Ontharing met laser/IPL

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sunrise

Re: Ontharing met laser/IPL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 20:58

Ik heb de philips lumea ( als ik het goed schijf)
En ik moet zeggen dat ik echt extreem overbehaard ben, niet normaal gewoon!
Maar ik gebruik hem nu alweer een tijd en het word echt elke keer dat ik hem gebruik veel minder! Ik gebruik hem op sommige plekken in keer in de 2 weken en op mn benen 1 keer in de 3 weken, en als ik hem dan zitten er op sommige plekken nog helemaal geen haren!

Ik moet wel zeggen dat het bij mij echt niet klopt dat het na 5-8 behandelingen niet meer zo vaak hoeft, want ik doe het zeker wel een jaar nu en kan nu pas af en toe een klein beetje afbouwen.

Maar ik vind het het geld dubbel en dwars waard! Het doet trouwens ook gewoon echt helemaal geen pijn!

Sorry als het een beetje onduidelijk gescheven staat allemaal, maar ik heb dit met mijn telefoon getypt haha!

ikkebenhier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-16 20:58

Quir schreef:
Ja daar is ie ook geschikt voor, maar je kunt t beste wel scheren voor je m gebruikt.

Ik heb de Philips lumea, doet overigens absoluut geen pijn of zo. Schoonmoeder heeft een andere, maar de kop is daar stuk kleiner van (dus duurt nog langer haha) en de lamp is minder "fel/intensief" of hoe je t noemt.

Dus denk dat t dan e investering uit eindelijk wel waard is.

Ik ga eens zoeken naar die Lumea.
Als ik het zo lees lijkt het toch de investering waard

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 21:12

ikkebenhier schreef:
Quir schreef:
Ja daar is ie ook geschikt voor, maar je kunt t beste wel scheren voor je m gebruikt.

Ik heb de Philips lumea, doet overigens absoluut geen pijn of zo. Schoonmoeder heeft een andere, maar de kop is daar stuk kleiner van (dus duurt nog langer haha) en de lamp is minder "fel/intensief" of hoe je t noemt.

Dus denk dat t dan e investering uit eindelijk wel waard is.

Ik ga eens zoeken naar die Lumea.
Als ik het zo lees lijkt het toch de investering waard

Mwah... ik lees hier nog niemand die daadwerkelijk maar eens per 8 weken onthaart, of zelfs helemaal niet meer...

HuppeltjeZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 21:13

future_vet schreef:
Maar die Lumea is IPL en geen laser! Misschien dat jij het wel wist, Maar voor de meelezer :)

Ja ik weet het inderdaad, maar vond het moeilijk om van IPL een werkwoord te maken hihi :))

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 21:14

Ikke wel eens in de 8 weken :D maar donkere haren en bleke huid, dus goed effectief.
Na 8 x om de 2 weken ben ik gaan afbouwen. Dus heeft wel echt 9-10 maanden geduurd voordat ik echt maar eens in de 2 maanden hoef

ikkebenhier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-16 21:18

Ik geraak er niet wijs uit...
Welk type van de lumia is aan te raden?
Er zijn er verschillende. Van 220 euro tot 500 euro.
Op wat moet ik letten?
Is er een verschil in aantal flitsen? (ik zie verschillen van 370 tot 250 000)

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 21:47

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 01:16

Wat is dan al bij al het gehele nut van zo'n ding, wat overigens nog eens best prijzig is, als je toch altijd moet blijven ofwel voorafgaande of tussentijds scheren?
Blijf je toch in de weer met scheren en kun je zowel gelijk blijven scheren, moet je maar 1 handeling doen?
En voor degenen met scheerirritatie, aangezien je dus moet blijven scheren met die ipl, dan blijf je toch ook die irritatie telkens hebben?

jesuisRooos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 01:24

Bij mij is nu de helft na 2 ipl behandeling weg. Het is de bedoeling dat ik met nog een aantal behandelingen vrijwel haarloos ben op die stukken en dan nog 1x per half jaar als onderhoud een behandeling heb.

