Wat doe jij bij hoofdpijn?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rena100

Re: Wat doe jij bij hoofdpijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 16:03

Ik heb eigenlijk alleen maar een aantal dingen geschrapt uit mijn dieet, gluten, zuivel, suiker en soja. Daarnaast let ik op 'slechte' e-nummers en probeer ik die ook zoveel mogelijk te vermijden.
Ik draai elk pakje om in de supermarkt en ik denk dat ik 80% laat staan omdat er wel iets in zit wat ik niet meer eet. Uiteraard ga ik af en toe uit eten en dan let ik niet op wat er precies in zit, maar de basislijn van mijn dieet is wel bovenstaande. Overigens, is het verstandig als je hiermee begint, dat je de eerste 3 weken geen enkele keer 'zondigt', maar je echt straks aan je dieet houdt, daarna kan je iets meer spelen, maar houdt je ten minste 70% aan. Om lekkere recepten te vinden kan je zoeken op paleo, dan past het heel snel in dit dieet, maar ik doe niet echt paleo, maar meer mijn eigen ding ;)

Het heeft mij echt heel veel geholpen en heb echt veel minder hoofdpijn.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 16:11

Meestal is een glas water drinken genoeg. Anders even liggen en ontspannen.

EsterW

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 16:24

Koffie (met caffeine), een glas rode wijn (alleen 's avonds hoor), veeeeel water (maar dat is dan eigenlijk al te laat), uit de zo'n/weg van fel licht/zonnebril op en pijnstillers. Bij 'gewone hoofdpijn' 2 paracetamol, bij de 'ik ga scheel zien en praat met dubbele tong-hoogdpijn' 4 paracetamol en 2 ibuprofen in 1 x en dan een uur liggen als het even kan (wat meestal niet lukt ivm werk...).

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 17:34

Ehh bij hoofdpijn?

Morfine (in hoge dosering), lumbaalpunctie (ruggenprik) of drain/shunt erin/reviseren. Haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 20:05

Ik blijf stug doorgaan met waar ik was , en dan op tijd naar bed . Ben niet zo fan van allemaal troep etc in mijn lijf :o

Heb zelden koppijn dat scheelt

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 20:09

Paracetamol of even slapen :)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 22:55

Ik ben eigenlijk wel gechoqueerd over hoeveel mensen hoofdpijn bestrijden met pijnstillers...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 22:56

Veulen84, wil je komen kijken hoe ik erbij lig als ik dat niet doe?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 23:00

Mits je je aan de dosering houdt en je niet te vaak hoofdpijn hebt is er ook niets mis mee om ee pijnstiller te nemen. Zolang we het maar niet hebben over normale pijnstillers.

Heb je er vaak hoofdpijn en miet je regelmatig naar de pijnstillers grijpen is het uiteraard verstandig om naar de dokter te gaan om naar een eventuele onderliggende oorzaak opzoek te gaan.

Hier bij migraine ook 2 paracetamol en lekker een uurtje slapen.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 23:01

Ik heb clusterhoofdpijn. Ik gebruik sumatriptan/imigran injecties en neusspray. Verder zuurstof, en ik slik preventief verapamil.
Ik ben helaas al bijna een jaar de klos, nog geen enkele dag aanvalsvrij geweest.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 23:03

Eoweyn_x schreef:
Ik heb clusterhoofdpijn. Ik gebruik sumatriptan/imigran injecties en neusspray. Verder zuurstof, en ik slik preventief verapamil.
Ik ben helaas al bijna een jaar de klos, nog geen enkele dag aanvalsvrij geweest.

Oe das wel heftig. Sterkte.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 23:03

Veulen84 schreef:
Ik ben eigenlijk wel gechoqueerd over hoeveel mensen hoofdpijn bestrijden met pijnstillers...

Er zit natuurlijk een verschil tussen hoofdpijn en migraine, ik noem mijn migraine eigenlijk altijd hoofdpijn, andere mensen noemen weer iedere hoofdpijn migraine (net zoiets als griep en griep, sommige mensen noemen een beetje ziek zijn een griepje hebben, andere mensen bedoelen met griep ook echt de griep die jaarlijks vastgesteld word en heftiger is dan gewoon ziek zijn). Pijnstillers nemen bij migraine vind ik niet gek, bij ieder hoofdpijntje wel.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 06:47

Veulen84 schreef:

Er is zoveel verschil tussen hoofdpijn en hoofdpijn... Ik heb dagelijks ernstige hoofdpijn, ook wel suïcide hoofdpijn genoemd. Dit komt dus door extreem hoge druk in de hersenen wat je niet oplost met een paracetamol of iets. Morfine in hoge dosering verlicht t zelfs alleen maar en haalt t lang niet weg, maakt t meestal nog niet eens te doen. Zélfs drains/shunts die de druk verlagen halen de hoofdpijn nooit weg.

Echter als er niets aan gedaan wordt wordt je blind, blijvend blind en hersenbeschadiging/hersenletsel heb ik helaas al.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 06:52

ik slik een Naproxen.. werken bij mij het beste. Ze zijn me eens zijn voorgeschreven na ontzettende spanningshoofdpijn (waar ik voor behandeld door een fysio in combi with diazepam).

