ikea matras goed of slecht?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neverland

Re: ikea matras goed of slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 19:27

Hier iemand met rugpijn en een ikea matras. Bij het begin vond ik het vreselijk slapen, maar na een tijdje vond ik het fantastisch. Ik ga vaak met rugpijn naar bed en sta op alsof ik nog nooit last van mijn rug heb gehad :D
Maar natuurlijk is dit voor iedereen anders ;)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 19:34

Ik heb heel goed advies gekregen in de Ikea, maar ook een beetje koppig geweest en toch een traagschuimmatras er bij genomen.

Ik slaap héérlijk. Geen pijn meer, geen slapeloze nachten ... eindelijk slaap ik weer.

Ik ben absoluut tevreden!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 20:47

Ik heb een 140x200 matras van Ikea, die was ongeveer 300 euro en hij ligt na 6 jaar nog heerlijk. Enige nadeel is dat hij een latex toplaag heeft waardoor we hem niet om kunnen draaien. Bij een volgend matras zou ik wel 1 willen die ik om kan draaien.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 20:57

Lig hier ook al 3 jaar op een ikea matras, bevalt prima!
Weten wat je zoekt en wat je nodig hebt scheelt een hoop. :)

Maryline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-16 17:09

Bedankt voor alle reacties!
Het heeft erg veel geholpen voor haar beslissing :D

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 13:08

Ikea zei tegen ons dat een pocket verings matras niet zo geschikt is voor een verstelbare bodem, omdat de veringen kunnen breken??

Nu vond ik daar de pocket echt een stuk lekkerder liggen dan de latex die geadviseerd werd, omdat ik het erg snel warm heb. Maar pocketvering is nog beter en het lag ook fijn.

Ik heb bij andere zaken advies gevraagd en die geven allemaal aan dat het wel kan, een pocketvering op een verstelbare bodem. De bodem moet dan wel zoveel mogelijk latten hebben.

Iemand ervaring?

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 13:20

Mijn vriend heeft een Hövag matras, en dan in de variant 'stevig'. Kost geloof ik tegen de 300 voor de grootste variant. We zijn er allebei heel tevreden mee, ik neem de zijne binnenkort over aangezien hij een grotere wil :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 13:26

Ik had vroeger met de ex een ikeamatras. Heerlijk ding. Sliep heerlijk, bleef mooi en kwam er qua rug etc pijnvrij vanaf.
Nu hebben ik met vriend een duur bed met dure bodems en dure matrassen uit een beddenzaak maar die matrassen hebben een schokkend korte levensduur.
Die van mij is maar een jaar of 6 beslapen en dat ding moet ik elke 4 a 5 dagen omdraaien om er fatsoenlijk op te kunnen slapen
De ikea van met de ex was na een jaar of 4 nog als nieuw .

Eerdaags gaan we voor een nieuw bed +bodems en matrassen en Ikea gaan we zeker niet overslaan in onze zoektocht.

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 13:34

Ik slaap geweldig op mijn ikea matras! Mijn ouders zijn stiekem ook was jaloers. :o Als ik een nachtje weg ben twijfelt mijn moeder niet om in mijn bed te gaan liggen.
Ik kan het labeltje niet zo snel vinden maar ik heb 1 van deze drie matrassen, volgens mij de matrand.
Afbeelding

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 20:52

Ik had ook altijd een Ikea matras. Lag er ook heerlijk op en nu ik op mezelf woon heb ik 'm doorgeschoven naar m'n broertje, en ook die ligt er lekker op! :)

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 20:57

Heb boxspring bij kaufmann alkmaar gekocht.
Betaalbaar en je kunt uitproberen.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 10:28

superpony schreef:
Ikea zei tegen ons dat een pocket verings matras niet zo geschikt is voor een verstelbare bodem, omdat de veringen kunnen breken??

Nu vond ik daar de pocket echt een stuk lekkerder liggen dan de latex die geadviseerd werd, omdat ik het erg snel warm heb. Maar pocketvering is nog beter en het lag ook fijn.

Ik heb bij andere zaken advies gevraagd en die geven allemaal aan dat het wel kan, een pocketvering op een verstelbare bodem. De bodem moet dan wel zoveel mogelijk latten hebben.

Iemand ervaring?

Hier al jaren Ikea pocketvering op een elektrisch verstelbare bodem. Nooit problemen gehad :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 17:42

Dank je wel! Ik vond de pocketvering ( duurste en goedkoopste ) toch het fijnste liggen. Net als mijn man overigens.
Ik zelf heb het echt bloedje heet op ons nasa matras en wil graag pocketvering. Bij Ikea raadde ze aan op beweegbaar latex te nemen, als je het snel warm hebt. Beter ocketvering als je het snel warm hebt, maar ze zeiden dat het kan breken??

We hebben overigen 24/7/365 het raam open en onze kamer is normaal wel koel.

Ik ga eens kijken hoeveel latjes de beweegbare bodem heeft.

Hebben jullie de bodem op eigen poten staan? Ik lees hier en daar wel dat dit beter is.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 18:31

Ja gewoon 2 verstelbare lattenbodems op pootjes met daaromheen een losse ombouw.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 01:36

Heb jaren pocketverenmateas op lattenbodem gehad. Geen probleem.

