Heftige acne.. onzeker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Atani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 19:01

Paardje_x schreef:
Dankje! :) Als je er een enorm droge huid van krijgt, gaat alles alleen nog meer opvallen en dat is iets waar ik echt bang voor ben :/

Daar had ik zelf weinig last van, maar het hielp dan ook vrij snel en heb het niet lang moeten nemen. Ik mocht het van mijn dokter ook niet als een lange kuur nemen, omdat het zo'n zwaar medicijn is. Ik smeerde wel elke dag een dagcrème en nu nog. Dat kan misschien de droogheid wat beperken.

Je kan het altijd eens bespreken met je huisarts of dermatoloog en dan zelf beslissen waar je je het beste bij voelt. Of een lichte anticonceptiepil proberen en zien of dat al iets helpt.

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 19:01

Ten eerste wat ontzettend k*t voor je! Ik heb het zelf ook gehad en begrijp je voor 300%. Mijn rug/tussen mijn borsten/gezicht zaten onder. Benzylgel geprobeerd en andere chemische troep maar dat maakte mijn huid alleen maar gevoeliger dan dat het al was. Ook biergist werkte niet. Toen ben ik aan de pil gegaan en dat werkte wel! De standaard levorgestrel (zoiets). Verder veel water drinken, geen vette producten en je ph waarde van je huid goed houden door een reinigende tonic.

Paardje_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-16 19:03

Paardje_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-16 19:05

Atani schreef:
Paardje_x schreef:
Dankje! :) Als je er een enorm droge huid van krijgt, gaat alles alleen nog meer opvallen en dat is iets waar ik echt bang voor ben :/

Daar had ik zelf weinig last van, maar het hielp dan ook vrij snel en heb het niet lang moeten nemen. Ik mocht het van mijn dokter ook niet als een lange kuur nemen, omdat het zo'n zwaar medicijn is. Ik smeerde wel elke dag een dagcrème en nu nog. Dat kan misschien de droogheid wat beperken.

Je kan het altijd eens bespreken met je huisarts of dermatoloog en dan zelf beslissen waar je je het beste bij voelt. Of een lichte anticonceptiepil proberen en zien of dat al iets helpt.

Ik mag van mijn moeder nog niet aan de pil.. en huisartsen kennende gaan ze eerst van alles voorschrijven en dan zijn we al weer een aantal maanden verder voordat iets écht zou kunnen helpen..

Zoraida_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 19:07

Jeetje wat naar zeg! Ik kan er helaas maar al te goed over mee praten.

Weet je ook waarom je moeder nog niet wil dat je aan de pil gaat?
Ik zou als ik jou was zeker geen spulletjes zoals benzoylperoxide meer halen.
Dit blijkt alleen meer uit te drogen dan dat het echt goed werkt.
Wellicht is het een idee om langs de dokter gaan.
Deze kan je doorsturen naar een dermatoloog.
Deze heeft mij tot nu toe (heb inmiddels 3 behandelingen gehad) al erg goed geholpen.
De roodheid van mijn huid is onwijs verminderd en heb al aanzienlijk minder acne.

Succes!

sauffi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 19:07

@dani dat is onzin, geloof me. Ik heb ook alle mogelijke dieeten doorstaan en het hielp allemaal niks.[/quote]

Nee hoor helemaal geen onzin, bij de ene werkt het alleen wel en bij de andere niet. bij mij werkt dit heel goed! Ik had geen extreme vorm van acne maar altijd wel wat met name op me voorhoofd, sinds ik geen melkproducten meer drink en bijna niet eet, af en toe een puistje zoals iedereen dat wel is heeft, verder niets.

Paardje_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-16 19:09

Zoraida_04 schreef:

Deze heeft mij tot nu toe (heb inmiddels 3 behandelingen gehad) al erg goed geholpen.
De roodheid van mijn huid is onwijs verminderd en heb al aanzienlijk minder acne.

Succes!

Misschien heel raar, maar mijn moeder is gelovig en wil nog niet dat ik seks heb. Ze vindt me ook te jong ofzo. Ik vraag me wel af of de pil heftige acne kan laten overgaan..
Mag ik vragen waar je behandelingen hebt gehad en wat voor behandelingen? Wat heb je tegen de huisarts gezegd zodat je doorverwezen werd naar de dermatoloog?

Atani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 19:10

Paardje_x schreef:
Ik mag van mijn moeder nog niet aan de pil.. en huisartsen kennende gaan ze eerst van alles voorschrijven en dan zijn we al weer een aantal maanden verder voordat iets écht zou kunnen helpen..

