Zere pols

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MaritB

Re: Zere pols

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 08:53

Vervangende van je huis arts.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 08:55

Oh :))

Ja dit is de vervangende van mijn ha..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 12:08

Het begint nu ook op te zwellen, maar vind het ook weer onnodig om vanavond oid naar de hap te gaan.

Warmteverschil en enorme stijfheid in vingers/pols/hand.

Wat doen ze in principe tegen een kneuzing? Niks toch?

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 13:16

Tegen een kneuzing krijg je drukverband, dit is om de zwelling te verminderen en tegen te gaan. Zolang je niet naar de dokter gaat zou ik een icepack in een theedoek er om binden voor je hem niet meer kan bewegen :P
Ook vooral rust houden (geen kracht op uitoefenen) maar wel af en toe bewegen om complete stijfheid te voorkomen.

Verder is het heel slim als je morgen naar de dokter gaat,
Spoiler:
maar mij kennende had ik dat ook niet gedaan :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 08:59

Zit bij de ha momenteel. :)

Tinkertje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 09:03

Ben benieuwd.. Hopen dat het mee valt

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 09:10

Hopen dat het meevalt idd!

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 09:17

Ben benieuwd hoe het gaat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 09:20

Moet een foto laten maken.

Maar sorry hoor mag ik eventjes mnverhaal kwijt. Wat een verschrikkelijke ha was dit.

Ging ie vertellen over hoe ontstekingen ontstaan enhoe ze het er over hadden in 1440 voor Chr.

Beste man heeft geen moment naar m'n pols gekeken of iets gedaan.

Hij zei aan het begin gelijk o we gaan een foto laten maken.

Ikvoel me echt niet serieus genomen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 09:24

Tuurlijk mag je je verhaal kwijt :(:)
Wat een rare gang van zaken weer, alsof jij komt voor een les geschiedenis..

Fijn dat er een foto gemaakt gaat worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 09:41

Ik voel me echt rot dat ik gewoon niet serieus word genomen. Zit nu in het ziekenhuis en twijfelde of ik niet gewoon langs de eerste hulp moet gaan, waar ze wel uitgebreid gaan kijken..

Assistent bij radiologie gaf aan dat als er op de foto niets is te zien dat wijst op een breuk ik WEER terug moet naar die ha.. :n

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 09:50

_Dominique schreef:
Ik voel me echt rot dat ik gewoon niet serieus word genomen. Zit nu in het ziekenhuis en twijfelde of ik niet gewoon langs de eerste hulp moet gaan, waar ze wel uitgebreid gaan kijken..

Assistent bij radiologie gaf aan dat als er op de foto niets is te zien dat wijst op een breuk ik WEER terug moet naar die ha.. :n

Klopt inderdaad want op het ziekenhuis pakken ze je hand niet in een drukverband. Geen breuk is retour huisarts voor een ondersteunend verband oid.

Balen dat hij niet serieus nam voor je idee :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 09:59

Nou en ik sta met lege handen weer buiten op de stoep inclusief een verotte pols. Ik kan ook wel janken met de gedachte dat ik terug moet naar die man. Dus ik ga niet terug, ik laat het maar voor wat het is. En zie wel hoe het genezen zal.

Edit: ik had met mn domme hoofd gewoon naar de hap/ehbo moeten gaan bedenk ik me nu..

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 10:12

Dat kan toch alsnog? Naar de HAP? En in principe kan jij als je naar de HA belt aangeven dat je je niet serieus genomen voelt en graag een andere HA ziet voor consult.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 10:25

Je kan overdag niet naar de HAP, dat is alleen buiten de tijden van de gewone huisarts.

TS, even bellen met de assistente en je verhaal voorleggen. Vaak kunnen zij ook wel je pols even inpakken ter ondersteuning en hoeft je niet terug naar de huisarts zelf.

