Wat te doen met vermoedelijk gebroken teen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 23:45

weetje wat je ook kan doen koelen :)* wilt ook een beetje verlichting op geven en inderdaad even langs de huisarts misschien dat ze hem voor je intapen als je t vraagt maar aangezien die ontvelt is lijkt dat me ook weer niet fijn ... ik denk echter wel dat TS genoeg heeft gehoord dat t niet slim was :(:) dat voelt ze zelf nu ook wel Y;( sterkte

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-16 23:47

Mijn teen is wel een stuk dikker dan de ander, dus ik hoop dat dat morgen dan iets afgenomen is. Ik zie er nu al tegenop. Als iemand er naar wijst word ik al kotsmisselijk..

Ik ben dit echt niet van mezelf gewend en voel me echt een zeurkous, maar god, wat doet dit zeer. :')

Ik heb geprobeert te koelen maar een icepack op mijn teen verdragen is echt geen doen. De tranen springen dan in mijn ogen.

Het is dom en ik hoop dat via dit topic nog minder mensen zo dom zijn om even snel met slippers bij paarden in de buurt te lopen. Voor mij is dit een ontzettend harde les geweest, maar ik kan het helaas niet meer terugdraaien. Nu maar hopen dat mensen mij in hun achterhoofd houden als ze met slippers naar de paarden gaan. :P
Laatst bijgewerkt door Eunomia op 09-05-16 23:49, in het totaal 1 keer bewerkt

CharIsabella

Re: Wat te doen met vermoedelijk gebroken teen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 23:49

waarom bel je dan gewoon nu de HAP niet ? je kan vast terecht als je dat laatste zegt ?

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 23:49

Heb je een zalfje van vsm o.i.d in huis tegen kneuzingen en blauwe plekken? Dan kun je dat eromheen smeren voor een beetje placebo effect. En anders een icepack in bed leggen zodat je je voet er tegenaan kunt houden ( dus niet erop leggen).

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-16 23:50

Ik ben bang dat dit niet 'spoed' genoeg is voor de HAP? Daarnaast moeten mijn ouders gewoon werken morgen dus om die nou nog naar de HAP te laten rijden..

Bedankt voor de tip! Die zalf heb ik hier inderdaad liggen, ga dat meteen proberen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 23:51

Ik heb dit al vaker gehad (een groot paard op mijn schoenen ). Eerste 2 keer foto's laten maken en hebben ze het gespalkt. Nu spalk ik gewoon zelf een paar weken mijn tegen als het weer gebeurde. Zou compressors tussen je dikke geen en die erlangs stoppen. Dan met tape die 2 tenen aan elkaar tapen. Zo ondersteund de 2e tegen je dikke tegen en zal lopen (na een tijdje) weer makkelijker gaan.

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 23:53

nou ik kan je zeggen dat ik met vermoedelijk gebroken middenvoetsbeentjes per direct op de HAP werd verwacht en het zijn je ouders he mijne rijden om 4 uur s'nachts nog

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 23:53

Even snel de app "moet ik naar de dokter" / "dokters app" voor jou (voor zover ik jou kan inschatten) ingevuld, die geeft echt aan direct 112 of HAP.. Heb wat verschillende mogelijkheden geprobeerd maar vanaf aangeven "cijfer pijn" 7 of hoger zegt hij direct 112 of HAP, met een 6 krijg je de vraag "kan je de voet gebruiken" (nee want je kan er niet op staan) en geeft hij alsnog het antwoord ga naar de HAP.. En ga me niet vertellen dat je pijncijfer lager dan 6 is :7
Misschien zelf even downloaden om te kijken wat hij zegt als jij het invult?

Ze kunnen heus wel wat doen. Als je wacht tot morgen zal de huisarts je evengoed naar het ziekenhuis doorsturen voor een foto (aangezien je er niet op kan staan), dus als jij aangeeft veel pijn te hebben zie ik geen reden tot afwachten.. Geloof me ze hebben liever dat je te snel komt dan te langzaam.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 23:55

Als je moet dan moet je hoor. Ook even informeren of je geen tetanusprik moet hebben. Heb je diclofenac in huis? Anders dit even combineren met paracetamol.
Sterkte

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 23:56

Volgens mij is dit zeker spoed genoeg.. denk dat een fotootje maken geen slecht idee is.. zeker niet als t zoveel pijn doet dat je er zelfs misselijk van wordt

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 00:00

Ik weet dat ik een vrij hoge pijngrens heb, maar deze pijn is sowieso wel een 7. Ik moet zeggen dat ik ook echt misselijk ben sinds een paar uur en net zat ik helemaal te shaken. Het shaken is nu wel weg en nu ik op bed lig is het qua misselijkheid ook wel te houden.

