikke gezond :)

Onbewerkt meel, waar groeit dat aan? De meelplant?

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 13:54

"speltproducten" is klinklare onzin. Een en al oplichterij, hype voedsel. Speltmeel is alle resten meel van mindere kwaliteit bij elkaar gegooid.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 13:56

En hoe kom je aan die wijsheid?

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 14:01

Lillith24 schreef:
"speltproducten" is klinklare onzin. Een en al oplichterij, hype voedsel. Speltmeel is alle resten meel van mindere kwaliteit bij elkaar gegooid.

Tuurlijk.

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 14:37

Lillith24 schreef:

Is niet zo, voor zover ik weet. Spelt is een variant van tarwe. Het nare aan speltbrood etc is, dat deze spelt bijna nooit volkoren is. En dan heeft dat dure speltbrood ineens weinig zin meer.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 14:53

Riraito schreef:
Lillith24 schreef:

Is niet zo, voor zover ik weet. Spelt is een variant van tarwe. Het nare aan speltbrood etc is, dat deze spelt bijna nooit volkoren is. En dan heeft dat dure speltbrood ineens weinig zin meer.

Je moet altijd goed kijken op de ingredientenlijst. De AH verkoopt 100% speltbrood. Maar zelf maken is nog beter. Maar ook daar heb ik zelf de tijd niet voor. Dus als ik dan brood eet, dan neem ik deze van de AH.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 15:00

Janneke2 schreef:
Rofah schreef:
Ik vraag me af waarom mensen hier aan beginnen terwijl er al meerdere malen (wetenschappelijk) bewezen is dat het zinloos is om dit soort programma's te volgen?

Ach, aangezien de degelijke Duitse natuurgeneeskunde dit al erg lang doet, weet ik niet goed wat ik aan zou moeten met de aanduiding dat "dit soort programma's" niet werkzaam zou zijn.
Reken maar dat die degelijke duitsers zich op wetenschap baseren.

Uiteraard is dat van een andere orde dan iets duurs met een fraaie naam bij de drogist kopen....

Is dat die degelijke Duitse natuurgeneeskunde die ook met pseudowetenschappelijke wichelroedeantennes werkt? Of de degelijke Duitse natuurgeneeskunde die maar niet 'regulier' wordt omdat blijkbaar niet goed aan te tonen is dat het daadwerkelijk werkt?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 15:01

Janneke2 schreef:
Rofah schreef:
Ik vraag me af waarom mensen hier aan beginnen terwijl er al meerdere malen (wetenschappelijk) bewezen is dat het zinloos is om dit soort programma's te volgen?

Ach, aangezien de degelijke Duitse natuurgeneeskunde dit al erg lang doet, weet ik niet goed wat ik aan zou moeten met de aanduiding dat "dit soort programma's" niet werkzaam zou zijn.
Reken maar dat die degelijke duitsers zich op wetenschap baseren.

Denk je? Dan ben ik heel benieuwd naar de wetenschap hier achter :j
Want ik heb zelf in ieder geval nog nooit bewijs gezien dat het ook maar iets doet, dat detoxen.

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 15:07

In Duitsland is de aanvullende geneeskunde (ook wel 'alternatieve' geneeskunde) inderdaad heel groot. Wij krijgen regelmatig studenten terug die in Duitsland hun diploma hebben gehaald voor deze geneeskunde. Ik geloof er zelf niet in, maar heb erg dan ook weinig ervaring mee (behalve één hele slechte).

Ik geloof wel in groentes uit de achtertuin, dus daar hou ik het maar bij :D

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 15:26

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 16:44

oomens schreef:
Onbewerkt meel, waar groeit dat aan? De meelplant?

Gemalen voedsel noem ik geen bewerken. Net zoals ik jus van verse sinaasappels onbewerkt noem, noem ik volkorenmeel van de molen ook onbewerkt.
Koop je meel in de supermarkt, dan is dat vaak wel bewerkt. Dat wordt zelfs soms gebleekt met chemische stoffen..