Je kan het alleen maar proberen! :) Doe de uitleg die je hier hebt gedaan ook tegen je moeder en huisarts. Het is niet fijn voor jou om je zo rot te blijven voelen als er oplossingen voor bestaan. Pas op, met zware medicijnen moet je uiteraard opletten, maar er moet toch iets zijn waar ze je mee kunnen helpen. :j Ik weet zelf nog hoe rot en onzeker ik me toen voelde en wens het niemand toe.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 19:11

Even een lichtpuntje voor je, er is best hoop namelijk. :)
Ik krijg er altijd last van bij allergie.
Zelf krijg ik onwijs gore pukkels van varkensvlees, geen houden aan.
Gluten en melk kun je ook proberen weg te laten om te kijken of het scheelt.
Je hoeft namelijk echt niet perse buikpijn te hebben van een intolerantie of allergie.
En bij mij werk Dao enzym slikken goed, Daosin heet het.
Rond 1 capsule werkt mwah, twee super. :)
En bij een uitbraak werkt bij mij een aspirinemasker goed.
Neem 3 of 4 aspirines, geen paracetamol.
Drupjes water erbij tot ze uit elkaar vallen, en daar honing bij mengen.
Dit gebruik je als masker en remt de onstekingen en zorgt dat het dode huidcellen verwijderd, dit doe je ca 1 keer per week.
Verder gebruik ik acne spul van het kruidvat, wasgel en scrub met salicylzuur, wat ook in aspirine zit.
De wasgel elke dag en de scrub 2 keer per week.
Zo ben ik 90% acne vrij!

Ik zou je echt sterk aanraden te proberen varkensvlees te mijden, in veel snoep zit ook gelatine wat ook varken is dus vergeet dat niet ook te mijden dan.
Dat veroorzaakt echt veel huidproblemen!
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 17-05-16 19:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Atani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 19:11

Als je seks wilt hebben kan je dat ook wel zonder pil, genoeg andere voorbehoedsmiddelen...

Edit: Sorry, te snel getypt. Zie net dat dit een beetje onrespectvol overkomt, wat niet de bedoeling is. Ik ben zelf op mijn 15 met de pil begonnen, zonder dat ik seks had. Bij mij was dit om mijn hormonen en huid onder controle te brengen.
Laatst bijgewerkt door Atani op 17-05-16 19:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Paardje_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-16 19:12

Atani schreef:
Paardje_x schreef:

Je kan het alleen maar proberen! :) Doe de uitleg die je hier hebt gedaan ook tegen je moeder en huisarts. Het is niet fijn voor jou om je zo rot te blijven voelen als er oplossingen voor bestaan. Pas op, met zware medicijnen moet je uiteraard opletten, maar er moet toch iets zijn waar ze je mee kunnen helpen. :j Ik weet zelf nog hoe rot en onzeker ik me toen voelde en wens het niemand toe.

Bedankt voor je medeleven :) Ik denk gewoon dat ik is aan mijn moeder ga vragen om naar een huidtherapeut te gaan, heb net gelezen dat je daar gewoon een afspraak kan maken. Ik hoop dat dat wat is..

Paardje_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-16 19:14

moonfish13 schreef:
Even een lichtpuntje voor je, er is best hoop namelijk. :)
Ik krijg er altijd last van bij allergie.
Zelf krijg ik onwijs gore pukkels van varkensvlees, geen houden aan.
Gluten en melk kun je ook proberen weg te laten om te kijken of het scheelt.
Je hoeft namelijk echt niet perse buikpijn te hebben van een intolerantie of allergie.
En bij mij werk Dao enzym slikken goed, Daosin heet het.
Rond 1 capsule werkt mwah, twee super. :)
En bij een uitbraak werkt bij mij een aspirinemasker goed.
Neem 3 of 4 aspirines, geen paracetamol.
Drupjes water erbij tot ze uit elkaar vallen, en daar honing bij mengen.
Dit gebruik je als masker en remt de onstekingen en zorgt dat het dode huidcellen verwijderd, dit doe je ca 1 keer per week.
Verder gebruik ik acne spul van het kruidvat, wasgel en scrub met salicylzuur, wat ook in aspirine zit.
De wasgel elke dag en de scrub 2 keer per week.
Zo ben ik 90% acne vrij!

