Op naar het ziekenhuis amandelen verwijderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 16:32

Dat doen ze inderdaad uit preventie. Het kan namelijk ook fout gaan daar weet ik alles van. Bij mij bleef het dan ook niet bij een nachtje!
Laatst bijgewerkt door vienna1987 op 01-06-16 16:34, in het totaal 2 keer bewerkt

Renaatt92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 16:32

Succes! Ik vond ijsjes helemaal niet fijn. Ik had gewoon blokjes ijs in mijn water en dronk dat op.

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 16:37

Sterkte!

Ik moest ook een nachtje blijven hoor, doen ze tegenwoordig bij volwassen meestal, omdat de kans op nabloedingen de eerste 24 uur groot is. Dan kan je meteen terug naar de OK mocht het gaan bloeden.

Ik vond het trouwens erg tegenvallen :+ De operatie zelf en de dag daarna was prima, deed wel zeer maar was nog goed te doen. Dag drie was rot, maar daarna ging het elke dag een stukje beter. Kon alweer kleine dingetjes eten enzo. Ik vond het eigenlijk allemaal wel meevallen. Had ook morfine mee gehad van het ziekenhuis, maar die had ik niet nodig.
Dus alles ging eigenlijk prima, tot dag 6... Na 5-7 dagen komt de korst los die op de wond zat. Ik wist niet wat me overkwam :') Echt alles deed zo'n verrekte veel zeer! En de pijn straalde uit naar m'n oren, dus met elke keer slikken deden m'n oren ook erg veel pijn. Het is zelfs even zo erg geweest dat ik een slok water in m'n mond nam, vingers in m'n oren stopte en dan pas kon slikken. Ik heb toen nog een dag of 4 alleen maar vla en ijsjes gegeten. En toch ook die morfine maar aangebroken.

Ik kon geloof ik 12 dagen na de operatie weer een beetje normaal eten. Nog geen hele zure/zoute/scherpe dingen en nog niks hards, maar de rest ging wel weer. Het heeft alleen bijna een maand geduurd voordat ik weer tomaten kon eten, die dingen bleven maar pijn doen :P

Ik ben 5 kilo afgevallen in die twee weken, het heeft bijna twee maanden gekost om dat er weer aan te krijgen.

Edit: Ik ben trouwens wel erg blij dat ze er uit zijn! Het was even twee weken afzien, maar ik ben nu echt veel minder snel ziek.
Laatst bijgewerkt door Sanned op 01-06-16 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 16:40

Beterschap alvast, hopelijk is alles goed gegaan en heb je dit keer niet al teveel last van de narcose.

Ik heb ze in november 2015 laten verwijderen, idd omdat elk virusje hard binnen kwam / erger werd. Maar was nooit erg genoeg. Totdat ik een week lang niet heb kúnnen eten en 3 dagen niet kón drinken. Werd bij de huisarts steeds weggestuurd, ja was wat rood, neem maar een paracetamol en thuis uitzieken. Zaterdagmiddag ging het niet meer, huisartsenpost gebeld en toen ik daar was kon ik blijven. Zó blij was ik. Heb toen 4 dagen aan het infuus gelegen, vocht en medicatie, was dusdanig ontstoken dat keel letterlijk dichtzat. Infectie moest eerst slinken voordat ze eruit konden. Helaas niet gelukt me in te plannen voor spoed OK, dus mocht na 3 dagen thuis weer terug en toen zijn er eruit gehaald.

Mijn eerst gedachte na de OK: "Eindelijk, ik kan weer slikken".

Pijn viel mee, maar goed, komt bij mij vooral omdat de twee weken ervoor veel erger was......veel koud gedronken, ijsjes etc. Maar last van gehad achteraf? Nee absoluut niet. Voor, ja was verschrikkelijk.....

En idd nachtje ter observatie.

sandorra

Re: Op naar het ziekenhuis amandelen verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-16 19:49

Ik ben er weer flink beroerd en veel pijn ....ijsje 3 heb ik ondertussen......tot later

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 19:51

Sterkte en beterschap.

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 21:08

beterschap!

