Dochter van 2 jaar blijft hoesten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 09:42

He storm wat vervelend, en wat duurt het al lang.. Luuf op de borst is onschuldig maar vaak wel prettig. Is het alleen hoesten? Geen gesnotter of verhogingen? Kun je de katten eens 2 weken uit logeren sturen? En verder wat hier al gezegd wrdt (en al van plan bent ;) ) door laten verwijzen. Vind dat de huisarts daar erg lang mee wacht ook..

DiantaM

Re: Dochter van 2 jaar blijft hoesten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 09:47

Hoe vaak ben je terug geweest naar de huisarts ? Bizar dat je nier eerder doorverwezen bent

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-16 09:48

chocobroodje schreef:
He storm wat vervelend, en wat duurt het al lang.. Luuf op de borst is onschuldig maar vaak wel prettig. Is het alleen hoesten? Geen gesnotter of verhogingen? Kun je de katten eens 2 weken uit logeren sturen? En verder wat hier al gezegd wrdt (en al van plan bent ;) ) door laten verwijzen. Vind dat de huisarts daar erg lang mee wacht ook..

Geen gesnotter en geen verhoging nee. Echt alleen dat hoesten.
We gaan volgende week 3 weken op vakantie. Geen katten daar en daar had ik ook al aan gedacht. Ben benieuwd wat zuid Frankrijk voor haar hoesten doet. En mocht ze echt allergisch voor de katten zijn, dan moeten we daar een oplossing voor zoeken, desnoods buiten de deur.

Tulandro, ik denk dat ik minimaal 8 keer bij de huisarts ben geweest. Hoop nu dus echt op een doorverwijzing.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 09:49

Dat zou voor mij een reden zijn om ook gelijk op zoek te gaan naar een andere huisarts!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 09:53

Die H.A. had toch op zijn minst een allergietest kunnen laten doen,hij zal vast wel weten wat voor dieren je in huis hebt toch? En dan nog,testen op huisstofmijt zou die sowieso moeten laten doen.
Het is duidelijk dat haar longen geiriteerd zijn.

Idd. probeer een andere H.A. te vinden.
Laatst bijgewerkt door gohya op 04-06-16 09:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 09:53

In plaats van sojamelk kan ik lactosevrije melk aanraden. Het schijnt zo te zijn dat mensen met een overgevoeligheid voor lactose ook snel een overgevoeligheid voor soja ontwikkelen dus daar schiet je dan niet zoveel mee op.

Drinkt ze water? Mijn oudste is ook een hele moeilijke drinker (lust eigenlijk alleen chocolademelk, koffie en frisdrank) maar water vindt ze dan wél weer lekker. En het is nog gezond ook. En anders gewoon blijven aanbieden.

Mijn gevoel zegt dat het hem in de melk zit maar ik denk dat je er goed aan doet om een verwijsbrief te vragen naar longarts/kno-arts/allergoloog/kinderarts. :j

Wilde vragen of het geen schimmel kan zijn maar jullie hebben een relatief nieuw huis volgens mij dus dat lijkt me onwaarschijnlijk.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-16 09:55

Tulandro schreef:
Dat zou voor mij een reden zijn om ook gelijk op zoek te gaan naar een andere huisarts!

Ik zit bij een HAP waar meerdere huisartsen in dienst zijn. Ik ben normaal gesproken zeer tevreden over hun en kom er al lang, ik zou er nog niet weg willen. Mijn zoon had verborgen reflux en dat is daar prima behandeld. Ze nemen me -normaal- erg serieus en alleen hierbij zijn ze wat laat met doorsturen maar ben verder écht erg tevreden daar.

Er is wel een voorgesteld dat er een bloedtest en meerdere testen gedaan kunnen worden, maar om haar jonge leeftijd (ze is vorige maand pas 2 geworden) wilde hij eerst die puffers proberen en ik was het daar wel mee eens, een klein meisje al die tests laten doen, vind ik ook zo sneu en ik hoopte ook dat de puffers zouden helpen.

Edit;
Lente; water vind ze niet lekker, ze krijgt overdag limonade. Dat drinkt ze redelijk goed.
Er is geen schimmel in huis gelukkig.
Laatst bijgewerkt door Storm op 04-06-16 09:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 09:58

Mijn zusje heeft dit ook jaren gehad, uiteindelijk bleek het chronische bronchitus en heeft ze ook jaren antibiotica gehad. Uiteindelijk is ze er overheen gegroeid maar het heeft lang geduurd, ook omdat de artsen lang hebben ontkend dat er iets was.
Succes :(:)

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 10:05

wisselen de eczeem en de benauwdheid/hoesten elkaar af?