Waarom je tussendoor moet scheren is omdat je niet in 1x alle haarzakjes kunt "verbranden", dan kan namelijk alleen in de groeifase en elke 8 weken ontstaat er een nieuwe groeicyclus en kunnen dus de zakjes die in rust waren de vorige keer en nu groeien meegenomen worden.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 09:13

Little_Gift schreef:
Wat is dan al bij al het gehele nut van zo'n ding, wat overigens nog eens best prijzig is, als je toch altijd moet blijven ofwel voorafgaande of tussentijds scheren?
Blijf je toch in de weer met scheren en kun je zowel gelijk blijven scheren, moet je maar 1 handeling doen?
En voor degenen met scheerirritatie, aangezien je dus moet blijven scheren met die ipl, dan blijf je toch ook die irritatie telkens hebben?

Ik had ook het probleem van scheerirritatie en ontstoken en ingroeiende haarzakjes na epileren.
Ik heb jaren geleden iets van 3 professionele behandelingen gehad met IPL. (alleen de onderbenen).
De haren die er nog zitten zijn dunner en zitten veel losser waardoor ik geen irritatie meer heb na het scheren en ook zonder problemen kan epileren. Zelf gewoon 's ochtends!
Maar ik kan me voorstellen dat een apparaat voor thuisgebruik een stuk minder sterk is en je irritatie blijft houden na het scheren. Dan lijkt het me inderdaad dubbel werk.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 09:22

Scheren bij het IPL-eren is lang zo irriterend niet als gewoon scheren. Dit omdat (in elk geval toch bij mij) de haartjes vele malen dunner en zachter worden. Zo groeien ze ook terug. En het waren de stugge, dikke stoppels die de irritatie veroorzaken. Bovendien, als ik alleen scheer, zou ik om de twee, drie dagen moeten scheren. Nu toch echt maar 1 keer in de twee weken, en zelfs dat begint af te bouwen.

Ik heb de indruk dat philips voor de thuis-behandel-apparaten dezelfde richtlijnen aangeeft als voor behandeling bij de schoonheidssalon. Dat is niet helemaal logisch, want de lampen zijn minder sterk. Ik ben dus ook al wat langer bezig en het verschil is echt zichtbaar en merkbaar, alleen je hebt er wat langer voor nodig om daar te komen.

Ik ben er in elk geval blij mee, al stop ik nu toch even met om de twee weken het doen ivm de zon. Nu dus maar even om de 8 weken en dan van het najaar kijken of er nog plekken zijn die langer behandeld moeten worden.

Ik heb het apparaat uitgezocht op basis van aantal flitsen, lichtintensiteit en instelbaarheid daarvan en prijs. Maar laat je door de prijs op de site van philips niet te veel van de wijs brengen, ze zijn zelf errug duur. Mediamarkt, wehkamp en coolbleu zijn veel goedkoper, soms tot wel een paar honderd euro verschil voor hetzelfde apparaat.

Arienette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 12:28

Ik heb een lumea nu een jaar, die als beste getest was en erg tevreden. Als je geen haast heb philips heeft soms cashback acties waardoor je 50/75 euro terug gestort krijgt. Daarnaast heb ik hem samen met beste vriendin gekocht. je gebruikt hem toch maar om de 2 weken dus genoeg tijd om van het ene naar het andere huis te gaan. Sure hij zal eerder 'op' zijn, maar tegen die tijd is de technologie vast weer beter geworden en kun je net zo goed een nieuwere kopen.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 15:57

Ik heb ook de lumea, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet zo blij mee ben. Ik heb 'm nu 6 maanden en naar mijn idee ben ik nog bijna net zo harig :Y) op mijn benen helpt het sowieso niet omdat de haren te licht zijn. Heb 'm ook voornamelijk voor mijn bikinilijn. Moet 'm echt nog gewoon elke twee weken gebruiken en er zijn wat plekken waar wat minder haar groei is, maar ik moet echt nog gewoon even vaak scheren.

Soms denk ik echt dat ik iets fout doe :=

edit: ik vind trouwens ook dat de kop best wel warm wordt, echt pijn zal ik de flits niet noemen maar daarbeneden toch ook niet geheel pijnloos.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 16:55

Als je de reviews op Kies keurig .nl leest zijn de reacties nogal verdeeld. De een is er heel blij mee, de ander is niet echt overtuigd van een goed resultaat.
Ook is het sommigen overkomen dat ze het apparaat een half jaar niet gebruikt hadden en dat het toen niet meer oplaadde. Niet meer te repareren. -O-

ikkebenhier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-16 19:45

Nog even een vraagje...

Ik heb die lumia gekocht en getest op 1 been, om te zien of ik geen huid reactie krijg.