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 21:11

Bij kinderen vallen die amandelen verwijderen wel goed mee. Maar als volwassenen is dat zo simpel nog niet. Risico's zijn ook wat groter, maar daarom zul je een nachtje moeten blijven. Veel succes en een goed herstel. Koude pudding en ijs zullen je beste maatjes worden. :j

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-16 21:40

Zo... narcose ging dit keer perfect. Wakker worden wat minder......direct veel pijn. Nu ijsje nr ????? Ben de tel kwijt......straks kijken of we de medicijnen kunnen slikken.... praten en slikken wil heel moeilijk.....nu ook coldpack op mijn keel :brr: :brr:

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 21:44

Beterschap! En hopelijk voel je je snel beter :(:)

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 21:53

Beterschap!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 22:00

sandorra schreef:
Zo... narcose ging dit keer perfect. Wakker worden wat minder......direct veel pijn. Nu ijsje nr ????? Ben de tel kwijt......straks kijken of we de medicijnen kunnen slikken.... praten en slikken wil heel moeilijk.....nu ook coldpack op mijn keel :brr: :brr:

Komt goed! Ik was de dag erna nog aan het overgeven maar t wordt snel beter. Veel drinken ook s nachts om de korst zacht te houden. Dan geneest het makkelijker en doet het minder pijn.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 22:11

oei dat is niet fijn veel sterkte rustig genezen

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 22:15

En heel veel koud drinken! Is even rot de eerste slok maar daarna zo lekker :+:
Ik vond de pijn de dag van de operatie verschrikkelijk, maar daarna ging het snel beter. 2e dag eigenlijk hetzelfde als een keelontstekingen pijn werd dan ook snel minder omdat de wondjes dicht gaan.
Groot voordeel; je bent nu niet benauwd.
Probeer niezen en hoesten te voorkomen.

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-16 15:05

Valt mij vies tegen tot nu toe.......zolang ik maar goed koel en veel ijsjes eet lukt het wel...straks rond 19.30 lekker naar huis

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 15:15

Vervelend TS, heel veel beterschap.

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-16 09:02

Vannacht heerlijk in eigen bed geslapen 2x wakker geweest. Vanmorgen maar weer o tegen met ja hoe kan het ook anders waterijsje..... Pijn is goed te doen met alleen paracetamol.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 09:31

Klinkt goed :) Drink je s nachts ook als je wakker wordt? Merkte bij mij toen dat dat wel heel veel hielp tegen de pijn in de ochtend

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 09:36

Sterkte en beterschap TS!

Blij dat ik er al van af ben, ze zijn bij mij eruit gehaald toen ik 3/4 was. Ik weet nog dat ik heel boos was op m'n moeder toen ik wakker werd, omdat ze me dit had aangedaan. :')

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 10:06

Hee TS, ben heel benieuwd hoe het nu met jou is?

Bij mij zijn afgelopen dinsdag de amandelen eruit gehaald.
Gisteren een slechte dag gehad met veel pijn, maar in geheel vind ik het nog erg mee vallen.

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 22:27

Sterkte met herstellen!

Ik vond het zo tegenvallen (ik was 29), terwijl ik juist daarvoor mijn broertje had gezegd dat hij zich aanstelde toen die van hem werden verwijderd :=

En wat nog erger was, was dat ze binnen de kortste keren terug kwamen en ik 3 maanden later weer aan de beurt was. -O- Inmiddels zijn ze écht weg en ik ben er zo blij mee. Eindelijk verlost van al die ellende van keelontstekingen. Hou dat gewoon in je achterhoofd :j

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 07:30

Dank je :)
Gisteren wel afgebouwd al met de ibuprofen. Slikken gaat eigenlijk wel goed wat eten betreft.
Eet 'savonds gewoon alweer maaltijdsalades. Lekker koud en veel haha
Overdag eet ik nog wat minder, krijg nog niet heel veel weg, maar 'savonds dan best honger.
Ben wel blij dat eten wel redelijk gaat.

Het doet pijn, maar valt me eigenlijk heel erg mee.
Ben net 30 geworden.

Hoe oud was je broertje dan toen hij geopereerd werd Saskia?
Ik hou ook zeker in mijn hoofd hoe vreselijk het was al dat ziek zijn...
Vervelend dat ze bij jou weer terug zijn gekomen... had ik nog niet eerder van gehoord dat het kon...

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 07:45

Hoe gaat het ts?

Bij mij gaan ze er einde vd zomer uit. Fijn om ervaringen van anderen te lezen.