My Killerbody Motivation (MKBM) bij Fajah Lourens

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 20:23

0407Tamar schreef:
Persoonlijk, vind ik dieten onnodig en slecht voor je lichaam. Je zou beter gewoon 3 maaltijden per dag (geen junkfood) kunnen eten en voldoende bewegen.

Jup, dit moedig ik ook aan!

Laurapalmer

Re: My Killerbody Motivation (MKBM) bij Fajah Lourens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 20:25

Die bbg van Kayla Itsines ziet er idd wel goed uit!!maar dat dacht ik van kbm ook :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 21:35

0407Tamar schreef:
Persoonlijk, vind ik dieten onnodig en slecht voor je lichaam. Je zou beter gewoon 3 maaltijden per dag (geen junkfood) kunnen eten en voldoende bewegen.

Waarmee je suggereert dat een dieet niet uit 3 gezonde maaltijden kan bestaan? Wat versta je dan onder een dieet?
Strikt genomen is een dieet een eetpatroon voor medische doeleinden, dus het zegt weinig over wat en hoe vaak je mag eten.

Liek, 10lunches per been? 20x lunchen lijkt me heerlijk :Y) je bedoelt lunges denk ik? Sumosquat is gewoon een officiele oefening, dus ik snap je opmerking niet helemaal...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 15:07

In de filmpjes van fajah hebben ze het over sumo Squad (en niet squat) en over lunches (en geen lunges)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 15:25

Oh nu snap ik wat je zegt :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 01:41

Ik voorspel dat Fajah gaat afknappen binnen nu en 6 maanden. Ze doet oefeningen op insta verkeerd, ze klooit met haar voeding...

Is Raponsje nog actief op bokt? Die was hier goed in.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-16 12:39

Wat doet ze verkeerd Lieveli? :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 14:18

Oefeningen. En als je nieuwsgierig bent welke, dan kijk je op haar insta naar de comments. Er is een oefening met gewichten waarbij ze bijvoorbeeld verkeerd lift. En ze raadt aan om na het sporten te ontbijten. Dat lijkt mij ook niet de bedoeling.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 08:38

lieveli schreef:
Oefeningen. En als je nieuwsgierig bent welke, dan kijk je op haar insta naar de comments. Er is een oefening met gewichten waarbij ze bijvoorbeeld verkeerd lift. En ze raadt aan om na het sporten te ontbijten. Dat lijkt mij ook niet de bedoeling.

Ik ben fanatieke sporter en wij trainen ook vaak op nuchtere maag.
Nuchter train heeft bijna geen effect op je sportprestaties maar je leert wel je vetten gebruiken voor energiebron.
Om "sneller" af te vallen zou cardio effect kunnen hebben met nuchtere maag

De echte reden is (halve en marathonlopers triatlon ) dat we meestal 1-2 pw trainen op nuchtere maag vanwege mentale training.
Nuchter trainen is zwaar waardoor je in de laatste fase zit

Ik persoonlijk train graag nuchter normaliteit eten we 2 uur van te voren, wat vervelend is als je training om 06:00 begint

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 10:39

In Engeland is daar onderzoek naar gedaan. Nuchter trainen is alleen voor mannen zinvol, die verbranden idd meer vetten op een nuchtere maag. Vrouwen daarentegen juist niet, die verbranden meer vet na de maaltijd.

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 19:46

Fitzroy schreef:
In Engeland is daar onderzoek naar gedaan. Nuchter trainen is alleen voor mannen zinvol, die verbranden idd meer vetten op een nuchtere maag. Vrouwen daarentegen juist niet, die verbranden meer vet na de maaltijd.

Heb je een linkje naar die studie/artikel? Ben benieuwd naar de opzet & de onderbouwing ervan :)

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 19:51

IsabelHx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 19:57

The claim op de cover van het boek 'verlies een kilo per week' roept ook vraagtekens op bij mij.
Het is super ongezond om zoveel per week af te vallen, en dan zet je het op de cover....

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 15:21

tita schreef:
lieveli schreef:

Ik ben fanatieke sporter en wij trainen ook vaak op nuchtere maag.
Nuchter train heeft bijna geen effect op je sportprestaties maar je leert wel je vetten gebruiken voor energiebron.
Om "sneller" af te vallen zou cardio effect kunnen hebben met nuchtere maag

De echte reden is (halve en marathonlopers triatlon ) dat we meestal 1-2 pw trainen op nuchtere maag vanwege mentale training.
Nuchter trainen is zwaar waardoor je in de laatste fase zit

Ik persoonlijk train graag nuchter normaliteit eten we 2 uur van te voren, wat vervelend is als je training om 06:00 begint

Volgens mij gaat nuchter trainen ten koste van je spieren. Maar misschien is er een voedingsdeskundige die ons hierbij kan helpen.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 17:45

Ik ben wel een beetje geschrokken door de reacties. Ik heb het boek vandaag gekocht en ik ben wel van plan om een poging te wagen.