Dus voor de ipl, moet je scheren toch?
En als je de eerste keer de ipl gedaan hebt, dan herhaal je na 2 weken dacht ik...
En mag je tijdens die 2 weken ertussen, gewoon scheren?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 20:01

Goed dat er een recent topic is, ik liep er de laatste twee dagen over te denken.
Ik ben zeer blank en heb enorm hardnekkig en donker haar, heel veel ook := Toen ik een Brazilian liet doen bij een zeer ervaren waxer is ze een uur bezig geweest en zei dat het de meest vreselijk wax van haar carrière was. En het was niet eens 100% gelukt _O-

Ik blijf even mee lezen :)

jesuisRooos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 20:15

ikkebenhier schreef:
Nog even een vraagje...

Ik heb die lumia gekocht en getest op 1 been, om te zien of ik geen huid reactie krijg.

En als je de eerste keer de ipl gedaan hebt, dan herhaal je na 2 weken dacht ik...

Ik moet 2 dagen voor een behandeling scheren, zodat er net een kleine stoppel is.

Tussen de behandelingen door scheer ik ook gewoon, eerste dag even niet omdat de huid toch even een "klap" krijgt door die warmte.

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 20:23

Ik doe laserbehandelingen bij een professional, hier betaal je wel wat voor, maar het resultaat is er echt wel naar.

Heb er nu zo'n 3 sessies opzitten en tussen elke sessie ongeveer 6/8 weken. Merk dat ze zeker heel pak minder zijn geworden en groeien ook niet meer terug!

Er zijn wel wat regels aan verbonden (geen zonnebank en ook niet tijdens de zomer ivm pigment die uit je huid kan getrokken worden)

Pijn is afhankelijk van persoon, ik heb een redelijk grote pijngrens (denk ik :+ ) en voelde het wel 'trekken', ik heb hele donkere en stugge haren, vooral rond de enkel.

Ik moet eigenlijk vlak voor de behandeling scheren, zodat de huid mooi vlak is (minder kans op wondjes)

Maar zeer tevreden en zou het zo voor mijn oksel/bikinilijn ook laten doen :j

jesuisRooos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 20:41

Silkaay schreef:

Grappig, ik doe juist oksel en bikini en benen niet. Dit inderdaad ivm het richting de zomer gaan en ik wilde gewoon in de zon kunnen!

ikkebenhier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-16 20:57

jesuisRooos schreef:
ikkebenhier schreef:
Nog even een vraagje...

Ik moet 2 dagen voor een behandeling scheren, zodat er net een kleine stoppel is.

Tussen de behandelingen door scheer ik ook gewoon, eerste dag even niet omdat de huid toch even een "klap" krijgt door die warmte.

Oke, dus er moet een kleine stoppel zijn? Dus niet helemaal glad dan

HuppeltjeZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 22:03

ikkebenhier schreef:
jesuisRooos schreef:

Oke, dus er moet een kleine stoppel zijn? Dus niet helemaal glad dan

Bij de lumea moet het glad zijn!
Ik las dat als er nog een haartje of stoppel is dat die door de hitte juist beter groeien erna...
Een het gaat stinken en wordt heel warm (toch bij mij als ik een haartje heb gemist)
En je kan je idd in de tussentijd gewoon weer scheren.

jesuisRooos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 22:16

Dat iswel vreemd want Lumea en ipl is in principe dezelfde techniek..

Maar er zit gewoon een gebruiksaanwijzing bij dat ding toch, dus die volgen lijkt me t simpelst haha.

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 22:55

jesuisRooos schreef:
Silkaay schreef:

Grappig, ik doe juist oksel en bikini en benen niet. Dit inderdaad ivm het richting de zomer gaan en ik wilde gewoon in de zon kunnen!

Daarom doe ik het ook in de periode van september/oktober tot april/mei. (en ik kom toch bijna nooit in shortje buiten dus maakt opzich voor mij niet veel uit)

deWolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 23:18

Ik volg! Heb er nog geen ervaring mee, maar ben zeker geinteresseerd.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 18:39

Goed dat ik dit topic tegen kom. Kunnen jullie mij helpen kiezen? Ik heb dus ook veel haar en als je scheert is het binnen een dag weer aangegroeit.

Is het leseren dat er op een gegeven moment geen haartjes meer groeien? Of zal je het voor altijd moeten doen?

Welke is ook goed zo gek duur die wel goed is en geen pijn doet?