Ik zal even overleggen met mijn ouders of we toch de HAP moeten bellen. Ik vind het erg lastig omdat ik vanaf 8.30u de huisarts kan bellen en ik heb dan zoiets van dan bijt ik maar even 8,5 uur door.

Ik heb diclofinac en naproxen liggen, maar ik ben een beetje bang dat dat niet helemaal goed gaat met mijn antibioticakuur. Of kan dat geen kwaad?

Ik verwacht ook dat er wel een foto gemaakt moet worden als ik internet en jullie moet geloven. Oh, wat vind ik mezelf stom.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 00:01

Je kan altijd de hap bellen voor advies. Maar naproxen is ook een goede.

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 00:02

Niet zelf gaan kloten, gewoon heen gaan...
Het is hun werk. Zou wat zijn als iedereen met gelijk soort klachten dacht ik wacht tot morgen, dan hebben ze de hele nacht niks te doen..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 00:04

xCarpediem schreef:
Ik weet dat ik een vrij hoge pijngrens heb, maar deze pijn is sowieso wel een 7. Ik moet zeggen dat ik ook echt misselijk ben sinds een paar uur en net zat ik helemaal te shaken. Het shaken is nu wel weg en nu ik op bed lig is het qua misselijkheid ook wel te houden.

Ik zal even overleggen met mijn ouders of we toch de HAP moeten bellen. Ik vind het erg lastig omdat ik vanaf 8.30u de huisarts kan bellen en ik heb dan zoiets van dan bijt ik maar even 8,5 uur door.

Ik heb diclofinac en naproxen liggen, maar ik ben een beetje bang dat dat niet helemaal goed gaat met mijn antibioticakuur. Of kan dat geen kwaad?

Ik verwacht ook dat er wel een foto gemaakt moet worden als ik internet en jullie moet geloven. Oh, wat vind ik mezelf stom.

De misselijkheid kan ook door je AB kuur komen...

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 00:04

Je kan de hap idd ook bellen voor advies ivm pijnbestrijding icm je antibiotica

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 00:05

Advies is gratis en vrijblijvend :) , klinkt niet echt lekker.

corinec

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 00:07

Ik denk dat je het beste de hap kan bellen. Hun kunnen meestal wel inschatten of je direct moet komen.

L_Flo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 00:09

Ik heb een soort gipsen schoen gekregen toen mijn grote teen gebroken was nadat er een paard op was gesprongen.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 00:11

Ik denk dat ik even ga bellen of ik naproxen mag nemen in combinatie met mijn AB. Die pijnstillers werken bij mij altijd erg goed, dus misschien val ik dan in slaap en is het zo morgenochtend. Ik zal de situatie ook wel even uitleggen en als ze willen dat ik kom, trek ik m'n vader uit bed.

Bedankt voor alle tips en adviezen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 00:12

Ze bijten niet :) , succes alvast!

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 00:17

Zoe_97 schreef:
Ik heb dit al vaker gehad (een groot paard op mijn schoenen ). Eerste 2 keer foto's laten maken en hebben ze het gespalkt. Nu spalk ik gewoon zelf een paar weken mijn tegen als het weer gebeurde. Zou compressors tussen je dikke geen en die erlangs stoppen. Dan met tape die 2 tenen aan elkaar tapen. Zo ondersteund de 2e tegen je dikke tegen en zal lopen (na een tijdje) weer makkelijker gaan.

Ik zou compressen nemen,compressors word erg moeilijk en pijnlijk :')

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 00:23

beatje schreef:
Zoe_97 schreef:

Ik zou compressen nemen,compressors word erg moeilijk en pijnlijk :')

Oeps :') autocorrect :')

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 01:54

En wat zeiden ze?

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 01:55

En wat zeiden ze?

Sterkte :(

skvetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 04:36

En niet te vergeten een tetanus injectie! Sterkte!