Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tulandro schreef:Waar zie je zo tegen op?
Citaat:Nou, om heel eerlijk te zijn het idee dat het van onder niet volgens de richtlijnen eruit ziet
Ianrowan2009 schreef:Tulandro schreef:Waar zie je zo tegen op?
Nou, om heel eerlijk te zijn het idee dat het van onder niet volgens de richtlijnen eruit ziet
Ianrowan2009 schreef:Wow! Heftig!
Ben je nu wel weer helemaal schoon?
Ik zal het zeker niet vooruitschuiven.
Symbeami schreef:Ianrowan2009 schreef:Wow! Heftig!
Ben je nu wel weer helemaal schoon?
Ik zal het zeker niet vooruitschuiven.
Ik heb geen baarmoeder meer en er waren verder geen uitzaaiingen. Dus het gaat verder goed. Ik had geen kinderwens maar moest toch wel even slikken dat de keuze mij is ontnomen.
Operatie is inmiddels ruim 15 jaar geleden. Heb 5 jaar lang onder controle gestaan en toen hoefden de controles voor mij niet meer, want dat vond ik wel vervelend. Elke keer wéér de boel daaronder laten bekijken. Aangezien verder alles goed was het er bij gelaten. Je wilt niet weten hoe vaak ze daar moeten kijken als er wat mankeert, de huisarts, de gynaecoloog, de radioloog, de chirurg....... dan nog extra onderzoeken aan je blaas. (dat is pas vervelend, doet ook pijn)
Dus zou me echt niet te druk maken over die ene keer in de 5 jaar controle die je misschien een hoop ellende kan besparen.
En je helemáál niet druk maken over hoe het daar onder uitziet. Artsen kijken puur 'technisch' het is hun werk en ze zien heel veel. Dat het ongemakkelijk is, ja, maar het is voor een goed doel.
verootjoo schreef:Ik ben ook bijna 30 en het lijkt mij echt verschrikkelijk. Heb wel een aantal keer inwendige echo's gehad, maar man wat een ellende vind ik dat ook. Je ligt er zo onfortuinlijk bij op je allerkwetsbaarst en dat ze dan met je 'bezig' gaan... Nee, echt niks voor mij. Ik zou ook voor zo'n zelftest gaan
Valentijn5 schreef:verootjoo schreef:Ik ben ook bijna 30 en het lijkt mij echt verschrikkelijk. Heb wel een aantal keer inwendige echo's gehad, maar man wat een ellende vind ik dat ook. Je ligt er zo onfortuinlijk bij op je allerkwetsbaarst en dat ze dan met je 'bezig' gaan... Nee, echt niks voor mij. Ik zou ook voor zo'n zelftest gaan
De huisarts heeft tegen mij gezegd dat ik een uitstrijkje al een ramp vind ik helemaal niet hoef na te denken over een zwangerschap of een spiraaltje.
Duhelo schreef:Moeten jullie dat pas op je 30? ik heb het eerste op mijn 18 de ofzo gehad (en ik geloof om de 2 jaar).
jaarlijks gewoon onderzoek (echo van langs binnenuit) en om de twee jaar uitstrijkje ...
Mayflower_ schreef:Ik ben assistente en ik doe dagelijks uitstrijkjes.Ik snap dat het vervelend is voor de eerste keer.
Zoals hiervoven omschreven staat, laat de assistente het speculum (oftewel de eendenbek) even warm maken, desnoods een beetje glijmiddel erop. Ik merk dat de meeste vrouwen die voor de eerste keer komen het fijn vinden dat ik stap voor stap uitleg wat ik ga doen en tijdens het onderzoek wat ik doe. Maak je niet druk om het feit dat je daar open en bloot ligt, de huisarts of assistente kijkt er niet raar van op.
Air schreef:Kan je niet beide doen trouwens? Voor zo'n onderzoek is het toch juist handig als ze weten of de uitslag bij de HA overeen komt?