Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Renske_W schreef:Ik heb lenzen gehad maar ben weer terug gegaan naar een bril.
Hier ook een afwijking in de cilinder. Heb destijds harde lenzen gehad. Maar dat was geen doen met het stof.
Altijd in de paarden gezeten en nu in het melkvee.
Mijn omgeving is gewoon te stoffig.
Vind het erg jammer, zou liever lenzen hebben dan een bril.
Inoterry schreef:Ik kan, helaas, niet tegen zachte lenzen en moest dus harde. Ben ook weer over gegaan op een bril vanwege het stof bij de paarden. En omdat ik het een paar keer heb gehad dat ik tijdens een hooikoorts aanval zo'n jeuk aan mijn ogen kreeg dat ik even vergat dat ik niet in mijn ogen mag wrijven dan en dat mijn lens ergens achter in mijn oog terecht was gekomen
Storm schreef:Renske_W schreef:Ik heb lenzen gehad maar ben weer terug gegaan naar een bril.
Hier ook een afwijking in de cilinder. Heb destijds harde lenzen gehad. Maar dat was geen doen met het stof.
Altijd in de paarden gezeten en nu in het melkvee.
Mijn omgeving is gewoon te stoffig.
Vind het erg jammer, zou liever lenzen hebben dan een bril.
Ik heb vroeger ook een harde lens gehad, maar vond dat niet fijn, ook inderdaad door het stof bij de paarden. Nu een zachte lens met cylinder is die bevalt me uitstekend.
wortel115 schreef:Ik heb sinds mijn 16e ook lenzen en draag mijn bril alleen s avonds even. Ik ben er erg blij mee. Met bril vind ik wel lastiger, omdat ik er dan langs ga kijken en dus niks zie. Sinds een paar jaar lenzen die meer zuurstof doorlaten (air optix) en rechts met cilinder. Al is het soms vervelend met stof in de zomer. Ik wil wel binnen een jaar mijn ogen laten laseren. Ik heb nu min 9 en zelfs met lenzen wordt het zicht niet beter als 80% ik merk met autorijden dat ik daardoor best beperkt ben. Zeker nu we geëmigreerd zijn en ik veel meer in de auto zit.
Arantes schreef:Ik gebruik al 11 jaar zachte lenzen en vind ze fijner dan een bril. Ik vind het fijn dat je geen randen hebt waar je tegenaan kijkt, je geen vieze vlekken hebt en er niet de hele dag wat op je neus staat/hangt. Ook zitten mijn wimpers vaak tegen het glas waardoor hij snel steeds vies is.
Nadeel is dat ik wel snel vind dat ik droge ogen krijg, en dat je ze eigenlijk niet heel lang mag dragen. Als je ze wel te lang draagt (meer dan 10-12 uur) gaan ze irriteren of worden ze wazig (en het is niet erg gezond voor je ogen).
Het liefst zou ik eigenlijk laseren om van al het gezeur af te zijn maar dat is helaas nu als student nog iets te prijzig.
frisian_love schreef:Inoterry schreef:Ik kan, helaas, niet tegen zachte lenzen en moest dus harde. Ben ook weer over gegaan op een bril vanwege het stof bij de paarden. En omdat ik het een paar keer heb gehad dat ik tijdens een hooikoorts aanval zo'n jeuk aan mijn ogen kreeg dat ik even vergat dat ik niet in mijn ogen mag wrijven dan en dat mijn lens ergens achter in mijn oog terecht was gekomen
Lens kan niet achter het oog komen, boven het oog bevindt zich een soort holte tussen het ooglid en de oogbol.
Daar kan hij wel komen, maar achter het oog is technisch onmogelijk