gordelroos of toch iets anders

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 08:41

Marisje76 schreef:
Ik werk in de kinderopvang dus vandaag maar even omgeruild voor bso daar kan het niet veel kwaad. Gelukkig blijft pijn hetzelfde en lijkt het zoch nog niet uit te breiden maar dat moet ik natuurlijk niet hardop zeggen :x heb idd wel wat hoofdpijn en soort van spierpijn in mn nek en schouder. Als het zo blijft en snel beterwordt hoor je mij niet klagen hadden nog veel erger kunnen zijn

Eh, je hebt een burn out gehad, krijgt een aandoening die typisch is voor uitgeputte mensen - diensten ruilen is idd wel het minste wat je kunt doen! !

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 09:18

Als de blaasjes dicht zijn, zou je er talkpoeder op kunnen doen!
(het fijnst is zuivere talkpoeder met 2% menthol)
Tegen de pijn kun je paracetamol nemen. 3x daags 2 innemen.

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-16 13:24

blijft een beetje gelijk...denk ik...(of hoop ik)
baal toch wel dat dit waarschijnlijk komt door stress..ik dacht eigenlijk dat ik het wel weer op de rit had allemaal maar blijkbar denkt mn lichaam daar anders over....
het is alweer een jaar geleden dat ik ben uitgevallen door de burn-out vanaf oktober weer aan het werk maar wat een lang herstel is dat zeg!! maar das ff offtopic! O:)
zal een even spammen hoe het er nu uit ziet
gisterenAfbeelding
vandaag
Afbeelding

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 20:47

....nou - off topic?
Driekwart van de mensen die gordelroos krijgt is burnt out of zit daar tegen aan.
Als je in mei 2015 bent uitgevallen is in oktober weer aan het werk best snel -en mogelijk dus te snel.

(Al is burn out dan wel geen medische diagnose, het is reëel genoeg. En goede begeleiding, meer dan 'doe maar rustig aan' is geen luxe. Voor stress geldt min of meer hetzelfde : het kan lichamelijk of geestelijk zijn, en ook dan is goede begeleiding van belang.)

Charaz

Re: gordelroos of toch iets anders

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 22:16

Ik zie er nog steeds nog geen typische gordelroos in, met de blaasjes. Op de foto lijkt de plek nu ook een stuk roder dan hij was, klopt dat?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 22:41

Ik zie er eigenlijk ook geen gordelroos in en het feit dat je zo weinig pijn hebt is ook erg a-typisch...
En dat het niet echt uit breid ook eigenlijk.
Dat de uitslag niet helemaal overeen komt komt wel meer voor maar juist typisch voor gordelroos is de pijn... Gezien het om een aantasting van de zenuwen gaat is die eigenlijk altijd erg fel.

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-16 11:45

het doet wel pijn hoor..kan mn nek slecht draaien en ik moet er al helemaal geen shirt of iets tegenaan hebben want dan zak ik wel door de grond van de pijn. nu shirts aan met wijde nek en maar gewoon kalm aan doen.
ik heb al van alles zitten googelen maar ik kan niks vinden waar het echt op lijkt.
ik maak iedere dag foto en volgende week moet ik zowieso terug op controle en dan kan ik mooi de time-laps laten zien aan de huisarts

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-16 11:56

Afbeelding
Dat wittere/grijzige zijn nu echt wel blaasjes met vocht komt op foto's niet helemaal over. Deze is van nu

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 11:59

Is het geen ringworm?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 12:12

Volgens de huisarts niet.
(...en op de foto is ook geen scherpe begrenzing te zien...)

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-16 20:37

nou iedere dag foto's gemaakt en terug geweest naar de huisarts voor controle. Ik zei al dat ik het geen gordelroos vond...daar was ze het wel mee eens. Ze wist niet precies wat het dan wel was maar ze was blij dat ik foto's heb gemaakt. Ze heeft ze doorgestuurd naar de dermatoloog. Die denkt dat ik een bacteriele infectie heb. Andere alf gekregen vrijdag maar helaas als ik die opsmeer brand het als een gek en pikt en moet ik een half uur koelen om het een beetje tot rust te brengen. Heb dus besloten om die niet meer te gebruiken. gebruik nu gewoon vaselinette zalf. morgen maar eens apotheek bellen.
het is wel veel rustiger nu

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 11:07

Het is niet zomaar verstandig om voorgeschreven zalf niet meer te gebruiken. Dat is wel heel afhankelijk van wat de werkzame bestanddelen zijn.

Fijn dat het in ieder geval vooruit gaat.