Dit klinkt als mijzelf als kind, wanneer ik onder de eczeem zat kon ik ademhalen. Wanneer de eczeem wegtrok werd ik benauwd. Uiteindelijk bleek ik bronchitis/astma te hebben met constitutioneel eczeem. De eerste stap bij ons thuis was dat er geen dieren mochten zijn, geen stof, geen vloerbedekking en minimale knuffels en absoluut geen hete lucht verwarming. Huisstofmijt was echt nummer 1 in mijn allergenen lijstje. Daarnaast leek melk ook een boosdoener al ben ik dat altijd wel blijven drinken.

Ik ben er overheen gegroeid gelukkig en heb nog minimaal last van eczeem en benauwdheid. Alleen vogels moet ik ver weg van blijven en veel melk drinken is niet verstandig.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 10:09

Herkenbaar.
Bij onze jongste ook zo aan het tobben ermee geweest (Begonnen toen ze 13 maanden was).
Uiteindelijk doorgestuurd naar een kinder-longarts.

Als puffers had ze al, Ventolin, Flixotide en Atrovent.

Altijd hoesten en regelmatig tot spugen aan toe. Griepje eindigde bij haar vaak in een longontsteking.
Is op van alles en nog wat onderzocht maar nergens was er een oorzaak te vinden. Geen allergie, geen taaislijmziekte. De arts had bij haar altijd het idee dat er ergens een trigger was die het bij haar uitlokte. Maar nooit kunnen vinden.
Wel: geen knuffels in bed, geen gordijnen, speciaal beddengoed, geen verwarming aan op de slaapkamer (ook niet met de winter), veel frisse lucht

Wat bij haar wel werkte was de flixotide vervangen voor de Qvar. In principe hetzelfde maar fijner van nevel waardoor het beter verdeeld werd in haar longen.
Had er daarnaast ook een neusspray die ze dagelijks voor het slapen gaan moest gebruiken.

Ondertussen is ze nu 11 jaar, en gaat het de laatste 2 jaar goed, geen longontstekingen meer gehad. Pufjes hebben we zelf langzaam aan afgebouwd en gebruikt ze alleen af en toe nog eens met gym.

Overigens heeft ze astma met daarbij aanvallen van bronchitis.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 10:53

Bij aanleg voor allergie of problemen met slijmvliezen geeft minderen/stoppen met koemelk vaak een enorme verbetering. Een arts zal hier overigens niet snel mee komen, sowieso zijn allergietesten niet altijd betrouwbaar.
Sojamelk zou ik niet voor kiezen, in veel gevallen geeft soja ook reacties.
Het is een misvatting dat kinderen melk nodig hebben. Als ze gevarieerd eten kunnen ze prima zonder. Mijn beide kinderen zijn echt enorm opgeknapt.
Ik zou het echt gaan overwegen. En dan dus ook een poosje geen toetjes etc.
Wij geven fruit, appelmoes of een waterijsje als toetje. Verder drinken ze limonade, thee, water, roosvicee en sap. Een kind van 2 zou ook prima moeten kunnen met een slokje water 's avonds en/of 's nachts. En dan bij het ontbijt een bekertje thee of sap aangelengd met water. Is maar net waar ze aan gewend raken.

Ik zou persoonlijk dit eerst een maandje proberen voordat ik naar de arts zou stappen die ws zwaardere medicijnen voorschrijft. Mocht een koemelkvrij dieet niet werken, kan je altijd verder kijken.

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 19:32

Zowel mijn opa als een vriend van mij hebben astma en verdragen beiden geen zuivel. Yoghurt gaat nog wel, maar van (koe)melk en alle varianten daar op krijgen ze het benauwd en veel slijm ophoesten. Het is zeker het proberen waard!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-16 19:39

Ze heeft vandaag bijna geen zuivel gehad. Wel een (room)ijsje van oma maar die had ze al nog voordat ik kon zeggen dat ik daar mee wilde stoppen. Vanavond heeft ze wat vruchtensap gehad voordat ze naar bed ging. Ze ligt nu wel flink te hoesten in bed maar ik wacht even af hoe de rest van de nacht gaat.

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 19:50

Wat rot dat het maar niet over gaat. Ik hoop dat het koemelkvrij even werkt! Vergt wel doorzettingsvermogen en goed de omgeving inlichten! Het is eerst even doorbijten en kijken of het lukt maar op een gegeven moment zit het in je systeem/ritme en zou je na 4-5 week resultaat kunnen zien. Als het de koemelk allergie is tenminste, wat ik voor je hoop want dat lijkt me nog het makkelijkst te overkomen!

PLK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 19:55

Kinkhoest.

even een kweekje maken op deze bacterie en idien correct dan ABkuur

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 20:02

Ik zou oppassen met Viks bij die kleintjes, eucalyptus irriteerd de luchtwegen, dan kun je beter een baby variant kiezen.