Overigens is dit niet heel regelmatig (meer).

Ik had overigens (8-5 jaar geleden) dagelijks hoofdpijn tot ik met de pil stopte en overging op spiraal.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 06:58

Eoweyn_x schreef:

De sumantriptan gebruik ik ook. Verapamil niet meer, nu als test propranolol.

Zit nu alweer dag 3 aan de Sumantriptan, anders gaat werk echt niet.

Naproxen, paracetamol kan ik eten als snoepjes en nog heeft het geen zin.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 07:12

Ik ben voor veel medicatie allergisch dus ik gebruik tramadol. Bij mij is de hoofdpijn dan wel migraine. Ik probeer het soms nog wel eens met paracetamol omdat ik niet te vaak tramadol wil nemen, maar vaak doet dat weinig/niks.

Valentijn5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 18:20

Paracetamol

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 18:27

Spanningshoofdpijn kan ik vrijwel goed negeren.
Maar migraine ben ik altijd echt goed ziek van geweest.
Nu weet ik wel dat als ik te zwaar eet op een dag en ik krijg migraine dat ik weet waarvan het komt.
Bijvoorbeeld 's middags pannenkoeken en 's avonds friet is funest...

Heb al aardig wat medicatie genomen gehad, tot codeïne aan toe.
Nu werkt enkel de Speedifen 400 zakjes nog echt goed, die neem ik dus enkel wanneer niet uit te houden.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 18:36

oomens schreef:
Hoofdpijn is meestal een teken dat de laatste kop koffie te lang geleden is, en dan is de remedie uiteraard koffie drinken.

Hehe, nog een caffeine junk hier. Vooral in het weekend wil mijn caffeine omloop nog wel eens een te hoog gehalte aan bloed krijgen.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 18:39

2 Paracetamol
Als ik het heb heb ik het gelijk goed

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 18:40

_Alarm_wlkp schreef:
Spanningshoofdpijn kan ik vrijwel goed negeren.
Maar migraine ben ik altijd echt goed ziek van geweest.
Nu weet ik wel dat als ik te zwaar eet op een dag en ik krijg migraine dat ik weet waarvan het komt.
Bijvoorbeeld 's middags pannenkoeken en 's avonds friet is funest...

Heb al aardig wat medicatie genomen gehad, tot codeïne aan toe.
Nu werkt enkel de Speedifen 400 zakjes nog echt goed, die neem ik dus enkel wanneer niet uit te houden.

Ehmmm, codeïne is bij mijn weten een hoestprikkel remmer :o

Bij fikse hoofdpijn neem ik een paracetamolletje. Migraine helpt bij mij niets tegen, heb gelukkig niet vaak aanvallen. Maar dan sluit ik me een aantal dagen op in een zeer donkere kamer met een emmer naast mijn bed

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 18:46

Liselot schreef:
Ehmmm, codeïne is bij mijn weten een hoestprikkel remmer :o

Jouw weten klopt, maar is gebrekkig. Codeine is een opiaat, dus een pijnstiller, en zoals vele opiaten onderdrukt het de hoest prikkel en heeft ook een algemeen dempende werking op de ademhaling.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 18:54

Ik neem meestal een groot glas cola. Helpt vrijwel altijd genoeg om het draaglijk te maken :) Maar ik heb dan bv ook geen migraine en ik vind hoofdpijn niet zo heel erg. Ik neem er dus nooit pijnstillers voor eigenlijk. Vroeger had ik er heel veel last van, tegenwoordig een stuk minder.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 19:01

Ik heb bijna elke dag hoofdpijn. Dus ik heb wel wat middeltjes.
Ibuprofen neemt de meeste hoofdpijntjes weg,
soms blijven ze hangen, dan neem ik pijnstilling die ik op recept krijg.
Ik gebruik ook toco tholin olie, dat trekt de pijn naar je voorhoofd. als je dan gaat slapen trekt het wel weg meestal.
Koud washandje op je voorhoofd en nek.
Inderdaad veel drinken, weinig koffie (cafeine kan slechte invloed hebben)
Verder voor migraines(die krijg ik altijd achter mijn (meestal linker) oog) druk ik er een icepack op.
En verder is een warme douche soms effectief.
De bossen in, helpt bij lichte hoofdpijn of om bij te trekken na migraine aanval.
Zon doet me geen goed (lokt migraine uit, net als lang aan 1 ding zitten voor bv school of werk) dus zonnebril/pet.
En verder is het wondermiddel: afwisselen in werkzaamheden en regelmatig pauzes nemen waarbij je aan niks denkt.
Als ik te lang aan bv mn scriptie werk (en geloof me dat gaat 7 / 8 uur achter elkaar door) dan krijg ik daarna een aanval. je wordt gelijk terug gefloten.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 19:02

Ik slik elke dag 20 mg amitriptyline voor mijn hoofdpijn en waar nodig 2x 400 mg ibuprofen. Ook hier wisselende druk in het hoofd wegens een cyste op de hersenstam.