Ik eet al zo min mogelijk varkensvlees, chocola en met zuivel begin ik ook te minderen. Ik heb daar ook niet super veel verschil van gemerkt.. ik denk dat dat eerder werkt als je een paar puistjes hebt, niet al een paar jaar heftige acne.. tenmiste dat lijkt me wel logisch

Ik zou je echt sterk aanraden te proberen varkensvlees te mijden, in veel snoep zit ook gelatine wat ook varken is dus vergeet dat niet ook te mijden dan.
Dat veroorzaakt echt veel huidproblemen!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 19:15

sauffi schreef:
Nee hoor helemaal geen onzin, bij de ene werkt het alleen wel en bij de andere niet. bij mij werkt dit heel goed! Ik had geen extreme vorm van acne maar altijd wel wat met name op me voorhoofd, sinds ik geen melkproducten meer drink en bijna niet eet, af en toe een puistje zoals iedereen dat wel is heeft, verder niets.

:j

Melkproducten weglaten is voor zowel mijzelf als mijn vriend echt een wereld van verschil.
Ik had zelf behoorlijk wat last. Maar nog steeds, zodra ik ook maar een klein beetje kaas of bijvoorbeeld een softijsje eet heb ik meteen weer pukkels..

Pillen en hormonen zouden eigenlijk alleen als laatste optie moeten worden gebruikt vind ik. Als je het met goede voeding kan oplossen is dat altijd beter. Ik zou het dus gewoon testen. Je hebt niks te verliezen, toch? :)
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 17-05-16 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Paardje_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-16 19:17

8nnemiek schreef:
sauffi schreef:

:j

Melkproducten weglaten is voor zowel mijzelf als mijn vriend echt een wereld van verschil.

Pillen en hormonen zouden eigenlijk alleen als laatste optie moeten worden gebruikt vind ik. Als je het met goede voeding kan oplossen is dat altijd beter. Ik zou het dus gewoon testen. Je hebt niks te verliezen, toch? :)

Ik heb dit al een hele tijd geprobeerd, er zijn misschien 2 puistjes minder van gekomen.. wat de acne zelf helaas niet heeft verbeterd :(

8nnemiek

Re: Heftige acne.. onzeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 19:20

Misschien kun je je eens laten testen op allergieën.
Bij veel mensen is het vooral de melk, dus ook een beetje roomboter of een ijsje of een kommetje vla kan voor acne zorgen, maar het kunnen ook andere allergieën zijn.

Zoraida_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 19:30

Paardje_x schreef:
Zoraida_04 schreef:

Succes!

Misschien heel raar, maar mijn moeder is gelovig en wil nog niet dat ik seks heb. Ze vindt me ook te jong ofzo. Ik vraag me wel af of de pil heftige acne kan laten overgaan..
Mag ik vragen waar je behandelingen hebt gehad en wat voor behandelingen? Wat heb je tegen de huisarts gezegd zodat je doorverwezen werd naar de dermatoloog?

De pil kan heel goed werken om je hormonen onder controle te krijgen, dit kan namelijk ook een oorzaak van acne zijn.
Ik loop zelf bij Dermacura, deze zit in Noord-Holland.
De behandeling doen ze bij mij met een klein naaldje het plekje openmaken (je voelt maar een klein prikje) en duwen ze de puist/mee-eter leeg.
Ze doen het met een naaldje zodat je op deze manier de huid het minst beschadigd en hierdoor ook geen littekens krijg.
Daarnaast krijg je een reinigingsmiddeltjes mee om je huid het beste te verzorgen,
Ook hebben ze me advies kunnen geven over wat je beter wel/niet kan eten en welke make-up je het beste kan gebruiken.
Hier is een link naar de pagina van hun: http://www.dermacura.nl/acne/acnetherapie/
Daar staan ook wel wat handige tips op.

Mocht je wat meer erover willen weten mag je me altijd een PB sturen hoor :)

xnaomivdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 19:41

Ik ben momenteel bezig met een behandeling tegen acné, dus wellicht kan ik je een beetje helpen :)
In het begin stond het me heel erg tegen naar de huisarts te gaan. Maar mijn acné werd niet minder in de loop van de tijd en was ik bang er littekens aan over te houden. De huisarts heeft bij mij eerst gels en lotions geprobeerd, wat nauwelijks effect had. Acné is bijna altijd alleen te bestrijden van binnenuit. Wel kunnen sommige factoren acné verergeren. Het is bijvoorbeeld heel belangrijk je gezicht 's avonds goed te reinigen als je make up gebruikt. Op deze punten kan een huidtherapeut je goed helpen.
Uiteindelijk ben ik via de huisarts doorverwezen naar de dermatoloog waar ik eerst begon met minder zware medicijnen. Deze hadden echter niet het gewenste effect. Nu ben ik bezig met zwaardere medicijnen. Het is niet heel fijn, ik heb last van enkele bijwerkingen, de dermatoloog moet mijn bloedwaardes in de gaten houden en de kuur duurt meerdere maanden. Echter is het van deze medicijnen wel bekend dat ze in bijna alle gevallen goed werken tegen acné en de meeste mensen er na de kuur ook echt van af zijn. Ook gaat het middel littekenvorming tegen.
De artsen houden je wel goed in de gaten door je bloedwaardes te checken en je regelmatig te spreken over hoe het gaat.
Ook ben ik ervan overtuigd dat je met gels, lotions, cremes, scrubs ed. acné niet tegen kan gaan. Hetzelfde met een bepaald dieet, het kan wel degelijk acné verergeren of verminderen, maar dit is nooit wetenschappelijk aangetoond.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 19:51

Citaat:
en huisartsen kennende gaan ze eerst van alles voorschrijven en dan zijn we al weer een aantal maanden verder voordat iets écht zou kunnen helpen..

Ik wil niet vervelend doen, maar je schreef toch dat je er zo graag vanaf wilt? Dan is dit toch de eerste stap. Je bent nu zelf aan het knoeien met crèmes, maar dit heeft geen effect. Dan zou ik niet eigenwijs zijn en gewoon eens beginnen met wat de huisarts voorschrijft. En misschien heb je niet gelijk het juiste middel, dat kan. Maar zo kom je ook niet verder.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 19:57

ik weet niet hoe oud je bent, maar als je aan de pil wilt kun je dat eigenlijk altijd wel zelf regelen.
daar hoeft je moeder niet mee heen

ik heb het zelf ook heel erg gehad. het deed zo erg pijn dat ik bjina niet meer wilde eten.
ik heb toen bijna 2 weken op alleen maar water en appels geleefd, daar werd het slechts ietsje beter van.

toen ben ik aan de yasmin gegaan. het was letterlijk binnen 2 weken heel erg veel beter.
dat was echt een super grote opluchting.

ik heb niet het hele topic gelezen, maar mag ik vragen hoe oud je bent? hoogstwaarschijnlijk ligt het aan hormonen of verandering van de hormoonhouding.

en nogmaals ik wil je niet dingen aanraden die je niet mag doen ofzo, maar de pil helpt wel vaak.
dan niet de meestal niet de microgynon, maar eentje met andere hormonen erin.. maar dat weet de huisarts ook wel.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 19:58

Maak een tonic van appelazijn met water en honing. Appelazijn werkt als een tierelier tegen acne. Honing werkt ontsmettend. Ik heb last van onrustige huid sinds jaren en dit is het enige dat werkt bij mij. Lees maar eens op het internet, daar lees je heel veel goede ervaringen over appelazijn bij acne.

Paardje_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-16 20:02

sadekeshia schreef:
ik weet niet hoe oud je bent, maar als je aan de pil wilt kun je dat eigenlijk altijd wel zelf regelen.
daar hoeft je moeder niet mee heen

ik heb het zelf ook heel erg gehad. het deed zo erg pijn dat ik bjina niet meer wilde eten.
ik heb toen bijna 2 weken op alleen maar water en appels geleefd, daar werd het slechts ietsje beter van.

toen ben ik aan de yasmin gegaan. het was letterlijk binnen 2 weken heel erg veel beter.
dat was echt een super grote opluchting.

ik heb niet het hele topic gelezen, maar mag ik vragen hoe oud je bent? hoogstwaarschijnlijk ligt het aan hormonen of verandering van de hormoonhouding.

en nogmaals ik wil je niet dingen aanraden die je niet mag doen ofzo, maar de pil helpt wel vaak.
dan niet de meestal niet de microgynon, maar eentje met andere hormonen erin.. maar dat weet de huisarts ook wel.

Ik ben 16 dus het ligt inderdaad ook zeker daaraan, maar het beïnvloed gewoon mn dagelijkse leven. Wat puistjes vind ik helemaal niet erg, maar echt zware acne confronteert me wel heel erg..

