Graffi86 schreef:Lalidan schreef:
Klopt. Als je niet gereanimeerd wil worden, is het enige dat werkt een penning om je nek dragen. Ook aanwezige familieleden die zeggen dat je niet gereanimeerd wil worden, helpt je niks. Als jij geen penning om je nek hebt, word je gewoon gereanimeerd. Juist omdat er geen tijd is om wat dan ook uit te zoeken.
Het punt is dat je vantevoren nooit weet hoe je er uit komt. Veel hangt ook af van wat er met je hart aan de hand is. Dus reanimeer mij maar wel, als ik daarna een kasplantje word, neemt mijn familie wel de beslissing waarvan ze weten hoe ik het wil. In overleg met mijn familie zadel ik ze liever met die keuze op, dan met het bij voorbaat moeten missen van mij.
En dat zit dat kettinkje onder je kleding verstopt, of is het in je nek gezakt....
Er is geen garantie dat je NIET gereanimeerd zult worden als er op straat wat gebeurd. Mensen zijn niet verplicht om op zoek te gaan naar een kaartje, hangertje, tattoo, wat dan ook.
Of ikzelf gereanimeerd wil worden? Nee. Mocht het nou op mijn werk gebeuren, waar al mijn collega's onderdeel van het reanimatieteam zijn, zal er toch wel gestart worden denk ik. Maar dat veranderd de kansen op een goede uitkomst ook flink.
De rede dat er niet gezocht mag worden of er een "reanimeer mij niet ketting is" is dat je dan te veel tijd verliest voor slachtoffers die wel gereanimeerd willen worden.