Wat nog valt te overwegen als je een vrij laag bed hebt is om op oude pocketverenmatras een nieuwe te leggen.
Dat slaapt echt goddelijk voor relatief weinig geld.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 02:29

De matrassen die wij er gekocht hebben waren prima. Mensen die erop overnachten wilde zelfs nooit opstaan want t matras was zo lekker. Maar ze hebben genoeg soorten dus je moet ze inderdaad even uitproberen

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 06:57

Wij hebben gister ook weer een rondje matrassen testen gedaan , hebben nog een leuke tegoedkaart van Ikea, dus dan eerst daar maar eens kijken.
Helaas was de fijnste wel de prijzigste :')
Maar goed, nu nog een nieuw bed uitzoeken ergens, dat kunnen we nog niet helemaal naar ons zin vinden en dan maar alles bestellen.

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 07:02

Hier ook een ikea en typetje 'mijn rug doet altijd pijn'. Nou mijn rug doet niet meer pijn van mijn bed. Al zo'n 3 jaar dit bed en héérlijk :j

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 07:10

Wat een verademing, dit topic. Mijn matras is echt aan vervanging toe en ik loop het eigenlijk al een poos uit te stellen omdat het zo'n grote kostenpost is. Ik heb ook rugklachten en enorme ochtendstijfheid door fibromyalgie. Deze week maar eens een rondje Ikea gaan doen en hopelijk zit er voor mij ook een betaalbaar matras in. Lijkt me heerlijk om 's ochtends weer eens fit uit mijn bed te stappen!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 15:17

A3a1 schreef:
Heb jaren pocketverenmateas op lattenbodem gehad. Geen probleem.

Wat nog valt te overwegen als je een vrij laag bed hebt is om op oude pocketverenmatras een nieuwe te leggen.
Dat slaapt echt goddelijk voor relatief weinig geld.

Voor ons wordt dat hem sowieso niet. Wij hebben een 140*200 en willen groter. Ons bed is echt kapot dus ook geen bodem en ombouw meer. Alles moet nieuw. Ik denk dat ik alleen ons matras wil bewaren voor logeerbed als we straks verhuizen. De tijk kun je goed wassen en ik heb een matras hoes en dan blijft hij redelijk netjes en fris lijkt me.

We hebben besloten dat het een bed wordt met bodem op poten en geen boxspring. We lopen toch vaak even de slaapkamer in vanaf stal, de beesten komen bij ons overal etc. Dan vind ik een bed toch makkelijker schoon te houden.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 01:21

Vandaag ronde 2 Ikea zonder ontruiming.

In principe waren we er een beetje uit. De pocketvering en dan voor mij een beweegbare bodem en manlief, wilde alleen met hoofdeinde beweegbaar.

Je moet bij de medewerkers vragen in welk vak het ligt en daar begon weer het gezeur over geen pocketvering op beweegbare lattenbodem. Ze blijven beweren dat de pockets kunnen breken en dat valt buiten de garantie. Nu kan ik daar echt niks over vinden. Sowieso lijkt bewegen van bodem me nog lang niet zo belastend als bijv kinderen die een keer op bed springen of een potje hobby-en.

Ik lees ook negatieve verhalen, zoals veel kuilvorming en dat pocketvering niet hygienisch zou zijn?? Onze zoon heeft geen kuilvorming in zijn matras na 4jr, maar heeft wel een stevig model.

Nog een slecht advies is dat ze me een latex willen verkopen bij beweegbare bodem, terwijl latex echt niet geschikt is voor mensen die het snel warm hebben.

Het laatste was dat ze zeggen; u kunt de bodem gewoon in het bed hangen, toen wij om een potenset vroegen voor de bodems. Ze verkopen ze niet en kennen het principe niet.

Deels hebben we zelf veel info gezocht en gevonden, maar we blijven ook wat twijfelen. Op de consumentenbond site komt het matras dat we willen er erg goed uit.
Ergens anders wordt elk Ikea matras afgeraden.

Aangezien het niet om de goedkoopste matrassen en bodems gaat, wil ik toch niet volgend jaar al wat nieuws moeten kopen of 5 jaar rot liggen.
Dat omruilen heb je weinig aan als de rest ook geen optie is natuurlijk.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 06:55

Daenerys schreef:
Same here en super tevreden over onze matrassen! We hebben twee losse matrassen, en een topper erop zodat we geen last hebt van een spleet :D Maar je moet idd vooraf al weten wat je zoekt, want advies geven kunnen ze niet.

Werkt dat goed zo'n topper? Wij hebben eerst ook twee losse matrassen gehad maar die spleet vond ik afgrijselijk! Dus nu een twee persoonsmatras maar merk dat we toe zijn aan vervanging. En aangezien we allebei iets heel anders willen is zo'n topper misschien wel een goed idee.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 20:17

Je hebt ook tussenstukken. Het lijkt mij dat je die ook voelt, maar ze zijn er niet voor niks.

Omdat ik een beweegbare bodem wil, gaan wij iig niet voor een hele topper.

lolotjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 20:22

Ikea matrassen zijn beter dan een matras van zo'n €2000. dat is als beste getest. :D
ik heb al bijna 10 jaar een ikea matras en ligt nog steeds goed.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 20:25

Wij zijn afgelopen week voor een ikea bed en matras gegaan, en ik slaap echt prima!