Obstacle runs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 21:45

Winged schreef:
Voor de noorderlingen: begin juli is de kardingerun in groningen. In oktober caveman challenge in Exloo.

Caveman challenge ga ik opzoeken, is ook aardig dichtbij.
Voor de kardingerun hebben we inmiddels een team van 13 mensen! Zin in :):)

anne_bento

Re: Obstacle runs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 22:53

Ach ik heb ook weinig kracht, train wel maar monkey bars bijvoorbeeld red ik nog niet, verder loop ik hooguit 5 km hard en de langste hardloop afstand die ik heb gelopen is 10 km. Toch loop ik obstacle runs van 19 km. Niet te vergelijken, tis afwisselend en dat houdt het super leuk! Overigens kun je obstakels gewoon overslaan als je ze niet red :-) het is zwaar, dat is iets dat zeker is, maar het is zo leuk dat je zeker nog een keer wilt!

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 00:13

Dat is steggelen! Foei!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-16 06:56

Ik ben zo benieuwd wat ik ervan ga vinden! Ik loop ook tussen de 5 en 10 km hard, zo'n 3 keer per week.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-16 09:03

Winged schreef:
Voor de noorderlingen: begin juli is de kardingerun in groningen. In oktober caveman challenge in Exloo.

Ik zal mij opgeven voor de caveman challenge! Thanks!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-16 18:16

Nou de strong viking zit erop. Ik vond het leuk om een keer te doen, maar het wordt geen hobby van me. Ik vond het jammer dat ik sommige dingen niet kon, zoals touwklimmen. Wel erg gelachen bij het kruipen door de modder.
Het leukste was toch wel het mooie uitzicht bij de douches :D

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 22:53

Haha dat uitzicht was het vast allemaal waard!

(helaas is er bij de Strong Sister Run die ik ga doen voor mij niet zo veel uitzicht, alleen maar vrouwen :+ )

Dat touwklimmen vraag ik me ook af, hoe leer je dat als je geen survival parcours in je achtertuin heb? Op school kon ik dit ook al niet.
Hoe ging het verder met andere arm-dingen (monkey bars ofzo?).
Dat zijn absoluut de dingen waar ik het meest van ga balen waarschijnlijk, want ik kan dat echt niet :')

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 06:32

De monkey bars waren heel glad door de modder, na de derde lag ik eraf. Mijn zusje had ze wel allemaal, geen idee hoe ze dat voor elkaar kreeg.
Tja, touwklimmen oefenen.. misschien in een speeltuin?? Ik sta voor de klas, bij ons hangen ze in de gymzaal. Wil niet zeggen dat ik er dan elke keer in hang hahaha.

Verder zorgen dat je bij een groepje sterke mannen loopt, dat helpt ook wel.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 08:39

Jammer dat je niet meteen heel enthousiast bent, maar de 1 vind het nou eenmaal helemaal geweldig en de ander minder :)
Ik vond het weer heerlijk! Ik kan ook lang niet alles hoor... touwklimmen lukt me uiteindelijk wel, maar niet omdat mijn techniek goed is, die kan ik namelijk ook nergens oefenen helaas, maar als je armen sterk genoeg zijn kom je al een heel eind met jezelf omhoog hijsen haha.
Monkey bars lukt mij vaak ook niet, voornamelijk omdat ze gewoon veels te glad zijn. Ben thuis wel hard aan het trainen (heb thuis een pull up bar) want mijn doel is toch wel om dat dit jaar nog te kunnen.
Verder heb ik voor het eerst de half pipe gehaald zelf! Best trots op want vorige keer gleed ik vanaf halverwege zo'n beetje al naar beneden, dus vooruitgang! :)

Valt me trouwens op dat je als vrouw altijd wel veel hulp krijgt, wat soms ook wel jammer is. Sommige muurtjes zou ik best zelf redden maar zodra ik ook maar heel even niet snel genoeg omhoog kom staat er meteen 3 man om je heen om je erover heen te slepen. Heel aardig hoor maar ik zou het ook wel eens zelf willen proberen haha. Nouja goed bedoeld :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 10:07

Qua hulp viel het nog wel mee, het merendeel hebben we zelf gedaan. Bij hoge muren wel hulp gehad.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 19:36

Ik vond het weer heerlijk. Die "fjord drop" is toch wel mijn ultieme favoriet hoor :):) Alles gehaald behalve de "flying ragnar". Alweer -:(- Ik moet toch eens gaan trainen op het springen, leek wel een kikker geloof ik :))
Vanavond inschrijven voor de Brother edition en dan gaan we voor 19km klim en klauter plezier :9

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-16 20:23

Ja die flying ragnar.. daar moet je echt ver voor springen! Heb al 2 dagen flink spierpijn haha

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 22:54

Haha noisy :+

Ik heb al heel veel runs gelopen. Ik train nu voor de Iron Viking. Deze willen we in 2018 gaan lopen.

Afgelopen run van sv kon ik niet mee doen vanwege een blessure. Ondertussen train ik wel weer op mijn eigen niveau dus het is even weer een kwestie van doorbouwen :j

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-16 06:22

Hoe zien jouw trainingen eruit?

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 08:16

Ik roei een keer per week op maandagavond. Dit is vooral stabiliteit en kracht trainen.

Op dinsdagavond doe ik eerst een uur yoga en daarna een uur kickboksen.

