Extreme Striae

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 13:54

Sizzle schreef:
Nathalie18x schreef:
Ik ben sinds ze er zijn , 1 broekmaat afgevallen dus ik ben niet aangekomen!

Dat verklaart het waarschijnlijk.

Je hebt genetisch gezien gewoon meer of minder elastine in je huid en jij hebt de pech bij de groep met minder elastine te zitten.
Dan kun je in een bad met olie of zalf gaan zitten iedere dag, maar het zal je niet helpen.

De mensen die zeggen dat preventief smeren helpt hebben gewoon zelf de aanleg niet.

Maar hoe kan je van afvallen striae krijgen? Er komt dan toch juist minder spanning op je huid te staan? Striae ontstaat juist doordat er wel spanning op de huid staat.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 14:00

millennium schreef:
Maar hoe kan je van afvallen striae krijgen? Er komt dan toch juist minder spanning op je huid te staan? Striae ontstaat juist doordat er wel spanning op de huid staat.

Het zou verklaren waarom het zo snel gaat. Het kan namelijk zijn dat je al kleine niet zo duidelijke scheurtjes had. Als je dan afvalt valt het ineens extra op doordat de huid meer ruimte krijgt, dat trekt dan meestal langzaam weer meer weg.

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 15:42

Ik dacht mijn zwangerschap ook streeploos te zijn doorgekomen totdat ik er bijna een jaar later achter kwam (inmiddels alle kilo's kwijt) dat ik een ware zebra was geworden. Weliswaar met witte ministreepjes. Maar echt overal, en eerder had ik ze niet gezien. Dus dat zou kunnen wat je zegt Sizzle. Ik zag ze pas toen ik weer dun was, hoe gek ook. Ik denk dat je niet meer kan doen dan zo veel mogelijk proberen om op hetzelfde gewicht te blijven. Glycolzuur 20% dagelijks gebruiken zou het nog iets kunnen verminderen of vitamine a zuur. Als je er echt heel erg mee zit. Bij mensen die extreem sporten zie je het ook regelmatig, striae.

millennium

Re: Extreme Striae

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 06:25

Oja, oké dat is inderdaad een logische verklaring :) . Dan worden de strepen pas echt goed zichtbaar.