Gitana

Re: Heftige acne.. onzeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 20:08

ja snap ik. ik heb ook een hele tijd aangemoddert met benzoylperoxide. maar daar werd het alleen maar geirriteerd van en het verkleurde ook nog eens.
na een tijdje merkte ik dat 'vrienden' me steeds minder aanspraken op school en ik voelde me ook erg eenzaam.
ook ben ik een aantal keren bij de dokter geweest, heb ik smeerbare antibiotica gehad, heb gore dingen gegeten waarvan gezegd werd dat het goed zou zijn voor je huid. bij mij hielp het in ieder geval niet.
de huid schoonhouden is natuurlijk een dingetje, maar meestal komt het van binnenuit.
fruitzuren zijn goed om te eten, zoals appels en sinaasappels. kaas salami vlees en melk natuurlijk veel minder. ook chocola en aardbeien kunnen puisten opwekken.

ik heb het vanaf mijn 18e heel erg gehad. gelukkig heeft het maar een jaar geduurd omdat ik dus vrij snel aan de pil ging.
toen ik aan die pil was ging het een stuk beter en het was na 3 a 4 maanden helemaal weg
2 jaar later wilde ik eigenlijk wel weer van die pil af, maar elke keer als ik wilde stoppen kwam het weer terug, na ongeveer 2 weken te hebben gestopt.

toen ben ik aan de energydrink gegaan (ja misschien een erg slecht advies, maar dit is mijn ervaring)
dit heeft mijn huid erg geholpen.
ik vond dit zelf erg raar, dus ben ik met mijn probleem naar de natuurwinkel gegaan. daar zeiden ze dat de taurine in energydrink mijn huid wel erg geholpen kon hebben .

ik hoop in ieder geval dat je bij de oplossing komt :) er zijn nog heel wat dingen te proberen, dus er is vast iets bij dat jou helpt

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 20:09

Ik heb een schoonheidsspecialiste speciaal geleerd in acne. Word vergoed door de zorgverzekering. Werkt bij mij optimaal. Twee verschillende crèmes erbij voor thuis om het te verzorgen. Dus dat is ideaal!

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 20:10

Hoi!
Ik ben regelmatig naar dermatoloog geweest voor acne, maar uiteindelijk hield ik nooit de behandelingen vol, na een week of 2 was ik het alweer beu. Ik had geen zin in 2x / dag smeren ook al werkte het iet of wat. Ik ben ook te lui om make-up ed aan te doen dus als je daar wel de moeite voor doet kan je gerust wat tijd spenderen aan dingen smeren :P

Ik heb antibiotica gepakt maar was daar allergisch aan en zwelde op en kreeg overal jeuk, ook maar mee gestopt xD
Mijn rug staat vol littekens. Ik ben er ook lang onzeker over geweest maar uiteindelijk kan het mij niet echt meer schelen, ik vergeet dat het er is :)

Ik had ook de optie om Roaccutane te nemen maar hebt uiteindelijk niet gedaan, omwille van de eventuele bijwerkingen, en zo heel erg vond ik mijn acne nu ook weer niet meer.
Ik ken ook iemand die dat wel gepakt heeft, die zat in mijn klas en lag gelukkig voor hem goed in de groep. Hij kreeg er een droge huid van en moest dan iets smeren maar verder niks uiterlijk merkbaar voor ons :P Heeft wel top gewerkt bij hem! Geen idee hoe lang hij dat genomen heeft.

De pil heeft bij mij deels gewerkt. Ik zou ook niet zomaar een random pil pakken, maar eentje die je voorgeschreven krijgt van een dokter/dermatoloog (volgens mij kan dat niet zonder voorschrift??).
Weet ook niet of je zomaar Roaccutane mag gaan halen zonder voorschrift bv.

Samenvatting: Ga echt waar naar een dermatoloog :) Geen schoonheidsspecialiste of gewone dokter.

Nog een extra tip, moest je dat nog niet doen: kussensloop elke dag vervangen :P Of om de 2 dagen, je kan kussen ook omdraaien :) Of om de 4 dagen en dan slaap je 2x op de ene kant en 2x op de andere. Ik heb geen idee hoe vaak de meeste mensen hun lakens vervangen maar met een vettig gezichtje mag een kussensloop veel vaker gewisseld worden :D

Dizzy505

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 20:10

Ik zou toch echt samen met je moeder een afspraak bij de dokter hiervoor maken. Dat je niet 'zomaar'aan de pil mag van je moeder wegens geloof snap ik best goed. Maar misschien komt de dokter wel met dat voorstel of een ander voorstel voor behandeling. Ik hoop voor je dat het snel weg is want het is natuurlijk niet de bedoeling dat je onzeker er van word dat wilt je moeder vast ook niet!