Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
racinggirl schreef:balance schreef:Tinkerloos schreef:Het maakt mij niet uit wat er met me gebeurd na mijn dood.
Ik ben er toch niet bij.
Wat mijn nabestaanden besluiten is prima.
Begaven, cremeren, uitstrooien, maakt me niks uit.
Hoef ook geen dure kist of urn.
Kist van de ikea is prima.
Tegenwoordig kun je zelfs een kist huren en die wordt daarna weer hergebruikt.
Waar haal je dat vandaan??
Kisten worden nooit herbruikt
balance schreef:racinggirl schreef:Het maakt mij niet uit wat er met me gebeurd na mijn dood.
Ik ben er toch niet bij.
Wat mijn nabestaanden besluiten is prima.
Begaven, cremeren, uitstrooien, maakt me niks uit.
Hoef ook geen dure kist of urn.
Kist van de ikea is prima.
Tegenwoordig kun je zelfs een kist huren en die wordt daarna weer hergebruikt.
purny schreef:3 dagen boven de grond staan en dan gecremeerd worden. In die drie dagen is het de eerste dag voor familie en de tweede dag voor kennissen en belangstellenden en de derde dag voor beiden.
Daarna gecremeerd worden en in een urn in de urnenmuur gezet worden zodat mensen die mij willen bezoeken weten waar ik sta ipv te turen naar een veldje. (Mijn opa is namelijk uitgestrooid en ik weet m'n god niet waar)
De goedkoopste kist, niet teveel poespas en dan bij de familie een kopje koffie
Van mij mogen de prijzen wel goedkoper, 5 euro voor een bakkie met een plakkie cake vind ik teveel
Elise_K schreef:Ik vind het belangrijkste dat mijn nabeataanden iets kiezen waarbij zij het beste mijn dood kunnen verwerken. Hetzelfde geldt voor graf versus urn: Ik ben er toch niet meer en hoef er niet bij te rouwen/het graf bij te houden. Mijn nabestaanden mogen kiezen waar zij zich het prettigste bij voelen.