Wat kan dit nou weer zijn? vleesetende bacterie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-16 11:01

Shirley schreef:
Dat zei ik dus ook :(:)
Gelukkig maar!

Daar had ik echt nooit aan gedacht,ik wist niet dat een ader zomaar kan springen.

Grapjasjes12

Re: Wat kan dit nou weer zijn? vleesetende bacterie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 12:03

Ik heb soms dat bijna m'n hele bovenbeen blauw is zonder dat het pijn doet en zonder dat ik me gestoten heb. Kan er heel heftig uitzien.

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 12:12

gohya schreef:
Het lijkt er op,maar echt zeker weten doe ik niet.En dan hoeft niet snel behandeld te worden,er zijn verschillende van zulke bacteriën,denk dat dit dan geen agressieve zal zijn.
Maar het kán ook een 'Lyme' vlek zijn,als je chronische Lyme zou hebben,kan je ook zo'n vlek krijgen uit het niets.Die bovenste foto is van iemand met chronische Lyme.

Er is er maar eentje, nl de streptococcus pyogenes. Wat wel zo is, is dat je necrotiserende fasciitis van meerdere bacteries kunt krijgen.

Anyway, als dit de vleesetende bacterie zou zijn, dan was je nu IMHO reeds overleden geweest. Erg onwaarschijnlijk dus.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-16 13:05

Evi84 schreef:
gohya schreef:
Het lijkt er op,maar echt zeker weten doe ik niet.En dan hoeft niet snel behandeld te worden,er zijn verschillende van zulke bacteriën,denk dat dit dan geen agressieve zal zijn.
Maar het kán ook een 'Lyme' vlek zijn,als je chronische Lyme zou hebben,kan je ook zo'n vlek krijgen uit het niets.Die bovenste foto is van iemand met chronische Lyme.

Er is er maar eentje, nl de streptococcus pyogenes. Wat wel zo is, is dat je necrotiserende fasciitis van meerdere bacteries kunt krijgen.

Anyway, als dit de vleesetende bacterie zou zijn, dan was je nu IMHO reeds overleden geweest. Erg onwaarschijnlijk dus.

Ik weet al wat het is.
Zo snel overlijd je nou ook weer niet. Ik heb de Stafylokokokken [schrijf ik het zo goed] in de bloedbaan gehad.Normaal heb je dan hele hoge koorts en ben je heel erg ziek,en is het dodelijk.
Ik had nergens last van,het kwam er toevallig uit na een bloedonderzoek.Kreeg wel gelijk zware AB.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 13:25

Gelukkig valt het allemaal mee!

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 16:01

gohya schreef:
Ik weet al wat het is.
Zo snel overlijd je nou ook weer niet. Ik heb de Stafylokokokken [schrijf ik het zo goed] in de bloedbaan gehad.Normaal heb je dan hele hoge koorts en ben je heel erg ziek,en is het dodelijk.
Ik had nergens last van,het kwam er toevallig uit na een bloedonderzoek.Kreeg wel gelijk zware AB.

Je zal wel gelijk hebben :Y)
Een bacteriemie is (voor mij) enkel niet hetzelfde als de vleesetende bacterie hebben, daar kom je niet vanaf met enkel wat antibiotica.

Soit, blij dat het iets onschuldigers is.

vuurvlinder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 16:22

Gelukkig geen stafylokokken bacterie,ik heb 3 jaar geleden een stafylokokken bacterie in mijn long gehad samen met een verwaarloosde longontsteking.
Ik kan je vertellen dat je goed ziek bent hoor,ik hoestte de longen uit mijn lijf,keelpijn,hees,verging van de pijn aan mijn linkerzijde.
Kon niet op mijn linkerzijde liggen en zat rechtop in bed,kon niet slapen door het hoesten en de pijn.
Was erg benauwd,geen zin in eten heb 10 dagen infuus met antibiotica om de 4 uur gehad,daarna nog twee en halve maand veel antibiotica moeten slikken.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 16:38

Evi84, ts is bekant haar arm kwijt geweest van zo'n bacterie hoor.
Dus zo onterecht was haar angst niet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 17:15

En TS zelf beweerd dat ze er geen last van gehad heeft en er toevallig achter kwam. Wat is het nu?

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 17:21

Ayasha schreef:
En TS zelf beweerd dat ze er geen last van gehad heeft en er toevallig achter kwam. Wat is het nu?

Als je goed leest dan weet je het.
Geen last van maar toevallig achter gekomen door bloedonderzoek.
Is niet zo moeilijk toch?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 17:24

Ayasha schreef:

Ik snap ook niet meer...

@vrouwke: lees dan ook wat boven Ayasha is gezegd

Gelukkig valt mee ts :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 17:29

vrouwke schreef:
Ayasha schreef:

Als je goed leest dan weet je het.
Geen last van maar toevallig achter gekomen door bloedonderzoek.
Is niet zo moeilijk toch?

Denk dat het eerder aan jou is om goed te lezen. :)

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 17:46

Ts, je had toch een entiteit in je badkamer die jou verwondingen toebracht? Dan heb je je antwoord toch al?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-16 18:21

moonfish13 schreef:

Nee je begrijpt het verkeerd. ;) Ik had jaren terug een vleesetende bacterie,volgens de H.A. heb er zelf geen verstand van,en had toen ook zo'n soort plek,die ook groter werd.
Daar kreeg ik toen AB voor en een AB zalf.

De Stafylokokken bacterie zat in me bloedbaan bij een bloedonderzoek.De H.A. was toen zeer verbaast dat ik niet ziek was en geen koorts had.Hij legde me uit dat dit zeer gevaarlijk is,die bacterie in de bloedbaan.Toen kreeg ik een zware AB kuur.
Ik denk dat je in de war bent met een ander topic moonfisch13, de TS had op haar pols/arm een vleesetende bacterie,een agresieve.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 18:33

Even mosterd na de maaltijd.
Goegel de naam Alex Lewis maar eens.
Waarschuwing: niet voor tere zieltjes.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-16 18:46

Morganlefay schreef:
Even mosterd na de maaltijd.
Goegel de naam Alex Lewis maar eens.
Waarschuwing: niet voor tere zieltjes.

So heey! hij had er ook nog bloedvergiftiging bij en een Toxische shock.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 21:23

gohya schreef:
moonfish13 schreef:

Nee je begrijpt het verkeerd. ;) Ik had jaren terug een vleesetende bacterie,volgens de H.A. heb er zelf geen verstand van,en had toen ook zo'n soort plek,die ook groter werd.

De Stafylokokken bacterie zat in me bloedbaan bij een bloedonderzoek.De H.A. was toen zeer verbaast dat ik niet ziek was en geen koorts had.Hij legde me uit dat dit zeer gevaarlijk is,die bacterie in de bloedbaan.Toen kreeg ik een zware AB kuur.
Ik denk dat je in de war bent met een ander topic moonfisch13, de TS had op haar pols/arm een vleesetende bacterie,een agresieve.

Ik zou zweren dat jij het was met die arm!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-16 21:33

moonfish13 schreef:
gohya schreef:

Ik zou zweren dat jij het was met die arm!

Nee was ik echt niet hoor. Ik ken dat topic ook.Maar geeft niks,vergissen is menselijk toch. ;)