Op woensdag start ik de dag altijd met hardlopen. Ik loop hierbij rond de 10 km.
Die middag of avond train ik 1,5 uur kracht in de sportschool waarbij ik veel werk met mijn eigen lichaamsgewicht en explosieve oefeningen.
Donderdag loop ik vaak een herstel rondje. Ik loop dan 7 km hard.
Vrijdagmorgen doe ik een uurtje yoga en daarna nog een uur kracht, net als woensdag.
Zaterdag is rust :D
Zondag loop ik altijd een verdere afstand. Zo rond de 18-23 km hard :j

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-16 10:51

Ehhh en je werkt ook nog?? Hoe oefen je het touwklimmen?

Ik heb geen kinderen, maar echt wel moeite om het sporten goed te plannen.
Bij mij ziet een week er zoiets uit.

Maandag: werken, na werk paard verzorgen en rijden. Evt kwartiertje krachttraining armen.
Dinsdag: na werk paard verzorgen en longeren of rustdag. Hardlopen 7-10 km.
Woensdag: vrij, in de ochtend paard verzorgen en paardrijden, 's avonds hardlopen als ik de dinsdag niet kon, anders krachttraining armen/schouders/buik.
Donderdag: na werk paard verzorgen, longeren of rustdag.
Vrijdag: na werk paard verzorgen, paard rijden. Bij mooi weer 's avonds fietsen, 15-20 km. Als ik geen run in het weekend heb ga ik vaak hardlopen ipv fietsen.
Zaterdag: paard verzorgen en rijden, rust als ik zondag een run heb. Anders vaak nog fietsen/wandelen of krachttraining.
Zondag: paard verzorgen, longeren of rustdag. Komende tijd een run op de zondag tussen de 5-10 km. Als ik geen run heb, ga ik thuis hardlopen.

Dus 2 tot 3 keer pw hardlopen, 2 keer pw krachttraining, 4 keer pw paardrijden en bij mooi weer nog een keer fietsen of wandelen. En 4 dagen werken.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:01

Ik geef op maandagavond zelf training, dinsdagochtend ben ik vaak om 6 uur al aan het hardlopen, 's avonds bootcamp. Woensdag rustdag. Donderdag bootcamp, vrijdagochtend hardlopen, zaterdagochtend survivaltraining, zondag of een run of zelf een duurloopje. Soms heb ik ook survival op woensdagavond :+

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:21

Ik studeer aan de pabo, heb twee kleine ponytjes en 4 bijbanen, (& nog een vriend) dus ik heb het altijd druk maar ik heb ook altijd heel veel energie dus opzich is het wel vol te houden :+

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 22:59

Touwklimmen oefen ik ook niet Supervixen. Ik train wel m'n armen goed. Voor de techniek heb ik gewoon even op YouTube gezocht.

Gisteren weer even een rondje hard gelopen. Beetje stijf maar ging best goed.
Ik ga nu met het lopen opbouwen naar de 19km. Iemand een goed schema daarvoor toevallig? Ik heb nog 18 weken :D
Ik loop nu 3x per week en ga 2x naar de sportschool voor kracht. Ik zit er aan te denken om een crossfit abbo te nemen voor de techniek maar twijfel nog. Evt kan ik ook een maandje een PT inhuren die me op het juiste spoor zet

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-16 06:32

Ik heb gisteren ook hardgelopen, maar merkte dat mijn benen nog niet helemaal hersteld zijn van zondag..

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 07:31

Hier ook iemand die enkele obstacle runs op haar programma heeft! Maar dan vooral als 'motivatiemiddel'. Ik ben iemand die graag naar doelen toe werkt, en obstacle runs zijn mooie doelen om daarna meteen te meten hoe ik ervoor sta!

Ik begin sowieso met een 6km obstacle run 3e week september (als training) om de week erna de 12km Mudmasters te gaan doen. Wij hebben een 5km lange hindernisbaan in de 'achtertuin' van mijn ouders dus ik kan gelukkig wel veel trainen.

Mochten er meer mensen willen trainen kunnen we misschien een keer samen? Dit is in de omgeving van Apeldoorn.

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 07:56

Ik heb zaterdag ook voor het eerst een obstaclerun gedaan (strong viking water edition). Mijn sportmaatje en ik hadden ons al vroeg ingeschreven voor de 19km. Uiteindelijk heb ik hem alleen 'in m'n eentje' omdat mijn maatje geblesseerd was.

Mij is verteld dat ik het eigenlijk helemaal niet slecht heb gedaan; minder dan 3 uur.
Hoewel het op zich heel goed ging, wil ik het denk ik nog eens over doen om dan de obstakels beter te kunnen overwinnen. Ik kwam hier en daar gewoon kracht te kort en heb mij moeten laten vallen ofzo. Leerpuntjes genoeg in ieder geval :)

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 08:27

3 uur is echt heel knap!
De helft van de groep waarmee ik train is ook geweest en die hebben er 5 uur over gedaan!

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 13:19

3 uurtjes is inderdaad heel knap. Zeker voor een eerste keer.
Heb je ervoor getraind?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-16 17:16

Muurp schreef:
Hier ook iemand die enkele obstacle runs op haar programma heeft! Maar dan vooral als 'motivatiemiddel'. Ik ben iemand die graag naar doelen toe werkt, en obstacle runs zijn mooie doelen om daarna meteen te meten hoe ik ervoor sta!

Ik begin sowieso met een 6km obstacle run 3e week september (als training) om de week erna de 12km Mudmasters te gaan doen. Wij hebben een 5km lange hindernisbaan in de 'achtertuin' van mijn ouders dus ik kan gelukkig wel veel trainen.

Mochten er meer mensen willen trainen kunnen we misschien een keer samen? Dit is in de omgeving van Apeldoorn.

Pittig zo vlak na elkaar! Ik heb nu nog op enkele plekken pijn van afgelopen zondag de strong viking..