Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lor1_1984 schreef:Dus elke keer dat ik manipuleerde oid dan werd ik erop gewezen en zo nodig even op m'n plek gezet, ze hebben me ervan bewust gemaakt wanneer ik bepaalde dingen deed.
(....)
Maar gaan ze dieper graven dan zien ze het wel weer, oa aan hoe mijn gedachten gaan en hoe mijn zelfbeeld is.
lor1_1984 schreef:Natuurlijk deden ze meer, ze lieten ook zien hoe het beter kon, hoe ik op een positieve manier de aandacht kon vragen bijvoorbeeld.
En dat ik beter gewoon kon zeggen wat bepaalde opmerkingen/gedragingen met mij deden ('ik voel me *emotie/gedachte* als je dit of dat zegt/doet want ...')
Cerastes schreef:Oh dat is behoorlijk wat zeg!
Cerastes schreef:Zijn hier in het topic ook borderliners die ook het anti-sociale persoonlijkheidsstoornis of andere stoornissen hebben?
Ik heb bijvoorbeeld officieel persoonlijkheidsstoornis NAO cluster B.
Omdat ik dus niet alleen borderline heb, maar dus ook veel anti-sociale trekken, daarbij ben ik ook heel theatraal. Ook heb ik ADD en sinds kort ben ik er achter dat ik ook PTSS heb...niet heel extreem gelukkig.
AnoniemSA123 schreef:@ lor1_1984: Het is fijn om te lezen dat je tegenwoordig hoort dat het lijkt alsof je helemaal geen borderline hebt! ToppieIk denk dat het bij iedereen wel zo is dat als je dieper gaat graven meer emoties ziet. Hoe gaat het dagelijks leven voor jou? Ervaar je wel een enorm verschil met het moment toen je erachter kwam?
Citaat:@ Janneke2: Bedankt dat je bepaalde punten uit mijn OP paktEen erg fijne feedback! Ik vind het persoonlijk ook best wel vroeg allemaal maar misschien is dat ook wel goed. Nu dat ik thuis woon en veel bij mn vriend ben zijn er wel mensen die op me letten. Ik merkte dat sinds de gebeurtenis wat ik in de OP genoemd heb het wel allemaal erger is geworden. Misschien dat het toen ook allemaal doordrong.
Het kan inderdaad ook heel goed met vroeger te maken hebben. Ik probeer de laatste tijd ook echt voor mezelf "bewijsstukken" te verzamelen wat alles wat meer op zn plaats zet
Wat ik wel vaak doe is zodra een bui opkomt is het meteen zeggen tegen mn vriend. Gewoon simpel 'het is erg weer, het gebeurd weer etc.' zo kan hij zich ook voorbereiden op wat gaat komen.