Echter doe ik niet aan eiwit shakes. I.p.v. deze shakes neem ik noten of een stukje kaas.

pNg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 11:31

Ik ben sinds deze week begonnen.

Mensen die het boek kopen willen iets aan zichzelf veranderen.
Dit is geen dieet. Maar dit is een manier van hoe je wil leven.
Sporten hoort daarbij en gezond eten ook.

Voor de mensen die denken dat je jezelf hierbij moet uithongeren, probeer het eens uit.
Het is echt gevarieerd en ze geeft ook opties voor als je dingen niet lust.

Kritiek leveren is altijd erg makkelijk en begrijp ik ook best. Iedereen mag zijn mening geven. maar ik denk dat de topicstarter juist hoopt op mensen die ervaringen willen delen.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 11:51

Wat een prijzen staan er op die website :\ En natuurlijk val je af als je eet als een musje en daarbij gaat trainen. Ik kan haar absoluut niet serieus nemen met haar website vol dt-fouten (en met teksten die van de hand van een elf jarige lijken te komen) en dergelijke plaatjes: http://mykillerbodymotivation.com/wp-co ... 30x410.jpg :=

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 11:53

varieren heeft weinig te maken met uithongeren... Ik kan vandaag een bakje aardbeien, druiven en een rijstewafel eten en morgen een stuk ontbijtkoek, blauwe bessen en ananas. Dan varieer ik ook maar honger mezelf alsnog uit (even heel zwart wit gezegd)
Het dieet bevat echt veel te weinig kcal om gezond te kunnen eten.
Bovendien zijn haar claims echt flauwekul, om zo'n lijf te bouwen heeft uithongeren geen zin, dan zul je ook spiermassa op moeten bouwen en dat lukt je niet met zo'n eetpatroon. Eerder afbreken.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 11:58

En waarom verkoopt ze menstruatiecups op haar site? Wat heeft dat nu weer met afvallen te maken?

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 12:03

Bhriseis schreef:
En waarom verkoopt ze menstruatiecups op haar site? Wat heeft dat nu weer met afvallen te maken?

Alles wat je verliest is mooi meegenomen. Eh...

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 12:04

:=

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 12:06

Laurapalmer schreef:
Die bbg van Kayla Itsines ziet er idd wel goed uit!!maar dat dacht ik van kbm ook :')

En laatst zag ik dat Kayla heeft gezegd dat zij echt alles eet :+
Maar ze sport dan ook intens veel :')

Ben er 1 x mee begonnen voor 2 weken maar kon toen veel oefeningen niet doen door oude blessures... Toen maar zelf schema's gemaakt met oefeningen die ik wel kon :')

Obelix95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 12:11

Gisteren het boek besteld en hopelijk vandaag in huis.
Ik hoor er goede en slechte meningen over en wil graag mijn eigen draai eraan geven.
Sport momenteel al paar keer per week maar kom niet echt verder qua afvallen dus hoop dat ik hier wat dingen uit kan halen ^^

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 12:15

Ik ben bij dag 5 en mijn ervaring tot nu toe is volkomen positief . Ik doe de oefeningen nog niet , maar ik ben wel van plan om er z.s.m. mee te beginnen. Ik heb geen honger en snap ook niet dat mensen denken dat de hoeveelheid die je mag eten heel weinig is := De meeste gerechten zijn heerlijk ( dankzij het boek heb ik nu geleerd dat gezond ook lekker kan zijn ) en eten wat ik niet lust kan ik gewoon vervangen.

Ik raad het iedereen aan +:)+

Wat is er trouwens mis met het plaatje ? Ik zie alleen een mooie meid met harde buikspieren.

pNg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 12:26

@ _Femkeeex wat goed dat je zo lekker bezig bent.
heb gisteren de oefeningen gedaan. best pittig maar doe het gewoon zoveel ik kan.

Ik verwacht heus niet dat ik er zo als Fajah uit zal gaan zien. Maar het gaat erom dat je jezelf er lekker bij voelt toch?
Maak zelf ook vaak genoeg een spelfout en nou ja dan zit er wat fouten in het boek.. als je puntjes gaat zoeken om dit af te kraken denk ik waarom kijk je er dan naar..