Zou ook zeker even met koemelk stoppen om te kijken of dat helpt.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 20:06

Rindin schreef:
Misschien helemaal niet logisch, maar kan ze wormpjes hebben? Die gaan toch ook wel eens in de longen zitten? Of roep ik nu iets heel doms?

Ze gaan niet in de longen zitten, maar mijn dochter ging inderdaad ook altijd erg hoesten van wormpjes.
Verder inderdaad gewoon een doorverwijzing naar de longarts vragen hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 20:15

Toch kinkhoest? Kinkhoest kan wel een jaar duren voor het over is. Heb het als kind ook gehad en zijn er een jaar zoet mee geweest.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 20:50

Luuf (en dat soort middeltjes) juist niet gebruiken bij mogelijk hypereactieve luchtwegen.
Je kunt daarmee ook juist benauwdheid opwekken. ZIe ook de waarschuwing op de verpakking.

Zowiezo zou ik bij serieuze verdenking van een probleem groter dan een verkoudheidje niet op eigen houtje met zelf medicatie aan de slag gaan. Zie het luuf voorbeeld. Of een hoestondrukker geven terwijl hoesten soms juist wenselijk is enz.

Ons kind kreeg n.a.v veel hoesten en mijn astma op 2 jarige leeftijd een allergie bloedtest. Dat is even niet leuk, maar je moet het ook niet te groot maken. Ze zijn het zo weer vergeten. Wie weet kun je door de uitslag de oorzaak van het hoesten wegnemen. Pufs doen dat natuurlijk niet en kunnen bijwerkingen hebben. Ik heb als ouder gestaan op oorzaak vinden ipv klachten bestrijden met pufjes.

Bij ons meisje is het hoesten uiteindelijk vanzelf afgenomen en uiteindelijk gestopt. Hopelijk blijft het weg.

Succes ermee. Dit is geen doen voor je arme kleintje.

Edit: kinkhoest werd geloof ik met een bloedtest uitgesloten.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 22:51

Mijn zoon heeft een paar jaar geleden ook zo gehoest (tot overgeven aan toe), ging nachten door en kon daardoor ook niet meer naar school vanwege oververmoeidheid. Hij kreeg allerlei middeltjes tegen bronchitis en aanverwante zaken, maar niets hielp. Hij is ruim 3 maanden van school geweest en na bloedonderzoek bleek dat hij kinkhoest had. Aangezien het al wat begon te minderen, deden ze er niets meer aan. Vorig jaar kreeg hij het nog een keer, maar daar waren we snel genoeg bij door meteen voor een bloedtest te gaan en waardoor hij 'maar' 6 weken thuis heeft gezeten. Geen idee of dit ook voor jouw dochter van toepassing is, maar je zou bij de HA kunnen vragen of hij/zij dit in ieder geval zou kunnen laten uitsluiten.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-16 22:55

Ik wil haar zeker laten testen op kinkhoest. Ik weet wel dat AB niet helpt, kinkhoest is echt uitzieken. Ik heb het zelf ook gehad toen ik een jaar of 20 was en ben er toen een half jaar mee zoet geweest.

Eigenlijk hoop ik het hardste dat het kinkhoest is. Geen astma, bronchitis of koemelkallergie. Ze hoest vanaf augustus. Als het kinkhoest zou zijn, dan lijkt me dat het eind binnenkort in zicht zal komen.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 23:02

Als je koemelk vrij wilt gaan moet je ook goed de verpakkingen van je voedsel gaan lezen. Zo zit het alleen al in vrijwel al het brood (AH en jumbo hebben al geen lactosevrij brood, de aldi wel). Dat echt uitbannen is een flinke klus! Denk dan ook om ingredienten als lactose en wei(poeder) dat is beide ook koemelk. Overigens bevat melk van andere dieren, zoals geiten en paarden, ook lactose. Als ze daar gevoelig voor is valt dat dus ook af.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 23:03

Klinkt als astma of bronchitis of een combinatie, vooral ook omdat er eczeem in het spel is.
Je longen voelen heel ' kort' tijdens een aanval, zitten vol slijm, je krijgt geen lucht en van het hoesten geef je over.
Drammen bij de huisarts! Dit kan zo niet langer.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 23:17

Misschien een tip: ik heb ook astma en van flixotide krijg ik juist een extra hoestprikkel. Nu gebruik ik de Easyhaler (stofnamen Formoterol en Budesonide) en die werkt veel beter voor mij. Je hoeft dan ook niets te puffen, maar je drukt op de knop en daarna hoeft ze alleen een keer goed in te ademen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-16 23:33

Net de meest vreselijke hoestbui achter de rug. Kindje werd helemaal blauw en raakte in paniek. Mijn man is niet thuis. Had bijna 112 gebeld maar zakte daarna weer weg. Nu slaapt ze weer maar iedere minuut of minder hoest ze in haar slaap.
Weet gewoon niet meer wat ik moet doen ;(