Iejoorr schreef:Lees anders ook even mijn topic door, is wel niet van bloedprikken, maar wel injecties
[MWS] Help! Ik ben bang voor injecties...
Bedankt! Gelukkig kan ik nu zonder te spugen een injectie krijgen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Iejoorr schreef:Lees anders ook even mijn topic door, is wel niet van bloedprikken, maar wel injecties
[MWS] Help! Ik ben bang voor injecties...
Yacintha schreef:Niet kijken, niet laten aftellen en desnoods een liedje zingen en focussen op de tekst haha. Ik ben ook als de doods voor naalden, maar moest toen laten inenten tegen Hepatitis B.. 3 vaccinaties en bloedprikken, elke keer stond ik misselijk en met tranen in de rij. Viel al met al heel erg mee!
Er is inderdaad ook een zalfje te verkrijgen die je zelf op je arm kunt smeren en wat het dan verdoofd.
StonedRomy schreef:Bij de drogist kun je een zalf vragen op doctors recept. Is een verdovende crème die je er een uur van te voren opsmeert. Je voelt wat druk, maar geen pijn.
Bij mij zat het probleem erin dat ik controle wilde houden. Dus ik telde af van 10 tot 1 en ik blijf altijd kijken, dus ook hoe de naald erin gaat.
Ondertussen heb ik zo helemaal geen angst meer. Ook vaak laten prikken werkt. Gewoon vragen of ze ipv in een keer prikken iedere week een keer prikken. Het probleem bij de meeste mensen is dat als de prik meevalt en ze van de angst af zijn ze vervolgens een jaar niet meer geprikt worden en de angst dus opnieuw begint.
Uitleg vragen zonder dat er geprikt wordt werkte bij mij ook heel goed. Een chirurg heeft mij toen geleerd hoe ik bloed kan prikken en andere spuiten kan zetten. Trombose spuiten etc zet ik nog steeds het liefste zelf, maar nu ik weet hoe er geprikt moet worden ben ik veel minder bang.
Overigens was ik ook bang door een combinatie van hele ruwe prikkers en een spuit in mijn schedel.
Nayomie schreef:Pfoeh, vroeger had ik ook die angst, totdat er een infuusnaald in mijn hand moest. Mocht toen heel aardig in de hand van de verpleegster knijpen, al was dat achteraf niet nodig. Viel reuze mee gelukkig. Sindsdien vind ik bloedprikken zeker geen ramp (oke, he, vooruit, dit jaar 4 mogen prikken, begin er haast plezier in te hebben).
Niet kijken, prikje is zooooo gedaan. Ken je dat gevoel dat je heel kort even 2 nagels in je huid knijpt? Nou, zo'n gevoel is het
Shirley schreef:Beloof jezelf iets leuks of lekkers achteraf
roosje2003 schreef:Nayomie schreef:Pfoeh, vroeger had ik ook die angst, totdat er een infuusnaald in mijn hand moest. Mocht toen heel aardig in de hand van de verpleegster knijpen, al was dat achteraf niet nodig. Viel reuze mee gelukkig. Sindsdien vind ik bloedprikken zeker geen ramp (oke, he, vooruit, dit jaar 4 mogen prikken, begin er haast plezier in te hebben).
Niet kijken, prikje is zooooo gedaan. Ken je dat gevoel dat je heel kort even 2 nagels in je huid knijpt? Nou, zo'n gevoel is het
Ja het valt altijd mee alleen daar voor de spanning
roosje2003 schreef:Nayomie schreef:Pfoeh, vroeger had ik ook die angst, totdat er een infuusnaald in mijn hand moest. Mocht toen heel aardig in de hand van de verpleegster knijpen, al was dat achteraf niet nodig. Viel reuze mee gelukkig. Sindsdien vind ik bloedprikken zeker geen ramp (oke, he, vooruit, dit jaar 4 mogen prikken, begin er haast plezier in te hebben).
Ja het valt altijd mee alleen daar voor de spanning
Mando schreef:Ach kom op.. je bent n grote meid zo'n prikje voel je amper.
Die voel je alleen als je je ervoor heeeeeeeel druk loop te maken en jezelf gek loopt te maken.
Gewoon aan iets leuks denken dan is het in een seconde voorbij
Rebecca schreef:Snap het nooit, klein prikje en klaar. Maar heb vast makkelijk praten
, ben ook bloeddonor en die naald is vele malen dikker dan die kleine van de HA prikploeg . Komt wel goed
Mando schreef:Ach kom op.. je bent n grote meid zo'n prikje voel je amper.
Die voel je alleen als je je ervoor heeeeeeeel druk loop te maken en jezelf gek loopt te maken.
roosje2003 schreef:Fish_n_Chips schreef:Vraag aan de huisarts of je een tubetje crème (Emla) kan krijgen dat je van te voren op kunt smeren.
Helpt dat? War is de werking?
roosje2003 schreef:_Dominique schreef:Zorgen dat je voldoende hebt gegeten en gedronken.
Dan gooi ik t er weer uit x
annebe schreef:Mando schreef:Ach kom op.. je bent n grote meid zo'n prikje voel je amper.
Ik vermoed dat jij die angst nooit hebt gehad, maar heel wat mensen hebben extreme prikangst.
Dan is jou bericht echt een dooddoener!
Wat bij mij heeft geholpen, zowel bij arts als tandarts is Elma.
Dit verdooft de plek waar geprikt word.