Echt er niet bij laten zitten. Snap je gevoel en moedeloosheid maar gezien de pijn en zwelling is een ondersteunend verband wel goed en vaak bevordelijk voor de rust en genezing.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 10:41

Foto gemaakt en niet gebroken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 10:44

MaritB schreef:
Foto gemaakt en niet gebroken?

Jup. Enerzijds wel blij mee. Anderzijds zit ik nu dus weer thuis, zonder vervolg oid.

Mijn nicht had een keer een heel klein botje in haar pols gebroken, was zo klein dat het niet was te zien op de foto. Maar nav wat testjes (asdrukpijn, vingers bewegen etc.) duidde alles erop dat het wel degelijk was gebroken.

Mijn hand en pols zijn geen een keer aangeraakt. :+

Baal nu dat ik dus met niks zit en mijn eigen ha over 1,5 week er weer is. De tip om de ha assistente van net bij die gek te bellen, liever ook niet. Dan zie ik hem weer. (heb nog nooit zo'n kleinschalige praktijk gezien)

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 11:01

Op zich is het niet vreemd wat de huisarts heeft gedaan.
Als hij wel naar je pols gekeken/gevoeld had, had je alleen maar meer pijn gehad. Voelen wordt meestal gedaan om te kijken of een foto nodig is. Hij was toch al van plan een foto te maken, dus om je pijn te doen Door te gaan bewegen / voelen is dan overbodig.

Als je zoveel last ervan hebt zou ik wel even een drukverbandje er om laten doen. En goed blijven koelen tegen de zwelling. De zwelling veroorzaakt meeste pijn meestal.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 11:17

Vervelend dat je, je niet geholpen voelt. ik herken dat wel (ik heb behoorlijk veel klachten gehad waar niemand iets mee deed)

Ik zou een drukverband om laten leggen en verder veel paracetamol nemen en rustig aan doen :)

Sterkte meis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 11:30

Bedankt voor de reacties in ieder geval, doet me goed! <3

Zitten er onder een drukverband altijd watten?

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 13:40

Meestal wel zodat de druk wat gelijkmatiger verdeeld wordt.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 13:47

Interessant, jij voelt je niet serieus genomen terwijl je arts je direct heeft doorgestuurd naar het ziekenhuis. In een ander topic voelt iemand zich niet serieus genomen omdat ze Niet is doorgestuurd voor een foto. Vraag ik me af wanneer iemand zich wel serieus genomen voelt.

Dat je niet terug gaat naar de huisarts voor de uitslag en een vervolgbehandeling vind ik vreemd. De man heeft gedaan wat hij moest doen, nader onderzoeken kan altijd als blijkt dat er geen breuk zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 13:50

Nou he ;) .

Ik ga me niet aan jou verantwoorden, zo hebben we beiden onze eigen redenen. Leven en laten leven, als je wat op te merken hebt, houd het dan lekker voor je.

Ontopic: mijn vader heeft meerdere certificaten en diploma's in ehbo dus hij heeft zojuist een drukverband aangelegd, voelt een stuk beter zo! Is het verstandig om met een blauwe band/mitella te gaan lopen om de pols hoog te houden? Of is het beter om hem nu gewoon "los" te laten. :)

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 13:53

Sorry hoor, soms kan een andere mening heel verhelderend zijn. Zal de volgende keer tegen je zeggen dat het allemaal heel rot voor je is. }:0

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 13:56

Ook ik vraag me af wat je dan gewild had.... eerste stap is een foto maken om uit te sluiten of het gebroken is. Zo niet, moet je terug naar de huisarts. Die kijkt dan verder met je en geeft je instructies. Lijkt me volslagen de normale gang van zaken, hoewel het soms ook andersom gebeurt (huisarts onderzoekt meteen, stuurt je vervolgens naar het ziekenhuis voor foto's met meteen instructies erbij voor als het niet gebroken is), maar blijkbaar is het weer niet goed. Blijft bij mij dus inderdaad de vraag over wat je dan wilt?

De vragen die je nu stelt ook, stel ze aan je huisarts. Die heeft er voor geleerd.