Spelt, sja.. Het bevat iets meer vitamines, groeit iets minder hard, maar het is gewoon tarwe.. En je hebt speltbloem waar alle goede stoffen zijn uit gefiltert en spelt volkorenmeel. Groot verschil.
Ik koop zelf liever kamut/khorosan meel.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 18:44

Wendy schreef:
Want ik heb zelf in ieder geval nog nooit bewijs gezien dat het ook maar iets doet, dat detoxen.

Als gezegd, men neme een fraai klinkend middeltje van de drogist - daar zal idd weinig onderbouwing voor zijn.

Maar zoek eens op pubmed rond curcuma fase II liver.
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 20-06-16 18:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 18:45

Dat detoxen is gewoon een nieuwe rage waaraan wat mensen geld verdienen omdat anderen erin trappen.
Ik ben erg benieuwd naar wetenschappelijk (onafhankelijk) onderbouwde artikelen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 19:28

Janneke2 schreef:
Wendy schreef:

Als gezegd, men neme een fraai klinkend middeltje van de drogist - daar zal idd weinig onderbouwing voor zijn.

Maar zoek eens op pubmed rond curcuma fase II liver.

Uh... jij stelt dat er bewijs is. Als jij dat stelt, dan mag je het ook bewijzen.
Maar ik begrijp niet helemaal wat dit met curcuma te maken heeft?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 19:41

Cayenne schreef:
Dat detoxen is gewoon een nieuwe rage waaraan wat mensen geld verdienen omdat anderen erin trappen.
Ik ben erg benieuwd naar wetenschappelijk (onafhankelijk) onderbouwde artikelen.

je portomonnee wordt gedetoxed en de mensen die het bedacht hebben lachen zich slap :D

Ik doe er wel dagelijks aan mee, maar dat doen mijn organen automatisch. Hoef ik alleen maar brandstof in mijn lichaam te stoppen en ik detox keurig.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 20-06-16 19:43, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 19:42

Cayenne schreef:

Ik weet niet of juicen ook onder detoxen valt, ze noemen het rebooten, maar het is hetzelfde idee.. afvalstoffen afvoeren..
In ieder geval kan ik je dan de docu Fat, Sick and Nearly Dead echt aanraden om eens te kijken :j Echt heel interessant. Geen artikel met een hoop theoretische lappen tekst, maar voorbeelden uit de praktijk.. onvoorstelbaar hoe die presentator verandert in twee maanden tijd :wow:

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 19:43

marleen_usar schreef:
Een darmspoeling is ook erg nuttig.

Nee, een darmspoeling is volkomen nutteloos, en kán zelfs schade toebrengen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 19:48

Even gegoogled en dit kwam ik tegen:

Dit zit er in het pakket van Forever Clean 9:
• Forever Aloe Vera Gel™ (2x 1 liter)
• Forever Lite Ultra™ (15 maaltijden)
• Forever Garcinia Plus™ (54 softgels)
• Forever Therm™ (18 tabletten)
• Forever Fiber™ (9 sticks)
• Meetlint
• Clean 9 werkboek met recepten

Ik vraag me af wat de ingrediënten van die tabletten en sticks zijn, dat kan ik namelijk niet vinden, dus of die wel zo 'clean' zijn? Daarnaast kost dit pakketje zo'n 120 euro... Nee, doe mij maar 'gewoon' gezond (plantaardig) eten.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 19:53

Volgens mij ga je van forever clean 9 gewoon onwijs aan de schijterij en dan ben je zogenaamd schoon :')

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 19:55

vuurneon schreef:
Volgens mij ga je van forever clean 9 gewoon onwijs aan de schijterij en dan ben je zogenaamd schoon :')

Als dat het doel is, dan zou ik deze aanraden Afbeelding
Je voelt je dan even een paar dagen beroerd, maar daarna voel je je als herboren :j ;)