Gestoken door een steekvlieg-infectie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 22:12

liedje89 schreef:
Als ik een overdreven reactie heb op een insectenbeet neem ik meestal een hooikoortstablet. Anti-histamine helpen ook wel tegen reacties op insectenbeten. Als er echter echt een ontsteking zit dan zal dat niet helpen en lijkt het me dat je morgen gewoon naar de dokter moet gaan. Ik denk trouwens dat spoed een beetje overdreven is maar je kan natuurlijk altijd wel gewoon telefonisch advies krijgen bij de huisartsenpost?

helemaal mee eens

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 22:53

Ik heb helaas geen hooikoorts tabletten in huis.
Er ontstaat nu onder de plek een licht rode halve ring, alsof het een bloeduitstorting is die naar beneden zakt.
Even aankijken hoe het morgenochtend is.

melody7

Re: Gestoken door een steekvlieg-infectie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 23:45

Maak daar ook even een foto van. Als je nog naar een dokter gaat is dat voor hem/haar handig.

Little_Gift

Re: Gestoken door een steekvlieg-infectie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 02:06

Goh jeetje mensen kunnen toch paniekvoetbal spelen zeg!
TS, je wilt niet weten hoe ik al gebeten ben door steekvliegen, muggen, dazen enz... eens stond mijn hele lijf er vol mee, met dazenbeten... allemaal dikke vuurrode golfballen over mijn hele lijf verspreid en jeuken als de pest... van een uurtje bij een vijver ingedommeld te zijn... Geen haar op mijn hoofd die dacht dat dit erg was of dokter nodig had... kom op zeg... wat doen die paniekvoetballers dan als er écht iets mis is?!

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-16 09:47

Haha, nouja ik ga juist erg weinig naar de dokter, ook als mensen al een week zeggen dat ik moet gaan.
Het ging mij er om dat ik op internet vond dat je een (bacteriële) infectie kan oplopen, en aangezien ik dat al eens bij iemand anders heb gezien, wilde ik wel weten of dit iets is om direct naar een dokter te gaan. Ik weet dat ern bacteriële infectie binnen een paar uur onwijs kan uitbreiden, maar ik kon nergens vinden wat voor een soort bacteriële infectie de steekvlieg kan overbrengen. Dusja dan is bokt wel fijn om wat duidelijkheid te scheppen als je zelf niet meer logisch kan redeneren ;)
Maar voorlopig is de plek minder rood geworden en zijn de blaasjes droger geworden dus geen reden de dokter te bellen.
Ik opende dit topic ook omdat iemand anders zei: dit is niet normaal hoor. Het was bij mij namelijk niet eens opgekomen om hiervoor naar de dokter te gaan...