Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bralindy schreef:Ik ben niet aanvullend verzekerd maar kan het goed behappenik eet niet tot nauwelijks kauwgom oid.
corientjuhh schreef:Ben je een knarsetander en/of klemmer?
Mischa schreef:Wauw nog best veel andere die dit ook ervaren.
Ik heb het vooral de laatste 5 jaar dat ik weet. Eerst raakte ik echt in paniek toen m'n kaak ineens op slot stond. Pijn tot in m'n nek en oren aan toe. Gaandeweg leerde ik 'm weer los te draaien als het ware, door de onderkaak met een lichte draaiende beweging naar links of rechts en dan naar onder te bewegen.
Ik heb en krijg geen verstandskiezen en eet nooit kauwgom en heb ook nooit een beugel gehad en volgens de tandarts heb ik zelfs wat veel ruimte tussen m'n tanden. Dus waar het dan aan ligt... ik kan het me van vroeger nooit herinneren dat ik dit had.
Ik heb het nu nog wel eens als ik ineens in ern harde lach schiet of in de achtbaan met gek doen ofzo, soms als ik gewoon op m'n zijkant op het hoofdkussen lig, en als ik taaien dingen eet zoals honingdrop of een hard broodje ofzo, rustig eten, en vooral je hoofd/nek niet draaien tijdens het kauwen!
Wat doet de kaakfysio zoal? Masseert die de boel of doe je eerder oefeningetjes enz?
Kitten84 schreef:corientjuhh schreef:Ben je een knarsetander en/of klemmer?
Tegen mij? Volgens mij een knarsentander, want ook al doe ik het niet overdag kan best in mijn slaap.
Klemmer weet ik niet.
Ik word wel es wakker met zoveel pijn in de kaak dat ik hem echt niet verder open krijg. Dan moet ik bijna aan de puree met een theelepel en dat past al bijna niet.